• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-14 08:19:31 följande:
    Ja livet rusar liksom på :)

Jag kan nog inte hålla mig mer än till söndag!

Hade helst testat nu, men det är så jobbigt att få neg på testet, så jag försöker hålla mig.

Har en del oro just nu, om jag är gravid. Har hänt lite familjeangelägenheter så egentligen hade det varit bra om jag inte var gravid just nu. Men det får lösa sig. Jobbigt med tvådelad känsla.

Hur går det för dig?
    Det är så typiskt att det ska krångla hemma också... Hoppas det ordnar sig! <3

Här går det segt, inget på ÄL- stickor, inga flytningar, tempkurvan går upp och ner, det blir nog ingen ägglossning denna månad.
    MEN, jag har bokat tid till Carl von Linnékliniken, ska dit den 8:e mars :) Kunde säkert ha fått tiden ännu tidigare men jag ville helst ha en kvinnlig läkare ;P
  • Beedoll
    wa76 skrev 2017-02-14 18:45:10 följande:

Här går det segt, inget på ÄL- stickor, inga flytningar, tempkurvan går upp och ner, det blir nog ingen ägglossning denna månad.

MEN, jag har bokat tid till Carl von Linnékliniken, ska dit den 8:e mars :) Kunde säkert ha fått tiden ännu tidigare men jag ville helst ha en kvinnlig läkare ;P

Spännande! Hoppas stickorna visar något snart. Inväntar också ägglossning, cd11 just nu.
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-02-14 08:20:59 följande:

Förlåt om jsg var lite okänsligt positiv. Skrev i all hast på språng. Så klart jättejobbigt att blöda vet precis hur det känns när glädje bara går över i oro. Tyckte ändå att det var så glädjande att du äntligen fick ett plus. Håller alla tummar jag kan för dig. Kram

Ingen fara, läste det som pepp, inget annat :)

Tyvärr verkar det som det blir det tidigt missfall för testet jag tog i morse var mkt svagare :( Ska ta nytt i morgon bitti igen, men jag har inga förhoppningar om att den lilla vill stanna kvar för jag hade så kraftiga smärtor igår och fick blodklumpar och idag känns det som vanlig mensvärk. Så himla trist och just nu känns det inte alls som jag orkar börja om men får jag bara sova inatt känns det kanske bättre i morgon....
  • Monchichi

Too tiki: Åh, men du, vad sorgligt! Först ett plus och så massa blod, det är inte rättvist! Men det gick att bli gravid. Krya på dig! Och så försöker jag hosta lite, host host. Var du till gyn? Hur blir det nästa cykel? Letrozol? Fick du tag på det på något tillförlitligt ställe? Hoppas du känner dig piggare snart och orkar ta nya tag!

Tack också för grattis!

wa76: Ja men vad kul att du tog mod och bokade en tid. Och det är ju snart också, tiden går fort. Struligt dock om det verkar som äl uteblir nu. Hoppas den bara är sen.

bluebird6: Tufft att vissa ska behöva gå igenom så mycket, du har inte haft det lätt! Styrka till dig! Och som wa76 skriver, håll hoppet uppe, då finns det fortfarande chanser framöver. Skönt att blödningarna slutat nu.

LittlePrincess: Spännande för dig, håller tummarna!

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-02-14 20:02:51 följande:

Tyvärr verkar det som det blir det tidigt missfall för testet jag tog i morse var mkt svagare :( Ska ta nytt i morgon bitti igen, men jag har inga förhoppningar om att den lilla vill stanna kvar för jag hade så kraftiga smärtor igår och fick blodklumpar och idag känns det som vanlig mensvärk. Så himla trist och just nu känns det inte alls som jag orkar börja om men får jag bara sova inatt känns det kanske bättre i morgon....

Tråkigt med mf. Ta det lugnt ett tag så får du känna efter.
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2017-02-14 20:02:51 följande:

Usch så tråkigt! Ändå något sorts framsteg att du blev gravid. Då verkar ju pergotime göra något i alla fall! Hoppas ändå på starkare i dag. <3
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-02-14 10:49:10 följande:

Mina blödningar slutade i lördags, i söndags morse var gravtestet negativt. 
    Så det gick fort och smidigt efter sista skrapningen.

Nu orka testa för ÄL och ev starta om bebisverkstad...igen. 

Hur gör ni andra som gått vidare efter mf och Mf för att orka? 

mf v 6 aug 2015, mf v 7 jul 2015,

otäck dermoidcysta jan-maj 2016

Gravid igen och sedan Ma okt 2016 och Ma nu i feb. 

Alltså jag ser inte egentligen hur jag vågar prova igen?

Vet att det finns folk som gått igenom massa mf och sedan har det gått bra till slut, men jag är helt knäckt psykiskt. 

Vet faktiskt inte hur man orkar ibland...kanske för att drömmen är så stark och vi inte kan släppa den? Vi vill verkligen uppleva detta ihop, jag vill så hemskt gärna få bära och föda ett barn igen, uppleva den lyckan med mitt livs kärlek Hjärta vill kunna använda alla de små kläder som jag sytt medan vi drömt om ett plus, fortsatt sy även efter mf.. Men efter vårt MA tog det 7 månader innan jag vågade sy igen, men nu är jag återigen lite positiv, men det tog väldigt lång tid nu efter sista...

Vi kommer inte ge upp!! Någon gång måste det vara våran tur tänker jag. 

Nu kommer vi starta IVF i april, har konsultationsmöte 14/3 och fått hem alla papper. Har ju gjort utredning redan så den kan de ta över så uppstarten kommer ske rätt fort efter ÄL/BIM i slutet på mars...

