• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76

Får ingen höjning på ÄL-stickan den här gången,  har inte heller några flytningar alls. Antigen kommer ÄL sent den här månaden eller så uteblir den helt. Har ju haft på dag 13-14 annars tidigare och idag är jag på dag 13.och fortfarande ingenting.

• Nykär15
    wa76 skrev 2017-02-13 17:01:06 följande:

Härliga nyheter! Nästa cykel är din tur, får du se!

Har du fått mens än förresten? Eller tagit ett nytt test?

Tack söta för pepp <3

Ja mensen kom punktligt i lördags på BIM så CD3 idag. Började med Bemfola-sprutor igår.
  • Anonym (Littleprincess)

Vet att jag är "dålig" på att skriva här... Läser och gläds åt alla som får + på sina stickor :))

Måste bara få skriva av mig lite kort nu!

Vi vet ju alla att man blir galen av väntan mellan ÄL och bim *S* och ja nu är jag i analysträsket igen.

Men denna gången är det annorlunda mot tidigare.

Hade tydliga känningar an ÄL förra helgen 2-4/2 och för några dagar sen som stickningar med värk ner i högra ljumsken. Fastnade ägget nu? Va min tanke.

Lite ömma bröst sen igår och idag tittade jag i spegeln o då syns blodådrorna jättetydlig, sticker t.o.m ut lite. Vilket de inte har gjort sen jag minns inte när, minns inte ens om de gjorde det i mina föregående graviditeter!

Och nu nästa skumma sak. Vår hund lämnar inte min sida, hon är som ett plåster på mig och har varit det sista veckan, jätteskumt! Men kan hon märka av nåt?

Nu längtar jag iaf til helgen, bim på lördag 18/2.

Tack för att jag får följa er, ni är en peppande och härlig grupp :)

• wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-13 22:37:13 följande:

Vet att jag är "dålig" på att skriva här... Läser och gläds åt alla som får + på sina stickor :))

Vi vet ju alla att man blir galen av väntan mellan ÄL och bim *S* och ja nu är jag i analysträsket igen.

Hade tydliga känningar an ÄL förra helgen 2-4/2 och för några dagar sen som stickningar med värk ner i högra ljumsken. Fastnade ägget nu? Va min tanke.

Lite ömma bröst sen igår och idag tittade jag i spegeln o då syns blodådrorna jättetydlig, sticker t.o.m ut lite. Vilket de inte har gjort sen jag minns inte när, minns inte ens om de gjorde det i mina föregående graviditeter!

Och nu nästa skumma sak. Vår hund lämnar inte min sida, hon är som ett plåster på mig och har varit det sista veckan, jätteskumt! Men kan hon märka av nåt?

Jag vet, det kan vara svårt att hinna med ibland, jag är frånvarande vissa dagar också! :) Har ibland bara hunnit läsa snabbt vad andra skriver men inte hunnit med att skriva själv när det är sjukt mycket både på jobbet och hemma.

Vad spännande det låter, bara några dagar kvar till BIM och det låter som det kan verkligen bli plus den här gången! Ska du testa på söndag eller några dagar innan? Nu har vi haft två plus här i tråden, hoppas att det fortsätter så!
    wa76 skrev 2017-02-14 06:37:15 följande:

Jag vet, det kan vara svårt att hinna med ibland, jag är frånvarande vissa dagar också! :) Har ibland bara hunnit läsa snabbt vad andra skriver men inte hunnit med att skriva själv när det är sjukt mycket både på jobbet och hemma.

Vad spännande det låter, bara några dagar kvar till BIM och det låter som det kan verkligen bli plus den här gången! Ska du testa på söndag eller några dagar innan? Nu har vi haft två plus här i tråden, hoppas att det fortsätter så!

Ja livet rusar liksom på :)

Jag kan nog inte hålla mig mer än till söndag!

Hade helst testat nu, men det är så jobbigt att få neg på testet, så jag försöker hålla mig.

Har en del oro just nu, om jag är gravid. Har hänt lite familjeangelägenheter så egentligen hade det varit bra om jag inte var gravid just nu. Men det får lösa sig. Jobbigt med tvådelad känsla.

