• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-07 12:38:29 följande:
    Du kan inte se dina provsvar tidigare på vårdguiden? Brukar bara ta 3 dgr för mig att få svar så det borde finnas i systemet tidigare än 10 dgr tycker jag.
    Nej, mina går via Unilabs direkt till kliniken så kan ej se dem där tyvärr...
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-07 12:41:13 följande:
    Nej, mina går via Unilabs direkt till kliniken så kan ej se dem där tyvärr...
    OK, synd :(
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-02-07 11:11:32 följande:

Det högg faktiskt till rätt mkt i morse när jag var ute och gick på promenad och efter det kom denna mensvärksliknande känsla. Tycker iofs att hugget kom lite väl långt ner om det ska vara ägget som fäste, men jag har inte känt så tidigare försök så kanske det kan vara något trots allt. Får se om min temp blir högre imorgon igen och då gärna högre än vad den varit efter ÄL denna månad, då först kanske jag kan börja hoppas lite igen :)

Yay! Hugg/stick runt äl+6-7-8 är bra har jag läst!

Håller tummarna.
  • Milou3

Sist jag blev preggo så testade jag svagt svagt plus på äl+12 med cb+ som mäter från 25hcg. De sägs ju att halten hcg fördubblas varannan dag så om man räknar baklänges borde man kunna lista ut när ägget isf fäste. Eller? Har man 1 i hcg den dagen ägget fäster?

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-07 12:49:58 följande:

Sist jag blev preggo så testade jag svagt svagt plus på äl+12 med cb+ som mäter från 25hcg. De sägs ju att halten hcg fördubblas varannan dag så om man räknar baklänges borde man kunna lista ut när ägget isf fäste. Eller? Har man 1 i hcg den dagen ägget fäster?

Det där har jag funderat på måååånga gånger, vad börjar hcg på när ägget fäster? Men inte blivit klok på det. Och hur mycket hcg är ett synligt streck? Hur starkt/svagt är det på 25...tror det är omöjligt säga, isf bör man nog ta blodprov för att kunna mäta bakåt när ägget fäste...
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-02-07 12:45:16 följande:
    Yay! Hugg/stick runt äl+6-7-8 är bra har jag läst!

Håller tummarna.
    Tack, man kan ju alltid hoppas att detta är positivt :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-02-07 12:49:58 följande:

Någon skrev i en annan tråd att man utan att vara gravid har 3 i hcg men har ingen aning om det stämmer. Sen har jag bara sett hur nivåerna brukar ligga vecka för vecka, inget hur mkt det stiger per dag tyvärr.
  • mysmammi

Man har alltid lite hcg i kroppen. Varierar från kvinya till kvinna hur mycket men sjukvården räknar allt under 5 som "normalt". Alltså ej gravid då

• Monchichi

HoppasPåEnTill: Är det referenssvar i tredje kolumnen? Isf har väl du jättebra resultat där alla är inom förväntat område? Jag vet förstås inte vad allt står för och hur det påverkar fertiliteten, men det ser ju bra ut! Vilka mer provsvar väntar du (eftersom du skrev så här långt)? Äggreserven, kan man utläsa den så småningom? Immunförsvar också, där ligger du i topp? Det verkar ju jättebra!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.