• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-19 09:24:18 följande:

Bim +2 och ett positivt gravtest!!! :)))

Fick med mig mannen att testa idag! Så nu är vi typ lyriska och hoppas att allt går vägen nu.

Tror jag köper ett digitalt imorgon bara för att få se det igen, då det samtidigt känns overkligt just nu! :)

Vilka nyheter!! :D  Stort grattis! <3 Vad fint att han var med när du testade!
  • wa76

Fick med mig mannen att testa idag! Så nu är vi typ lyriska och hoppas att allt går vägen nu.

Tror jag köper ett digitalt imorgon bara för att få se det igen, då det samtidigt känns overkligt just nu! :)

Och förresten, tänkte på det här med din hund också nu... :P Han/hon kände nog!! :)
  • Anonym (Littleprincess)
    wa76 skrev 2017-02-19 09:34:17 följande:

Och förresten, tänkte på det här med din hund också nu... :P Han/hon kände nog!! :)

Tack!!:))

Ja hon visste nog det innan vi anade det :) plus att hon har typ smålöpt fast det bara va en månad sen hon löpte sist :P Rätt häftigt att djur kan känna av/lukta till sig en graviditet :)
  • Monchichi

LittlePrincess: Grattis, grattis! Åh så kul för er!

Hemflyttad: Välkommen!

Cougar79: Välkommen! Det är ju svårt det där med hur stora chanser man har, men spontant skulle jag ju gissa att chansen inte är större för att man varit gravid tidigare, men kan ju alltid hoppas att det är så, och de bör ju inte vara mindre heller så klart. Jag bara tänker hur det skulle påverka?

Det här med vitaminer och mineraler och kosttillskott som vi pratat om tidigare. Jag har ju inte ätit något sådant. Däremot har jag ätit LCHF och jag tror att det hjälpt mig. Då har ju jag bakgrunden PCOS iofs som satt stopp för ägglossning, och därför fick vi hjälp att bli gravida med två första barnen (Pergo och Puregonsprutor + Pregnyl) då jag inte kände till LCHF. När jag istället ätit LCHF har vi lyckats med tre spontana graviditeter. Kosten måste ju ha hjälpt mig tänker jag. Jag hade inte egen mens för 10 år sedan. Nu vet jag ju inte om det kan hjälpa till graviditet även om man inte har ägglossningsproblem, men jag tänkte att det kan ju vara ett tips att ta bort vitt mjöl och socker. Jag vet ju man griper efter alla halmstrån i hopp om att uppnå graviditet när man väl bestämt sig. Vid PCO är boven insulinpåslaget som man minskar vid lågkolhydratkost. Kan insulinet ställa till det för flera även om mensen funkar? Jag vet inte, men som sagt, bara ett tips, och det var vad vi gjorde.

• Anonym (Littleprincess)

Såg nu att jag skrivit BIM +2 Det ska ju va BIM +1 :)

• Cougar79

Monchichi- just så. Hur skulle de kunna påverka? Kan köpa det här med att kroppen "kommer ihåg" och därmed har lättare att bli gravid men det måste vara väldigt marginellt särskilt med stigande ålder. Anyways ska bli väldigt kul att följas åt jag hoppas verkligen att det blir en bebis under 2017. Jag har alltid velat ha många barn men olika orsaker har gjort att det inte blivit mer än två hittills vilket jag är otroligt tacksam för de är det bästa som hänt mig någonsin och kanske just därför vill jag hs fler. Vad är era bästa tips i den här åldern för att öka chanserna till ett plus? Hur ofta har ni sex?

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-19 08:07:42 följande:
    Hur tidigt är det tidigt!

