• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-02-11 09:19:55 följande:

Jag är i mindre chock här. Med darrande händer höll jag för ett par timmar sedan i testet som visade TVÅ streck?! Jag är gravid?! Kan det vara möjligt igen? Glad så klart men samtidigt orolig inför det faktum att mannen åt icke gravid-vänlig medicin som försämrade spermiekvaliteten. Uppenbarligen funkade det ändå, men som sagt orolig för om det kan hålla i sig nu. Alltid är det något som oroar. Kroppen har lurats förr så jag är så chockad och förvånad. Har svårt att smälta detta; GRAVID!

Gud vad kul!! Stort stort grattis!! :D Äntligen ett plus! Viss var du på dag 44 eller 45 idag? Jag skulle ha testat för lääänge sedan! :D Har du inga gravidsymtom?
  • Zora

Jag är i mindre chock här. Med darrande händer höll jag för ett par timmar sedan i testet som visade TVÅ streck?! Jag är gravid?! Kan det vara möjligt igen? Glad så klart men samtidigt orolig inför det faktum att mannen åt icke gravid-vänlig medicin som försämrade spermiekvaliteten. Uppenbarligen funkade det ändå, men som sagt orolig för om det kan hålla i sig nu. Alltid är det något som oroar. Kroppen har lurats förr så jag är så chockad och förvånad. Har svårt att smälta detta; GRAVID!

Grattis!! :)
  • Beedoll

Grattis till plusset!! :D
  • Monchichi

Tack för alla grattis, jag sitter och ler! Kan knappt tro att det verkligen hänt mig igen!

bluebird: Jo jag har ett inbokat på tisdag men funderar på att avboka det nu. Anledningen var ju min struliga menscykel så det varit tveksamt om jag över huvud taget har äl, men nu hade jag ju bevisligen det. Jag tror också det är för tidigt att se något på vul. Hjärtat ser man väl först efter 6-7 veckor och så långt gången kan jag inte vara, kanske 5 veckor.

wa76: Jo det är nog dag 44 idag. Ja men anledningen att jag inte testat är ju att jag faktiskt haft så här lång cykel för bara 4 månader sedan, och då var det minsann inget. Orkade inte med att se ett minus och trodde bara kroppen var knas. Men jo om jag ska känna efter och vara realistisk så har jag ju haft lite illamående, men tänkte det är säkert inbillning. Det har ju snarare kommit på em/kvällen än det klassiska morgonen. Och jag väntade på ömma bröst eller mörkare vårtgårdar, men nä, icke. Jag trodde nog kroppen spelade mig ett spratt igen.

• wa76
    Monchichi skrev 2017-02-11 17:27:27 följande:

Tack för alla grattis, jag sitter och ler! Kan knappt tro att det verkligen hänt mig igen!

bluebird: Jo jag har ett inbokat på tisdag men funderar på att avboka det nu. Anledningen var ju min struliga menscykel så det varit tveksamt om jag över huvud taget har äl, men nu hade jag ju bevisligen det. Jag tror också det är för tidigt att se något på vul. Hjärtat ser man väl först efter 6-7 veckor och så långt gången kan jag inte vara, kanske 5 veckor.

wa76: Jo det är nog dag 44 idag. Ja men anledningen att jag inte testat är ju att jag faktiskt haft så här lång cykel för bara 4 månader sedan, och då var det minsann inget. Orkade inte med att se ett minus och trodde bara kroppen var knas. Men jo om jag ska känna efter och vara realistisk så har jag ju haft lite illamående, men tänkte det är säkert inbillning. Det har ju snarare kommit på em/kvällen än det klassiska morgonen. Och jag väntade på ömma bröst eller mörkare vårtgårdar, men nä, icke. Jag trodde nog kroppen spelade mig ett spratt igen.

Jag förstår hur du tänker... Men skulle ändå aldrig klarat av att inte testa. Börjar ibland 5 dagar efter ägglossningen ;) 
    Ja, konstigt det här med ömmande bröst, hade det när jag var gravid med första barnet (de ökade i storlek helt vansinnigt, såg ut som silikontuttar, hihi, har vanligtvis A-kupa i storlek) men knappt någonting alls med de andra två.

Så spännande, undrar hur långt gången du är nu? Du har väl ingen aning när ägglossningen inträffade antar jag?

