• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Beedoll skrev 2017-02-12 12:09:57 följande:

[quote=77403697] Undrar hur mycket det skulle kosta, att göra en utredning, ett par tusenlappar eller typ 10-15 tusen? Fick du några prisuppgifter när du bokade tid? Jag fyller ju 41 i mitten av april, de kanske gör inte ens utredningar efter att man fyllt 40 här i Uppsala? :P[/quote]

Jag har haft några konstiga cykler på sistone. Den senaste hade jag rosa blödningar/fläckningar från äl+6 tills mensen kom äl+11. Med det plus annat som hänt bestämde jag mig för att kolla upp det. Jag blev rekommenderad Carl von Linnékliniken i Uppsala som jag nu väntar ivrigt på ett första besök. Du kanske kan höra med dem också? Kvinnan var supertrevlig och tillmötesgående i telefonen. Deras hemsida är www.linne.se

Tack för info! Jag ringer dem och GynHälsan i Uppsala och kollar hur de har med tider redan imorgon. Verkar som  det är landstingets priser som gäller, alltså 330 kr. Jag var ju på GynHälsan när jag gjorde ultraljud efter mitt missfall i november, kanske lika bra att fortsätta där? Men beror ju som sagt lite på väntetider.
  • Beedoll
    wa76 skrev 2017-02-12 14:00:10 följande:

Tack för info! Jag ringer dem och GynHälsan i Uppsala och kollar hur de har med tider redan imorgon. Verkar som  det är landstingets priser som gäller, alltså 330 kr. Jag var ju på GynHälsan när jag gjorde ultraljud efter mitt missfall i november, kanske lika bra att fortsätta där? Men beror ju som sagt lite på väntetider.

Jag blev verkligen glatt överraskad när jag fick en tid 2 veckor bort. Trodde man skulle få vänta i månader och att det skulle kosta skjortan. Var det bra på GynHälsan? Välj det ställe du får bäst intryck av :)
  • wa76
    Beedoll skrev 2017-02-12 14:21:24 följande:
    Jag blev verkligen glatt överraskad när jag fick en tid 2 veckor bort. Trodde man skulle få vänta i månader och att det skulle kosta skjortan. Var det bra på GynHälsan? Välj det ställe du får bäst intryck av :)
    Jo, jag tyckte att läkaren var trevlig, men jag fick vänta 10-15 minuter extra och besöket gick väldigt snabbt, kände att hon var stressad.  Men det behöver ju inte vara likadant varje gång. Jag jobbar ju själv inom sjukvården och vet hur det kan bli ibland ;) Bara jag får en kvinnlig läkare och får komma in inom några veckor, så är jag nöjd.
  • wa76
    Beedoll skrev 2017-02-12 12:09:57 följande:

Jag har haft några konstiga cykler på sistone. Den senaste hade jag rosa blödningar/fläckningar från äl+6 tills mensen kom äl+11. Med det plus annat som hänt bestämde jag mig för att kolla upp det. Jag blev rekommenderad Carl von Linnékliniken i Uppsala som jag nu väntar ivrigt på ett första besök. Du kanske kan höra med dem också? Kvinnan var supertrevlig och tillmötesgående i telefonen. Deras hemsida är www.linne.se

Just det, ville ju fråga - när ska du dit? Berätta gärna sen hur det gick! :)
  • Beedoll
    wa76 skrev 2017-02-12 15:16:25 följande:

Just det, ville ju fråga - när ska du dit? Berätta gärna sen hur det gick! :)

Jo, man vill ju känna sig prioriterad på sitt besök. :) Min tid är om ca 1 vecka. Känns som om tiden står stilla, heh.
  • Anonym (Sanna)

Monchichi: Grattis! Så roligt... Hade ni försökt länge?

• Monchichi

wa76: Jag kunde inte utläsa några kostnader, men jag tänkte nog som ett vanligt gyn-besök, så får man väl se var det drar iväg isf. Men jag bokade min tid på nätet hos en privat gyn och fick bara uppge min orsak till besöket. Många är ju kopplade till landstinget och då kostar det väl som så. Men nu har du ju fått bra svar och tips från Beedoll också. Hoppas du får en tid snabbt!

Anonym (Sanna): Tack! Sen i somras, så det får väl inte räknas som så länge.

• pimpim78

Hur ska man orka ?

Testade i dag 11 dagar efter äl och det var helt klart neg. Inte en antydan till ett spök ens.
    Sen e jag en sån där som har lutealfas på ca 16 dagar så mensen kommer inte förrän på torsdag eller fredag, men jag tycker ändå det borde synas nåt litet 11 dagar efter äl.

Nu väntar vi på vår remiss för ivf, den är inskickad och hoppas på att den snart är bedömd.......

Tycker mensen bara kan komma nu i stället. Ibland behöver man bara spy ur sig. Förlåt, och hoppas ni andra är lite mer positiva.....

Kram kram

• bluebird6
    pimpim78 skrev 2017-02-12 20:57:22 följande:

Hur ska man orka ?

Testade i dag 11 dagar efter äl och det var helt klart neg. Inte en antydan till ett spök ens.
    Sen e jag en sån där som har lutealfas på ca 16 dagar så mensen kommer inte förrän på torsdag eller fredag, men jag tycker ändå det borde synas nåt litet 11 dagar efter äl.

Nu väntar vi på vår remiss för ivf, den är inskickad och hoppas på att den snart är bedömd.......

Tycker mensen bara kan komma nu i stället. Ibland behöver man bara spy ur sig. Förlåt, och hoppas ni andra är lite mer positiva.....

Kram kram

Hur man ska orka?! 
    Ja det behöver jag också ett svar på, men däremot att testa negativt kan ju vara så att du som jag tex är låghormonare. 
    Testade sist på bim + 4 och fick så svagt så jag knappt vågade ta ett digitalt. 
    Samma med sonen som vi har sedan tidigare. Visste exakt när vi myste för det var verkligen bara 1 gång just då.  
    Men inget positivt på Bim.
    Då sa de att även om man har ÄL just den där dagen och räknar med befruktning så kan det ta 7-11 dagar innan ägget fäster och då hamnar du helt plötsligt några dagar senare med bim, eller hur.. Och det stämde sedan med Rul och när han kom. Det var inga 14 dagar efter befruktning utan förskjutet 11 dagar till..

Håll hoppet uppe... 
  • Nykär15

De ringde från kliniken nu och äntligen låg mitt TSH på 1,7 Glad så nu behöver jag inte vara orolig över det iaf. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.