Enligt uträkningar ska jag börja cd 13. Äl är antigen 13/14.
    Om du tempar, väntar tills ÄL satts ut, använder du bara ÄL stickor vänta tills det i varje fall har gått minst 5 dgr efter positivt ÄL test. Använder man bara stickor är det egentligen svårt att säga att ÄL har skett för ägglossningen kan stanna av och sen försöka igen, så tempning är säkrare.
  • Too tiki

Stort GRATTIS, så härligt att det verkar bli fler plus här i tråden
  • Too tiki
    Cougar79 skrev 2017-02-19 08:21:32 följande:

Hej Hej, jag vill gärna hoppa in här. Jag är 37 år, fyller 38 nu i mars. Har två flickor födda 07 och 12. Jag har ätit Cerazette sedan min dotter föddes och slutade nu i januari. Fick äl hyfsat snabbt och mens 25 dagar efter pillerstopp. Nu har jag precis haft äl igen och har bim 2/3. Det är första försöket eftersom vi inte hade ngn aning om äl efter pillerstopp plus ville jag gärna se en mens innan vi började. Ni andra i denna ålder hur känner ni? Jag både längtar sönder mig efter en bebis och är skiträdd för MF, graviditetsproblem osv. Är jättefubbel inför ett ev plus samtidigt som jag ser framemot sååååå att få se det en sista gång innan man är "för gammal". Jag har alltid haft lätt att bli gravid. 3 arborter i yngre ålder, 2 graviditeter och 2 tidiga MF innan yngsta dottern. Nu tänker en del av mig att jovisst kommer jag bli gravid enkelt nu. Men hur är det vid 38 eg, ngn som pratat med ngn kunnig? Jag vet att 25 åringar går barnlösa o 44 åringar blir gravida men hur ser mina chanser ut? Och är det så att eftersom min kropp varit gravid hela 7 gånger så har jag ngt högre chans vid 38 än ngn som försöker för första gången?? Blev många tankar, ngn som känner igen hur jag tänker? Bor i Gbg för övrigt.

Välkommen, kul med fler här i tråden :)

Som jag förstått det ska man inte ha större chanser att bli gravid om man har varit gravid tidigare mot om man inte har varit det. Skulle i varje fall tror att du har hyfsade chanser att bli gravid även om chansen minskar allt eftersom man blir äldre. Vi har ju försökt aktivt i 2 års tid och jag är 44 år och vi lyckades få + denna månad. Tyvärr ville den lilla inte stanna kvar men gravid blev jag i varje fall.

Jag antar att jag haft lite otur på vägen iom att jag opererade bort min sköldkörtel för 3 år sedan och efter det har det tagit sin lilla tid att bli rätt inställd på Levaxin och jag har också haft väldigt lågt D-vitamin värde under en längre period och riktigt illa hösten 2016. Nu när alla värden var bra lyckades jag bli gravid med hjälp av Pergotime. Om Pergotime var det som hjälpte oss är svårt att säga för jag kanske hade blivit gravid ändå nu när alla värden var bra.
    Denna blir min första månad med Letrozol och jag hoppas den fungerar lika bra som pergo verkar ha gjort för mig.

Hoppas ni har turen att snabbt få ett + och som sagt, jättekul med fler här i tråden som kan hjälpas åt att peppa varandra :)

• Too tiki
    Cougar79 skrev 2017-02-19 11:09:40 följande:

Monchichi- just så. Hur skulle de kunna påverka? Kan köpa det här med att kroppen "kommer ihåg" och därmed har lättare att bli gravid men det måste vara väldigt marginellt särskilt med stigande ålder. Anyways ska bli väldigt kul att följas åt jag hoppas verkligen att det blir en bebis under 2017. Jag har alltid velat ha många barn men olika orsaker har gjort att det inte blivit mer än två hittills vilket jag är otroligt tacksam för de är det bästa som hänt mig någonsin och kanske just därför vill jag hs fler. Vad är era bästa tips i den här åldern för att öka chanserna till ett plus? Hur ofta har ni sex?

Glömde svara på dina frågor såg jag nu :)

Vi har sex varannan dag förutom dagarna runt ÄL då försöker vi få till det varje dag :) Annars använder jag mig av ÄL stickor, nu den sista månad fertilitetsmonitor och så kollar jag tempen så jag vet att ÄL varit så jag kan börja med progesteron då min lutealfas är för kort.
    Skulle det ta tid för er att bli gravida då skulle jag rekommendera er att kolla TSH för ett högt TSH gör det svårare att bli gravid men ökar också risken för missfall. För övrigt är det bra att förbereda kroppen för en graviditet genom att äta bra kost, dra ner på kaffe & alkohol och sluta röka om du gör det.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.