• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • HoppasPåEnTill
    Monchichi skrev 2017-02-07 20:24:28 följande:

HoppasPåEnTill: Är det referenssvar i tredje kolumnen? Isf har väl du jättebra resultat där alla är inom förväntat område? Jag vet förstås inte vad allt står för och hur det påverkar fertiliteten, men det ser ju bra ut! Vilka mer provsvar väntar du (eftersom du skrev så här långt)? Äggreserven, kan man utläsa den så småningom? Immunförsvar också, där ligger du i topp? Det verkar ju jättebra!

Ja precis. Det är referensvärlden.

Det är den här jag tagit:

werlabs.se/halsotester/fertilitetspanel
  • Nykär15

Negativt idag på ÄL+11, så är det negativt i morgon med så börjar jag trappa ner progesteronet, är det negativt även på fredag så slutar jag helt och väntar in mensen och en ny omgång...

• Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-07 16:15:50 följande:

Provsvar så här långt:

Ser jättebra ut  :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-08 09:12:56 följande:

Negativt idag på ÄL+11, så är det negativt i morgon med så börjar jag trappa ner progesteronet, är det negativt även på fredag så slutar jag helt och väntar in mensen och en ny omgång...

Som sagt, jättetrist :( Men jag hoppas att det bara tar lite längre tid för dig denna gången att få positivt för det kan ju variera.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-08 10:00:39 följande:
    Som sagt, jättetrist :( Men jag hoppas att det bara tar lite längre tid för dig denna gången att få positivt för det kan ju variera.
    Tack för pepp! Vet det kan variera..men har varit gravid 4 ggr och alla de gångerna har jag sett från ÄL+10 så finns inte nåt nämnvärt med hopp om att det skulle ändra sig denna gången...
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-02-08 10:10:14 följande:
    Tack för pepp! Vet det kan variera..men har varit gravid 4 ggr och alla de gångerna har jag sett från ÄL+10 så finns inte nåt nämnvärt med hopp om att det skulle ändra sig denna gången...
    Förstår hur du känner, känns så himla trist, 'Men det är ju lite tidigt egentligen, tappa inte hoppet än!
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-08 08:17:52 följande:
    Ja precis. Det är referensvärlden.

Det är den här jag tagit:

werlabs.se/halsotester/fertilitetspanel
    Vad spännande! Ja, Hb var lite pressat, men jag brukar nästan aldrig ligga så högt, skulle vara nöjd med 120. Har de tagit ferritin, som inte syns än? Då kan man ju se om det är lite lågt järnvärde eller om det i stället är folat och/eller B12 som det eventuellt är brist på. Ser inga "röda" värden, så det är ju bra. Och vissa värden kan ju variera från en dag till en annan, beroende på hur hydrerad/uttorkad man är :P

Mina cykler blir bara konstigare och konstigare. Nu hade jag jättelångsam tempnedgång, ömma/svullna bröst fram till ca tredje mensdag, blöder fortfarande en del, 8:e mensdag idag. Antar att ägglossningen kommer lite sent den här månaden. Borde ju ha ägglossning på tisdag - onsdag nästa vecka, får se hur det blir!
  • Monchichi

Nykär: Tråkigt att behöva se minus, men som tidigare skrivit, det är inte kört än, du är ju inte framme vid bim än. Håller en tumme för att det ändå är din tur nu!

HoppasPåEnTill: Intressant. Det där fertilitetspanel kände jag inte alls till. Hur går provtagningen till? Var du till din vårdcentral?

• mysmammi

bim minus ett..äl +13 och blankt test. Set inte ut som det gick vägen denna månaden.

• Too tiki
    mysmammi skrev 2017-02-09 09:12:45 följande:

bim minus ett..äl +13 och blankt test. Set inte ut som det gick vägen denna månaden.

Så trist :( Håller tummarna för att mensen håller sig borta och att hcg bara inte hunnit upp till tillräckligt hög nivå för att ge utslag idag.

Imorgon är jag på äl+10 och då testar för första gången och redan nu är jag skitnervös. Tror faktiskt inte det tagit sig denna gången heller för min temp gick ner idag efter att ha varit som högst igår. Sen har jag känt som före mens i ett par dgr men eftersom jag använder progesteron vaggisar kan väl inte mensen komma igång.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.