• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-02-20 11:02:39 följande:

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa! 

Det låter som allt är som det ska!! Håller tummarna! <3
  • Too tiki

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Kanon, nu håller vi tummarna för ett guldägg :) <3
  • wa76

Nu undrar jag en sak. Har ju tid på Carl von Linnékliniken den 8 mars för fertilitetsutredning, men spelar det någon roll om jag har mens då? Kan det vara så att de inte kan göra någon undersökning med ultraljud då eller att man inte kan ta prover? Någon som vet? Glömde ju att fråga när jag bokade tiden :P

• wa76
    Monchichi skrev 2017-02-19 21:05:22 följande:

wa76: Nån morot och bit sötpotatis har jag ätit ibland. Bär definitivt. Hallon och grädde går alltid ner. Frukt i stort sett inget. Nu sen pluset har jag däremot ätit mer rotfrukter och även ett par kiwi, men inte mer än en per dag. Svårt att veta hur jag ska förhålla mig nu, men jag kommer fortsätta undvika mjöl och socker, men som sagt lägga till lite rotfrukter och c-vitaminrik frukt i samband med järnrik mat. LCHF blir ju mycket grädde och cf (mjölkprodukter) som försvårar järnupptaget, som ju är så viktigt vid graviditet. Senaste två graviditeterna har jag klarat utan järntabletter och det vore ju skönt att slippa nu också, men då vill det ju till att ge kroppen bra chanser till det, och ändå ska jag bli mätt. De graviditeterna har jag givit upp lchf. Nu är jag mer påläst och vill därför inte gå tillbaka till mycket blodsockerhöjande mat. Har du några kommentarer på lchf vid graviditet så lyssnar jag gärna på en dietist!

Cougar79: Vi satsade på varannan-dag-sex från kanske dag 10 och 2 veckor framåt, då jag inte vetat när/om ÄL sker. Senaste cykeln blev det dock inte så då vi var för sjuka för det, men ändå lyckades vi pricka in.

Tycker att din kost låter utmärkt! Det är ju sant att mejeriprodukter hämmar upptaget av järn bl annat, men du verkar ju inte ha problem med järn. Jag brukar däremot ligga riktigt lågt när det gäller Hb och ferritin trots att jag aldrig gillat mjölk och grädde och äter massvis med kött!
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-02-20 18:45:57 följande:

Nu undrar jag en sak. Har ju tid på Carl von Linnékliniken den 8 mars för fertilitetsutredning, men spelar det någon roll om jag har mens då? Kan det vara så att de inte kan göra någon undersökning med ultraljud då eller att man inte kan ta prover? Någon som vet? Glömde ju att fråga när jag bokade tiden :P

Vid första besöket gör det inget vart man är i cykeln eller att man har mens, de kommer göra VUL ändå men bryr sig inte om mensen. Är väl mest för egen del det känns lite mindre bekvämt att lägga upp sig i stolen då. Jag kommer med vara i slutet på mensen när jag ska på vårt första besök. 
  • Beedoll

Åh jag missade detta inlägg igår. Vad spännande! Håller tummarna för en riktigt fin resa! :D

Jag var hos Cvl-kliniken idag och läkaren tyckte det såg bra ut när hon undersökte mig.. Inväntar nu svar på blodproverna, vilket blir om ca 2 veckor.
  • Rosenlarv

Snart sex veckor sen ma. Ännu ingen mens. Trodde den var på g i går på grund av mörka/blodblandade flytningar men icke:( Står sen i valet och kvalet att påbörja Pergotime. Har tidigare hämtat ut för två behandlingar. Av någon anledning känner jag för att avvakta lite. Är så trött på att allt fokus går till att försöka bli gravid....

• wa76
    Nykär15 skrev 2017-02-21 07:59:00 följande:
    Vid första besöket gör det inget vart man är i cykeln eller att man har mens, de kommer göra VUL ändå men bryr sig inte om mensen. Är väl mest för egen del det känns lite mindre bekvämt att lägga upp sig i stolen då. Jag kommer med vara i slutet på mensen när jag ska på vårt första besök. 
    Tack för snabbt svar! Vad skönt, då behöver jag inte ringa och fråga! :)
  • Too tiki

Hur går det för er? 

Här tog jag sista tabletterna av Letrozol och en spruta Gonal-f igår så nu har jag nedräkning till ÄL. Hoppas tiden går fort för jag känner mig så rastlös, värre än vanligt till ÄL, så dagarna kan gärna rusa iväg nu...Har haft molvärk på kvällen i förrgår och igår fick jag riktigt ont på kvällen. Får se om det blir lika illa ikväll, hoppas inte det för jag hade väldigt svårt för att somna igår då Alvedon inte fungerar för mig.

Fick hög fertilitet på monitorn idag men så var den ju 4-5 dgr förra månaden så det är väl några dgr kvar innan jag får maximal. Min man kommer ner till helgen så det vore väldigt käckt om vi kunde pricka in ÄL då ;) Är lite extra spännande med monitorn. Synd bara att stickorna är så dyra och att man bara kan testa en gång per dag, annars är jag som sagt väldigt nöjd med den.

• wa76
    Too tiki skrev 2017-02-22 11:57:19 följande:

Hur går det för er? 

Här tog jag sista tabletterna av Letrozol och en spruta Gonal-f igår så nu har jag nedräkning till ÄL. Hoppas tiden går fort för jag känner mig så rastlös, värre än vanligt till ÄL, så dagarna kan gärna rusa iväg nu...Har haft molvärk på kvällen i förrgår och igår fick jag riktigt ont på kvällen. Får se om det blir lika illa ikväll, hoppas inte det för jag hade väldigt svårt för att somna igår då Alvedon inte fungerar för mig.

Fick hög fertilitet på monitorn idag men så var den ju 4-5 dgr förra månaden så det är väl några dgr kvar innan jag får maximal. Min man kommer ner till helgen så det vore väldigt käckt om vi kunde pricka in ÄL då ;) Är lite extra spännande med monitorn. Synd bara att stickorna är så dyra och att man bara kan testa en gång per dag, annars är jag som sagt väldigt nöjd med den.

Skönt att ÄL närmar sig! Jobbigt ned smärtan, men du kanske släpper flera ägg samtidigt? Hoppas tiden går fort för dig!

Jag är förkyld och jätteont i halsen, så det är ingen mening att tempa känner jag. ÄL stickan blev aldrig positiv heller.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.