• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Hemflyttad skrev 2017-02-17 10:23:48 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med i tråden. Glad Jag fyller 41 i år och hoppas på en liten trea. Har två små barn sedan tidigare som är 3 och 5. Jag har haft fertilitetsproblem tidigare och gjort flera IVF, men mina barn blev till spontant till slut. Blev gravid nu i februari men fick missfall efter en vecka. Nu är blödningen snart slut så det är väl bara att försöka igen ... Försöker se det positivt, alltså att jag fortfarande kan bli gravid. Bara att hoppas på guldägget.

Hade även ett missfall mellan barnen, så detta är mitt andra. Före barnen hade jag även ett utomkvedshavandeskap (efter IVF) och har bara en äggledare.

Om det är något jag har lärt mig under den här resan så är det att strunta i statistiken. Ingenting har gått som jag trodde, på gott och ont.

Jag beklagar missfallen här i tråden, vet att det är tufft, särskilt om man försökt länge och trodde att man äntligen fått chansen. Men jag håller alla tummar för att det ska bli många plus framöver och att de små liven håller sig kvar!

Välkommen!! :) Tråkigt med ditt missfall, vet hur det känns. Jag gick runt i 10 veckor och var så lycklig och hade planerat allt när jag började blöda en vacker morgon... Man blir så knäckt.

Vad kul att vi är så många nu som är i samma sits! Känns så skönt att komma hit och prata med er, vågar ju inte avslöja till någon att vi försöker... Och vet inte om jag skulle orka försöka om jag inte fick komma hit och läsa vad ni skriver och skriva av mig! <3

Och så mycket ni har skrivit, hinner knappt läsa ikapp! :D Hade fullt upp, fotografering av lägenheten idag och visning nästa lördag, hoppas vi säljer innan vi flyttar till vårt nya hus! Tiden springer bara iväg. Jag hinner helt ärligt inte ens vara ledsen över att min ägglossning verkar utebli den här månaden.. ÄL stickorna visar inte positivt... cykeldag nr 17 idag. Mina cykler har ju varit 24-25 dagar senaste halvåret. Väntar på mens och vi kör igen då!

Monchichi, hur mår du? Har du bokat tid till barnmorska än? :)

• Monchichi

wa76: Tack för att du frågar, det värmer! Som flera sagt tidigare, det är så härligt med ventilationen och stödet här i tråden, och känns bra att kämpa tillsammans när man inte pratar med andra i sin närhet om önska-barn-projektet. Jag vågar inte säga annat än att jag mår bra. Klaga på illamående kan jag inte med när jag vet att alla här inne skulle byta med mig om det gick, så istället önskar jag så innerligt mycket Lycka till er här så att vi kan fortsätta följas åt. Har svårt och vill inte lämna tråden, den har givit mig så mycket stöd.

Har inte bokat tid till bm ännu. Lite säger mig att jag inte vågar än, och resten säger att jag ändå gjort det 4 gånger tidigare så jag vet att det första besöket är bara lite samtal som jag vet det mesta om redan. Funderar dock på om jag måste vara inskriven före fostervattensprov för läste något om att man skulle ha en remiss för det, från just barnmorskan. Sen blir ju besöken roligare när man får lyssna på hjärtljud men det är ju först efter RUL. Jag gissar att jag gått 6 veckor nu så det känns avlägset, även om jag vet att tiden går fort.

Alla tummar till er kämpar här inne!

• Milou3
    Monchichi skrev 2017-02-18 12:53:24 följande:

wa76: Tack för att du frågar, det värmer! Som flera sagt tidigare, det är så härligt med ventilationen och stödet här i tråden, och känns bra att kämpa tillsammans när man inte pratar med andra i sin närhet om önska-barn-projektet. Jag vågar inte säga annat än att jag mår bra. Klaga på illamående kan jag inte med när jag vet att alla här inne skulle byta med mig om det gick, så istället önskar jag så innerligt mycket Lycka till er här så att vi kan fortsätta följas åt. Har svårt och vill inte lämna tråden, den har givit mig så mycket stöd.

Har inte bokat tid till bm ännu. Lite säger mig att jag inte vågar än, och resten säger att jag ändå gjort det 4 gånger tidigare så jag vet att det första besöket är bara lite samtal som jag vet det mesta om redan. Funderar dock på om jag måste vara inskriven före fostervattensprov för läste något om att man skulle ha en remiss för det, från just barnmorskan. Sen blir ju besöken roligare när man får lyssna på hjärtljud men det är ju först efter RUL. Jag gissar att jag gått 6 veckor nu så det känns avlägset, även om jag vet att tiden går fort.