Jag hade blödning igen idag, fattar ingenting. Hade ju ingen blödning igår och vi hade sex igår kväll, trodde mens var över; men idag, runt lunchtiden kom det blod nä jag var på toa. 11 dagar sedan mens började. Tempen steg lite idag, kan det ha ÄL stickorna visar bara svagt streck. Börjar undra om någonting är allvarligt fel. Borde nog boka en tid till gynmottagning, men det tar ju emot  :(
  • wa76
    wa76 skrev 2017-02-11 18:03:48 följande:
    Tempen steg lite idag, kan det ha ÄL stickorna visar bara svagt streck.
    Oj, en halv mening försvann, så skulle det stå:

"... kan det ha varit ägglossning? Men ÄL stickorna visar bara svagt streck."
  • Nykär15

Wow!! Härliga nyheter!!! GRATTIS!!
  • Monchichi

Nykär15: Tack! Verkligen! Det känns fortfarande ofattbart.

wa76: Knepigt med din blödning? Allvarligt fel gissar inte jag på, men var det lite och sen inget mer blod? Ja vad kan det ha varit? Eller någon skör slemhinna efter sexet, men det kanske visar sig tidigare än efter flera timmar? Jag tycker du ska boka en tid. Jag kände mig nöjd med att jag gjorde det även om det tog emot för mig också, men tänk om det är något du kan göra för att öka chanserna, då är det ju bättre att veta det tänker jag? Jag resonerade själv lite så. Men nu ska jag avboka min tid.

Nej jag vet ju inte när äl var, men jag gissar på ca dag 21, så cykeln skulle varit ca 35 dagar, alltså 5 veckor istället för normala 4. Det är ju vad jag oftast haft, även om det varierat mellan 24 och 44 dagar. Har för mig att för lång cykel gör ju slemhinnan dålig, men jag vet inte hur många dagar som är för lång.

Too tiki: Var är du? Hur har det gått för dig? Vågade du testa idag?

• wa76
    Monchichi skrev 2017-02-12 08:56:09 följande:

Nykär15: Tack! Verkligen! Det känns fortfarande ofattbart.

wa76: Knepigt med din blödning? Allvarligt fel gissar inte jag på, men var det lite och sen inget mer blod? Ja vad kan det ha varit? Eller någon skör slemhinna efter sexet, men det kanske visar sig tidigare än efter flera timmar? Jag tycker du ska boka en tid. Jag kände mig nöjd med att jag gjorde det även om det tog emot för mig också, men tänk om det är något du kan göra för att öka chanserna, då är det ju bättre att veta det tänker jag? Jag resonerade själv lite så. Men nu ska jag avboka min tid.

Nej jag vet ju inte när äl var, men jag gissar på ca dag 21, så cykeln skulle varit ca 35 dagar, alltså 5 veckor istället för normala 4. Det är ju vad jag oftast haft, även om det varierat mellan 24 och 44 dagar. Har för mig att för lång cykel gör ju slemhinnan dålig, men jag vet inte hur många dagar som är för lång.

Too tiki: Var är du? Hur har det gått för dig? Vågade du testa idag?

Har för mig att lutealfasen (alltså andra delen av cykeln) ska helst inte vara för lång, hur långt du har innan ägglossningen spelar mindre roll. Och det verkar som det är så i ditt fall - det tog ju,som du sa ca 21 dag för att få ägglossning.

Ja, ska nog boka en tid jag med, det är svårt att ta ledigt från jobbet bara, måste ju boka av alla redan inbokade patienter, känns dumt. Men jag har redan ansök ledigt de dagar vi ska flytta (i slutet av mars), så kanske då? Undrar hur mycket det skulle kosta, att göra en utredning, ett par tusenlappar eller typ 10-15 tusen? Fick du några prisuppgifter när du bokade tid? Jag fyller ju 41 i mitten av april, de kanske gör inte ens utredningar efter att man fyllt 40 här i Uppsala? :P
  • Beedoll

[quote=77403697] Undrar hur mycket det skulle kosta, att göra en utredning, ett par tusenlappar eller typ 10-15 tusen? Fick du några prisuppgifter när du bokade tid? Jag fyller ju 41 i mitten av april, de kanske gör inte ens utredningar efter att man fyllt 40 här i Uppsala? :P[/quote]

Jag har haft några konstiga cykler på sistone. Den senaste hade jag rosa blödningar/fläckningar från äl+6 tills mensen kom äl+11. Med det plus annat som hänt bestämde jag mig för att kolla upp det. Jag blev rekommenderad Carl von Linnékliniken i Uppsala som jag nu väntar ivrigt på ett första besök. Du kanske kan höra med dem också? Kvinnan var supertrevlig och tillmötesgående i telefonen. Deras hemsida är www.linne.se

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.