Hur går det för dig?
  • Rosenlarv

Förlåt om jsg var lite okänsligt positiv. Skrev i all hast på språng. Så klart jättejobbigt att blöda vet precis hur det känns när glädje bara går över i oro. Tyckte ändå att det var så glädjande att du äntligen fick ett plus. Håller alla tummar jag kan för dig. Kram

Too tiki skrev 2017-02-13 10:47:28 följande:

Har varit utan ström och mobiltäckning sen lördag kväll. Är på arbetet nu men åker nog hem om en stund?.

Fick glädjande nog plus på stickan igår morse men har börjat blöda så jag tror inte att glädjen blir långvarig . Tog bild på testet igår som jag bifogar. Ska ta ett nytt imorgon och se vad det visar. Har också tid till gyn imorgon men vet inte om de kan se om ngt hänt när det är så tidigt?? Åker som sagt hem om en stund för jag känner att jag inte orkar vara kvar på arbetet för det molar hela tiden förutom blödningen som är ganska stor. Vet inte om jag fått tillbaks strömmen hemma men hoppas det så jag kan läsa om någon vet om det går att se på gyn om något hänt när jag åker dit imorgon.

Här är bild på testet jag fick igår.

• Milou3
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-13 22:37:13 följande:

Låter ju verkligen som om din hund känner av! Så var det för mig en gång när vi var på besök hos några som hade katter. Hängde på mig och ville lägga sig nära min mage!

Ömma bröst med ådror har jag däremot jämt veckan innan mens :)

Men om du köper ett early test kan det kanske visa redan nu, om du är lite nyfiken iaf :)

Hoppas du plussar!
  • bluebird6

Mina blödningar slutade i lördags, i söndags morse var gravtestet negativt. 
    Så det gick fort och smidigt efter sista skrapningen.

Nu orka testa för ÄL och ev starta om bebisverkstad...igen. 

Hur gör ni andra som gått vidare efter mf och Mf för att orka? 

mf v 6 aug 2015, mf v 7 jul 2015,

otäck dermoidcysta jan-maj 2016

Gravid igen och sedan Ma okt 2016 och Ma nu i feb. 

Alltså jag ser inte egentligen hur jag vågar prova igen?

Vet att det finns folk som gått igenom massa mf och sedan har det gått bra till slut, men jag är helt knäckt psykiskt. 

Milou3 skrev 2017-02-14 10:45:23 följande:

Låter ju verkligen som om din hund känner av! Så var det för mig en gång när vi var på besök hos några som hade katter. Hängde på mig och ville lägga sig nära min mage!

Ömma bröst med ådror har jag däremot jämt veckan innan mens :)

Men om du köper ett early test kan det kanske visa redan nu, om du är lite nyfiken iaf :)

Hoppas du plussar!

Är jättenyfiken men vet inte om jag vågar än :/ Har ett testa tidigt hemma... ligger o hånar mig i medicinskåpet =P

Lite spännande det där med djur! :)
  • wa76
    bluebird6 skrev 2017-02-14 10:49:10 följande:

Mina blödningar slutade i lördags, i söndags morse var gravtestet negativt. 
    Så det gick fort och smidigt efter sista skrapningen.

Nu orka testa för ÄL och ev starta om bebisverkstad...igen. 

Hur gör ni andra som gått vidare efter mf och Mf för att orka? 

mf v 6 aug 2015, mf v 7 jul 2015,

otäck dermoidcysta jan-maj 2016

Gravid igen och sedan Ma okt 2016 och Ma nu i feb. 

Alltså jag ser inte egentligen hur jag vågar prova igen?

Vet att det finns folk som gått igenom massa mf och sedan har det gått bra till slut, men jag är helt knäckt psykiskt. 

Förstår att det är riktigt tufft! <3 Helt normalt att känna sig knäckt, du har ju gått igenom mycket. Men ge inte upp hoppet, nästa gång kan det vara din tur! Har du kollat ditt TSH -värde? Kommer ej ihåg om du skrivit om det?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.