All lycka till dig! Såå kul och grattis igen. Och ja, jag vill också må illa med bebis i magen men det kommer snart! :) hoppas jag : /
  • wa76

Hoppas verkligen att du stannar kvar i tråden! :) Jag har för mig att jag bokade tiden direkt efter pluset när jag var gravid med mina barn. Det beror väl lite på om man vill göra KUB eller NIPT eller liknande, då vill man ju boka ganska omgående, för det kan vara flera veckors väntetid. Funderar du på fostervattenprov? Tycker det känns lite otäckt med ökat  missfallsrisk... har du gjort det tidigare?
  • Anonym (Littleprincess)

Va härligt! Även om illamåendet i säg kanske inte är så härligt ;)

Hoppas vi kan ska en gemensam tråd med titeln "38+ och gravida" :)

Lycka till med din graviditet <3

Bim idag... ingen mens i sikte. Ömma bröst, "pms", förhöjd temp och en himla jobbigt yrsel.

Min man vill avvakta gravtest till månd eller tisd :/ Jag vill ju testa NU :P

Får väl se om jag kan övertala honom till att vi testar imorgon. Han vill vara med när testet görs :)

• Monchichi

Milou3: Tack! Och det hoppas jag med för din skull!

wa76: Oj, kan det vara väntetid? Vi ska göra fostervattensprov så då kommer vi inte göra något KUB eller liknande. Vi har inte det i Västmanland vad jag vet heller. Gjorde fvp med nummer 5, och efteråt var jag nöjd att vi gjorde det. Det var ett enkelt och snabbt ingrepp. Jag vet att missfallsrisken ökar något i samband med provet, men vi tar den risken. Vi har resonerat att vi inte kan nöja oss med sannolikhet, för de barn vi redan har, för deras skull. Det låter krasst när jag skriver det, men det är ju trots allt störst chans att ett barn föds friskt.

Spänd tid det där med bostadsförsäljning. Hoppas allt går bra och snabbt för er!

LittlePrincess: Tack! Spännande för dig! Vi blir ju så nyfikna här i tråden, håller tummarna! Och ja jag hoppas också på en sådan tråd

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-02-17 13:03:32 följande:

Spännande när man känner att något är på G :) Rosenrot sägs ju ger med ÄL känningar, har aldrig provat men brukar du inte känna så är det säkert den som gör sitt jobb :)

Bra med progesteron krämen, tänkt bara att inte börja för tidigt så du stör ÄL för det har jag lyckats göra en månad...

Hur tidigt är det tidigt!

Enligt uträkningar ska jag börja cd 13. Äl är antigen 13/14.
  • Cougar79

Hej Hej, jag vill gärna hoppa in här. Jag är 37 år, fyller 38 nu i mars. Har två flickor födda 07 och 12. Jag har ätit Cerazette sedan min dotter föddes och slutade nu i januari. Fick äl hyfsat snabbt och mens 25 dagar efter pillerstopp. Nu har jag precis haft äl igen och har bim 2/3. Det är första försöket eftersom vi inte hade ngn aning om äl efter pillerstopp plus ville jag gärna se en mens innan vi började. Ni andra i denna ålder hur känner ni? Jag både längtar sönder mig efter en bebis och är skiträdd för MF, graviditetsproblem osv. Är jättefubbel inför ett ev plus samtidigt som jag ser framemot sååååå att få se det en sista gång innan man är "för gammal". Jag har alltid haft lätt att bli gravid. 3 arborter i yngre ålder, 2 graviditeter och 2 tidiga MF innan yngsta dottern. Nu tänker en del av mig att jovisst kommer jag bli gravid enkelt nu. Men hur är det vid 38 eg, ngn som pratat med ngn kunnig? Jag vet att 25 åringar går barnlösa o 44 åringar blir gravida men hur ser mina chanser ut? Och är det så att eftersom min kropp varit gravid hela 7 gånger så har jag ngt högre chans vid 38 än ngn som försöker för första gången?? Blev många tankar, ngn som känner igen hur jag tänker? Bor i Gbg för övrigt.

Bim +2 och ett positivt gravtest!!! :)))

Fick med mig mannen att testa idag! Så nu är vi typ lyriska och hoppas att allt går vägen nu.

Tror jag köper ett digitalt imorgon bara för att få se det igen, då det samtidigt känns overkligt just nu! :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.