• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Monchichi

Trist, just i vårt fall så reducerades spermiekvalitet och kvantitet. Cellerna som producerar spermier och reglerar dess produktion dödas. Kul Då är det väl ingen större idé att hoppas på något de närmaste två månaderna, då det väl är tiden det tar att bygga upp nya simmare. Blä!

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-02-04 20:34:34 följande:

Trist, just i vårt fall så reducerades spermiekvalitet och kvantitet. Cellerna som producerar spermier och reglerar dess produktion dödas. Kul Då är det väl ingen större idé att hoppas på något de närmaste två månaderna, då det väl är tiden det tar att bygga upp nya simmare. Blä!

Eventuellt påverkade det inte din mans spermier denna månad, så tappa inte hoppet ännu. Däremot kan de påverka era chanser ett par månader framöver då det tar, har jag för mig, två månader för spermier att bildas. Jag håller tummarna för att en simmare hann fram denna månad!
  • Too tiki

En fråga angående gravtester, är testlagrets pålitliga? Såg att de hade erbjudande nu så man får 20 st stickor för 139 kr ordinarie pris 179 kr. Tänkte beställa men ville kolla med er först om ni testat dessa för jag har förstått att kvalitén skiljer sig rätt mkt mellan olika tester.

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-05 10:14:56 följande:

En fråga angående gravtester, är testlagrets pålitliga? Såg att de hade erbjudande nu så man får 20 st stickor för 139 kr ordinarie pris 179 kr. Tänkte beställa men ville kolla med er först om ni testat dessa för jag har förstått att kvalitén skiljer sig rätt mkt mellan olika tester.

De är de enda testen jag litar fullt på! Och CB digitala. Testlagret har aldrig visat fel för mig iaf, brukar använda dem från äl+10

Tog ett idag för att se så allt från sprutan är ute ur kroppen, och ja nu är det blankt - så jag kan vara trygg när jag testar inför BIM på tisdag eller onsdag...
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-05 11:13:26 följande:
    De är de enda testen jag litar fullt på! Och CB digitala. Testlagret har aldrig visat fel för mig iaf, brukar använda dem från äl+10

Tog ett idag för att se så allt från sprutan är ute ur kroppen, och ja nu är det blankt - så jag kan vara trygg när jag testar inför BIM på tisdag eller onsdag...

Då beställer jag 20 st därifrån :) Så mkt billigare än tex CB early som blir svindyr att testa med om och om igen..

Härligt att hcg gått ur din kropp så du kan känna dig säker om det blir ett streck när du testar om ett par dgr :) Nu håller vi tummarna och hoppas på att vi blir flera som får + denna månad!!

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-05 12:19:24 följande:

Då beställer jag 20 st därifrån :) Så mkt billigare än tex CB early som blir svindyr att testa med om och om igen..

Härligt att hcg gått ur din kropp så du kan känna dig säker om det blir ett streck när du testar om ett par dgr :) Nu håller vi tummarna och hoppas på att vi blir flera som får + denna månad!!

Ja nu behöver vi plus i tråden!!!
  • wa76
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-05 13:11:18 följande:

Beviset på att försök 5 misslyckats, kom idag. Börjar tappa hoppet. Jag är kanske för gammal.

Nej, vad tråkigt! :( Din kurva såg ju jättebra ut!
    Too tiki skrev 2017-02-05 12:19:24 följande:

Jag har också testlagrets stickor, inga problem hittills!
    Skönt att hcg är ut ur systemet nu!
    Monchichi skrev 2017-02-04 20:34:34 följande:

Usch vad jobbigt att man ska oroa sig för sånt också :(

• Nykär15

Beviset på att försök 5 misslyckats, kom idag. Börjar tappa hoppet. Jag är kanske för gammal.

Ge inte upp! 5 försök är ingenting - inte ens när man är ung! Vi har försökt 14 månader...
  • Beedoll

Jag har inte skrivit mycket alls, men jag har följt tråden ett bra tag. Jag tyckte också att din kurva såg riktigt fin ut. Så trist när mensen kommer istället. Håller tummarna för er alla att plussen kommer. Kanske är nästa månad den där det sker :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.