Hemflyttad skrev 2017-02-17 10:23:48 följande:
Hej! Jag vill gärna vara med i tråden.
Jag fyller 41 i år och hoppas på en liten trea. Har två små barn sedan tidigare som är 3 och 5. Jag har haft fertilitetsproblem tidigare och gjort flera IVF, men mina barn blev till spontant till slut. Blev gravid nu i februari men fick missfall efter en vecka. Nu är blödningen snart slut så det är väl bara att försöka igen ... Försöker se det positivt, alltså att jag fortfarande kan bli gravid. Bara att hoppas på guldägget.
Hade även ett missfall mellan barnen, så detta är mitt andra. Före barnen hade jag även ett utomkvedshavandeskap (efter IVF) och har bara en äggledare.
Om det är något jag har lärt mig under den här resan så är det att strunta i statistiken. Ingenting har gått som jag trodde, på gott och ont.
Jag beklagar missfallen här i tråden, vet att det är tufft, särskilt om man försökt länge och trodde att man äntligen fått chansen. Men jag håller alla tummar för att det ska bli många plus framöver och att de små liven håller sig kvar!
Välkommen!! :) Tråkigt med ditt missfall, vet hur det känns. Jag gick runt i 10 veckor och var så lycklig och hade planerat allt när jag började blöda en vacker morgon... Man blir så knäckt.
Vad kul att vi är så många nu som är i samma sits! Känns så skönt att komma hit och prata med er, vågar ju inte avslöja till någon att vi försöker... Och vet inte om jag skulle orka försöka om jag inte fick komma hit och läsa vad ni skriver och skriva av mig! <3
Och så mycket ni har skrivit, hinner knappt läsa ikapp! :D Hade fullt upp, fotografering av lägenheten idag och visning nästa lördag, hoppas vi säljer innan vi flyttar till vårt nya hus! Tiden springer bara iväg. Jag hinner helt ärligt inte ens vara ledsen över att min ägglossning verkar utebli den här månaden.. ÄL stickorna visar inte positivt... cykeldag nr 17 idag. Mina cykler har ju varit 24-25 dagar senaste halvåret. Väntar på mens och vi kör igen då!
Monchichi, hur mår du? Har du bokat tid till barnmorska än? :)