Nykär15 skrev 2017-02-17 08:59:50 följande:
Ja det hjälper till att bygga upp en bättre slemhinna

Too tiki skrev 2017-02-16 22:47:58 följande:
Jag vet inte om jag haft b-vitaminbrist men blev rekommenderad att testa tillskott då jag hade värk i musklerna och med tillskott försvann min värk. Köper Mega B-komplex från Holistic som innehåller alla b-vitaminer i ganska hög dos plus folsyra. Inositol innehåller den också men för lite då man rekommenderar 500 mg per dag.
Ska prova och ta vetegroddsoljan ihop med citronsaft, då kanske jag kan stå ut med den och samtidigt få i mig lite mer c-vitamin, det är ju också bra för fertiliteten :)
Har inte läst någonstans att man ska ha uppehåll med krämen, vet du varför?
Nykär; Har din läkare sagt något om att du ska ha uppehåll med vaggisarna?
Vet inte om jag skulle våga prova utan då min lutealfas var så kort att ett ägg inte skulle hinna fästa ordentligt innan mensen är ett faktum. Min lutealfas ändrades efter jag opererade bort sköldkörtel och gick från i genomsnitt 14 dgr till 9-11 och så har den varit i 3 år även om jag varit välinställd på Levaxin. Vore iofs intressant att prova utan en månad för att se om den ev. har rättat till sig, men är osäker på om jag vågar prova och gå miste om en månad....
Hade du också kort lutealfas innan du började med krämen?
Nej jag ska absolut inte göra uppehåll med vaggisarna, de ska tas från en vecka efter ÄL till BIM, sen börjar jag om nästa cykel om det inte tagit sig, Vet det står i infobladet om krämen. Min lutealfas är oförändrad, är och har alltid varit 14 dagar.
Då förstår jag att de rekommenderar e-vitamin vid IVF, kanon att den går att påverka med en vitamin :)
Tack, då var det som jag tänkte att jag inte ska göra uppehåll :) Kollade infobladet som jag fick med när jag köpte progesterall och det enda som står ngt om uppehåll är om man har PCOS och då står det följande:
Jag har inte PCOS men vill bli gravid. Hur använder jag krämen?
Man kan ha reg mens och utslag på ÄL-test utan faktisk ÄL. Progesteron i låg dos kan stimulera östrogenet så att det blir ägglossning. Prova med 10mg kräm dagarna 7-14 och höj till 20mg dagarna 15-28. Uppehåll efter dag 28. ÄL kan inträffa när som helst under den här perioden och tom något efter dag 28. Vänta på mens eller gravtest innan du börjar om med krämen. Tålamod!
Detta står det för de som är gravida och vill förhindra missfall.
Jag är gravid och vill förhindra missfall, hur använder jag krämen bäst?
Börja med minst 60mg/dag så fort du vet att du är gravid. Gör inget uppehåll. Du kan öka den dagliga dosen med 10mg/vecka tills du är uppe i 80-100mg. Det går bra att sluta efter v12 då moderkakan börjar producera progesteron. Du kan även fortsätta fram till någon vecka före beräknat förlossningsdatum.
Milou; Jag skulle inte sluta med krämen om du har kort lutealfas utan krämen. Har du normal längd då kanske du inte behöver krämen alls. Eller i varje fall vänta med den tills du får ett + för det är väldigt vanligt att man tillför progesteron för oss äldre under graviditet för progesteronhalten sjunker med åldern och blir det för lågt kan det orsaka missfall.