• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-02-07 10:47:48 följande:

Håller tummarna för att tempen håller sig hög fortsatt hög för dig och du får ett pluss istället för mens :)

Har BIM först på tisdag, är på ÄL +7 idag och har bara känt lite molande av och till. Idag är jag på cd 21 och normalt sett brukar jag få mens cd 21-22 och nu känns det nästan som lite som när jag ska få mens. Tempen gick också ner idag från 37-37,74 till 36,92. Fortfarande hög men iom att det känns lite som jag ska få min mens blir jag lite fundersam.

Ägget sägs ju fästa runt dag 7 så hoppas du känner nåt extra i dag eller i morgon som tyder på det :) då blir man iaf extra glad ett tag tills man letar nya ev symptom :/
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:57:48 följande:
    Ägget sägs ju fästa runt dag 7 så hoppas du känner nåt extra i dag eller i morgon som tyder på det :) då blir man iaf extra glad ett tag tills man letar nya ev symptom :/
    Det högg faktiskt till rätt mkt i morse när jag var ute och gick på promenad och efter det kom denna mensvärksliknande känsla. Tycker iofs att hugget kom lite väl långt ner om det ska vara ägget som fäste, men jag har inte känt så tidigare försök så kanske det kan vara något trots allt. Får se om min temp blir högre imorgon igen och då gärna högre än vad den varit efter ÄL denna månad, då först kanske jag kan börja hoppas lite igen :)
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-07 10:51:33 följande:

Jag börjar med mina vaggisar idag så får ja se hur jag mår av dessa...Gick tyvärr inte att dela dem så jag får väl ta 200 mg per dag då, eller tror du det är för lite? Jag brukar ju smörja mig med mellan 40-60 mg kräm och har ju lyckats förlägna lutealfasen med 7-8 dgr.

Håller tummarna för dig om du testar imorgon!

Nej 200 mg blir inte för lite, jag körde så förra cykeln, men ta det kvällstid då det ligger kvar längst då, det rinner ut mängder av det nämligen, binda är att rekommendera. De säger 2-300 mg/dag så det tror jag absolut räcker till!
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:54:46 följande:
    Då är det såklart därför jag kände av illamående! Smörjer med progesteronkräm. Kanske därför den ena tutten är enorm haha. Sjukt att bara den ena är det :/

Får jag testen i dag så kanske jag testar ändå.

Tror inte jag klarar att hålla mig när jag tänker efter.

Men känner du nåt som kan vara positivt?
    Spännande! Nej, känner typ ingenting...svag molvärk men inte mycket alls. Fryser gör jag jämt och har alltid gjort så kan inte säga att frusenheten är förändrad heller. Men får testa i morgon..så jag vet om jag måste beställa medicinerna för nästa cykel med, verkar svåra att få tag i.
    Too tiki skrev 2017-02-07 11:11:32 följande:
    Det högg faktiskt till rätt mkt i morse när jag var ute och gick på promenad och efter det kom denna mensvärksliknande känsla. Tycker iofs att hugget kom lite väl långt ner om det ska vara ägget som fäste, men jag har inte känt så tidigare försök så kanske det kan vara något trots allt. Får se om min temp blir högre imorgon igen och då gärna högre än vad den varit efter ÄL denna månad, då först kanske jag kan börja hoppas lite igen :)
    Intressant! Hoppas det är ett bra tecken!

• Anonym (Sanna)
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-07 12:11:53 följande:

Supernervös. Idag ska jag åka och lämna prover. Tänk om mina ägg är helt slut?

Hoppas du får trevliga besked.
  • Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:25:29 följande:

Jag vet att den enda temp som gills är den innan man klivit upp ur sängen, men, i några månader så har jag ändå tempat, mest på skoj runt 09.00-10.00 snåret.

Jobbar hemifrån så har den möjligheten.

Och innan äl ligger den på runt 36,3 - efter äl runt 37,1-37,4 för att dagen innan bim gå ner till 36,3 igen.

Så jag kommer nog inte testa förrän bim om nu tempen fortfarande är hög :)

Fick ett släng av illamående i morse, men de senaste månaderna verkar jag tyvärr ha det strax innan mens så inte ens det kan man gå på längre heller :/

Hur mår ni andra med bim i veckan??

Jag känner lite drag på vänster sida och lite halvt diffus molvärk i ryggen så jag tror mensen är på gång. Bim enligt mig på lördag. Enligt FF imorgon. Äl blev några dagar senare denna månad och eftersom jag inte tempat förstår inte FF det ännu. Fast nu är jag orolig mensen kommer imorgon ändå och i så fall skulle min lutealfas förkortas med rosenrot. :-/
  • Nykär15

Hoppas det går bra! Väntan känns som en evighet på provsvaren, 

Jag lämnade nya TSH-prover idag, sist tog det 10 dagar att få svar...drygt.

Anonym (Sanna) skrev 2017-02-07 12:20:48 följande:
    Jag känner lite drag på vänster sida och lite halvt diffus molvärk i ryggen så jag tror mensen är på gång. Bim enligt mig på lördag. Enligt FF imorgon. Äl blev några dagar senare denna månad och eftersom jag inte tempat förstår inte FF det ännu. Fast nu är jag orolig mensen kommer imorgon ändå och i så fall skulle min lutealfas förkortas med rosenrot. :-/

Hoppas det är tidiga grav.symtom du känner! Jag fick ingen förändring på lutealfasen de gånger jag tog rosenrot.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-07 11:38:36 följande:
    Nej 200 mg blir inte för lite, jag körde så förra cykeln, men ta det kvällstid då det ligger kvar längst då, det rinner ut mängder av det nämligen, binda är att rekommendera. De säger 2-300 mg/dag så det tror jag absolut räcker till!
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:54:46 följande:
    Då är det såklart därför jag kände av illamående! Smörjer med progesteronkräm. Kanske därför den ena tutten är enorm haha. Sjukt att bara den ena är det :/

Får jag testen i dag så kanske jag testar ändå.

Tror inte jag klarar att hålla mig när jag tänker efter.

Men känner du nåt som kan vara positivt?
    Spännande! Nej, känner typ ingenting...svag molvärk men inte mycket alls. Fryser gör jag jämt och har alltid gjort så kan inte säga att frusenheten är förändrad heller. Men får testa i morgon..så jag vet om jag måste beställa medicinerna för nästa cykel med, verkar svåra att få tag i.Intressant! Hoppas det är ett bra tecken!

Tack då håller jag mig till en vaggis per dag :)

Ja, jag hoppas att hugget jag kände i morse kan vara ett gott tecken men vi får väl se vad tempen säger imorgon.

• Too tiki

Håller tummarna för att allt ser bra ut!!
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-07 12:29:36 följande:

Hoppas det går bra! Väntan känns som en evighet på provsvaren, 

Jag lämnade nya TSH-prover idag, sist tog det 10 dagar att få svar...drygt.

Anonym (Sanna) skrev 2017-02-07 12:20:48 följande:

Hoppas det är tidiga grav.symtom du känner! Jag fick ingen förändring på lutealfasen de gånger jag tog rosenrot.

Du kan inte se dina provsvar tidigare på vårdguiden? Brukar bara ta 3 dgr för mig att få svar så det borde finnas i systemet tidigare än 10 dgr tycker jag.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.