Cougar79 skrev 2017-02-19 16:21:19 följande:
TSH har jag kollat nyligen faktiskt så det bör vara ok. Det jag har emot mig är ca 15 kg övervikt det har jag börjat kämpa med nu. Jag försöker promenera mycket och äta annorlunda kost, hur äter ni andra har ni några bra tips på bra "bli gravid" kost. RÖker gör jag inte och dricker väldigt lite alkohol. I övrigt frisk. Jag tänkte att jag skulle testa äl stickor nästa månad. Jag är hyfsad säker på när jag har haft den har fasligt ont i magen 1-2 dagar och jätteömma bröst. Bröstvårtorna gör faktiskt fortfarande ont trots att jag tror jag hade äl i onsdags. Nu är det bara att vänta på bim men vi hade sex dagen för äl och dagarna innan men inget efter fick ingen chans till det. Så har inte kört fullt ut och förväntar mig att se mens. Vi får se.....
Tror allsidig kost är det som fungerar bäst för de som inte har problem av något slag. Har man problem med PCOS som monchichi har, då vet jag flera som blivit gravida av LCHF och för en del fungerar det ju bra att gå ner i vikt med LCHF. Jag har provat, men blev bara jättetrött, så istället började jag fokusera på att äta mer frukt, grönt, protein och mindre av bröd, pasta och potatis för att gå ner i vikt. Sen började jag promenera ca: 45 min varje dag också och efter 7 mån hade jag gått ner 7 kg. Sen jag börjar med pergotime har jag dock lyckats gå upp en del i vikt så jag får väl ta itu med det innan jag är tillbaks där jag började igen.....