Cougar79 skrev 2017-02-19 08:21:32 följande:
Hej Hej, jag vill gärna hoppa in här. Jag är 37 år, fyller 38 nu i mars. Har två flickor födda 07 och 12. Jag har ätit Cerazette sedan min dotter föddes och slutade nu i januari. Fick äl hyfsat snabbt och mens 25 dagar efter pillerstopp. Nu har jag precis haft äl igen och har bim 2/3. Det är första försöket eftersom vi inte hade ngn aning om äl efter pillerstopp plus ville jag gärna se en mens innan vi började. Ni andra i denna ålder hur känner ni? Jag både längtar sönder mig efter en bebis och är skiträdd för MF, graviditetsproblem osv. Är jättefubbel inför ett ev plus samtidigt som jag ser framemot sååååå att få se det en sista gång innan man är "för gammal". Jag har alltid haft lätt att bli gravid. 3 arborter i yngre ålder, 2 graviditeter och 2 tidiga MF innan yngsta dottern. Nu tänker en del av mig att jovisst kommer jag bli gravid enkelt nu. Men hur är det vid 38 eg, ngn som pratat med ngn kunnig? Jag vet att 25 åringar går barnlösa o 44 åringar blir gravida men hur ser mina chanser ut? Och är det så att eftersom min kropp varit gravid hela 7 gånger så har jag ngt högre chans vid 38 än ngn som försöker för första gången?? Blev många tankar, ngn som känner igen hur jag tänker? Bor i Gbg för övrigt.
Välkommen, kul med fler här i tråden :)
Som jag förstått det ska man inte ha större chanser att bli gravid om man har varit gravid tidigare mot om man inte har varit det. Skulle i varje fall tror att du har hyfsade chanser att bli gravid även om chansen minskar allt eftersom man blir äldre. Vi har ju försökt aktivt i 2 års tid och jag är 44 år och vi lyckades få + denna månad. Tyvärr ville den lilla inte stanna kvar men gravid blev jag i varje fall.
Jag antar att jag haft lite otur på vägen iom att jag opererade bort min sköldkörtel för 3 år sedan och efter det har det tagit sin lilla tid att bli rätt inställd på Levaxin och jag har också haft väldigt lågt D-vitamin värde under en längre period och riktigt illa hösten 2016. Nu när alla värden var bra lyckades jag bli gravid med hjälp av Pergotime. Om Pergotime var det som hjälpte oss är svårt att säga för jag kanske hade blivit gravid ändå nu när alla värden var bra.
Denna blir min första månad med Letrozol och jag hoppas den fungerar lika bra som pergo verkar ha gjort för mig.
Hoppas ni har turen att snabbt få ett + och som sagt, jättekul med fler här i tråden som kan hjälpas åt att peppa varandra :)