Kram!

• Anonym (Littleprincess)
    wa76 skrev 2017-02-14 18:45:10 följande:

Håller tummarna för att du fått en riktigt bra doktor och att besöket går bra!

Hur länge har ni försökt bli gravida?
    bluebird6 skrev 2017-02-14 10:49:10 följande:

Mina blödningar slutade i lördags, i söndags morse var gravtestet negativt. 

Så det gick fort och smidigt efter sista skrapningen.

Nu orka testa för ÄL och ev starta om bebisverkstad...igen. 

Hur gör ni andra som gått vidare efter mf och Mf för att orka? 

mf v 6 aug 2015, mf v 7 jul 2015,

otäck dermoidcysta jan-maj 2016

Gravid igen och sedan Ma okt 2016 och Ma nu i feb. 

Alltså jag ser inte egentligen hur jag vågar prova igen?

Vet att det finns folk som gått igenom massa mf och sedan har det gått bra till slut, men jag är helt knäckt psykiskt. 

Du har gått igenom mycket! Men ge inte upp, din tur kommer när du minst anar det. Låt dig sörja och känna dig besviken, man behöver det också för att sen kunna ta nya tag med nya förhoppningar.
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-02-15 08:54:32 följande:

Vet faktiskt inte hur man orkar ibland...kanske för att drömmen är så stark och vi inte kan släppa den? Vi vill verkligen uppleva detta ihop, jag vill så hemskt gärna få bära och föda ett barn igen, uppleva den lyckan med mitt livs kärlek Hjärta vill kunna använda alla de små kläder som jag sytt medan vi drömt om ett plus, fortsatt sy även efter mf.. Men efter vårt MA tog det 7 månader innan jag vågade sy igen, men nu är jag återigen lite positiv, men det tog väldigt lång tid nu efter sista...

Vi kommer inte ge upp!! Någon gång måste det vara våran tur tänker jag. 

Nu kommer vi starta IVF i april, har konsultationsmöte 14/3 och fått hem alla papper. Har ju gjort utredning redan så den kan de ta över så uppstarten kommer ske rätt fort efter ÄL/BIM i slutet på mars...

Kram!

Nä, väldigt svårt att släppa.
    Vi längtar här med. Vi har ju vår gemensamme son, men det står ett tomt syskonrum här hemma o väntar, med en sparad barnvagn och alla kläder du kan tänka dig över efter storebror. Fy gråter bara jag skriver det..
    Och vi har ju inte provat med hjälp så jag tycker det vore dumt att inte prova åtminstone en gång med all medicinsk hjälp vi kan få. 

Gyn sa till mig att höra av mig så fort jag får ett plus. 
    Men en del härinne verkar ju äta medicin i förebyggande syfte? 
    fast det kanske är för att bli gravida? 
    Den delen klarar vi ju iaf, även om de inte stannar kvar de små liven. 

Okej, nykär det är ju snart det händer spännande grejer för. 
    Önskar Er alla lycka.. vet ju hur det är.. 
    Kram

Littleprincess
    "Du har gått igenom mycket! Men ge inte upp, din tur kommer när du minst anar det. Låt dig sörja och känna dig besviken, man behöver det också för att sen kunna ta nya tag med nya förhoppningar."

Jo, jag hoppas det och om vi inte försöker igen ens så vet man ju inte. 
    En gång med medicinsk hjälp, sedan får det väl bli en utredning om vi orkar. 

Tack för allt fint stöd, allihop..
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-02-15 09:12:13 följande:
    Nä, väldigt svårt att släppa.
    Vi längtar här med. Vi har ju vår gemensamme son, men det står ett tomt syskonrum här hemma o väntar, med en sparad barnvagn och alla kläder du kan tänka dig över efter storebror. Fy gråter bara jag skriver det..
    Och vi har ju inte provat med hjälp så jag tycker det vore dumt att inte prova åtminstone en gång med all medicinsk hjälp vi kan få. 

Gyn sa till mig att höra av mig så fort jag får ett plus. 
    Men en del härinne verkar ju äta medicin i förebyggande syfte? 
    fast det kanske är för att bli gravida? 
    Den delen klarar vi ju iaf, även om de inte stannar kvar de små liven. 

Okej, nykär det är ju snart det händer spännande grejer för. 
    Önskar Er alla lycka.. vet ju hur det är.. 
    Kram

Littleprincess
    "Du har gått igenom mycket! Men ge inte upp, din tur kommer när du minst anar det. Låt dig sörja och känna dig besviken, man behöver det också för att sen kunna ta nya tag med nya förhoppningar."

Jo, jag hoppas det och om vi inte försöker igen ens så vet man ju inte. 
    En gång med medicinsk hjälp, sedan får det väl bli en utredning om vi orkar. 

Tack för allt fint stöd, allihop..

Vet hur det känns..har ju ett par lådor med saker jag sytt till vårt framtida barn...har inte tänkt använda så mycket från syskonen, detta skulle ju bli sambons första så vi kommer ta det som om det vore första igen med nya grejer, hela den processen som är så mysig att göra tillsammans in väntan på det lilla livet. Vi har med ett rum ledigt men det är kontor i väntan på liten...kommer nog inte våga inreda något förrän rätt sent i en graviditet isf...men har ju planer i huvudet på vad man vill/kan göra där....

Klart ni ska testa med lite hjälp! Jag har gjort privat missfallsutredning och får både hjälp fram till plus och efter. Äter E-vitamin, folsyra och Trombyl hela tiden enligt ordination och sen blir det Lutinus ca en vecka efter ÄL fram till BIM, blir jag gravid fortsätter jag med det till v14 är det sagt.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.