Inlägg från: Mjölk |Visa alla inlägg
  • Mjölk

38+ och försöker bli gravid.

Hej, hoppar in här. Jag är 41 o blir 42 i februari. Ska försöka få ett andra barn tillsammans med en homosexuell man. Min son är snart 11. Det var inga problem med att bli gravid sist men nu är jag ju 11 år äldre...

Gjorde inseminering 26:e dec o fick utslag på äl-test den 27:e så hoppas nu!

• Mjölk
    Monchichi skrev 2017-01-09 21:41:49 följande:

Hej på er!

Nu har jag läst ikapp 121 meddelanden Det närmar sig bim för några, spännande!

Själv fick jag mens på nyårsafton, så de är bara att börja om och räkna.... Cykeln blev 34 dagar denna gång.

Hej! Trist att det blev mens, men också ett magiskt slut på 2016 o ny start 2017! Håller tummarna!
  • Mjölk

Testat positivt på två testet idag!!!! Fattar det knappt. Hoppas det håller! Är ju snart 42 ändå. Det tog på första försöket. Sitter o ler i soffan.

• Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-10 22:22:08 följande:

Grattis igen, ler också när jag tänker på ditt + :)

Tack igen!!!!!! Håller tummarna för dig också!
  • Mjölk
    Nykär15 skrev 2017-01-10 22:36:54 följande:

Åh grattis!!!Nog bara för tidigt!

Äl+8 här och ska nog ta ett av mina tidiga tester i morgon..om jag vågar. Testar normalt sett först på äl+10 så känns vääääldigt tidigt...

Tack! ????

Äl+10 hm vad blir det i bim-?

Håller tummarna hursom! ????????????
  • Mjölk
    wa76 skrev 2017-01-11 05:14:22 följande:

Herregud, man ska inte svara kl 5 på morgonen, inte riktigt vaken än, såg nu att du kommenterade en annan inlägg där :D :D

Haha eller hur? ???? Jag testade alltså plus på bim-1. Tog ett CB early imorse o det blev så här! ????

• Mjölk
    Nykär15 skrev 2017-01-11 10:39:25 följande:

Ja nu är det spännande se hur det ska sluta för oss denna månaden  roligt om du med vågar testa i morgon, och klart mensen ska hålla sig borta nu!

Håller tummarna för er! ??? Spännande med nidis, det fick jag denna gång. Kändes mycket positivt.

Nu behöver jag inte gå omkring o känna att jag är rolig heller med alla småtecken.
  • Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-11 10:49:50 följande:

Tack, hoppas det :)

Jag skulle precis känna på min livmodertapp och alla andra dgr har jag haft (ursäkta äckel) lotionliknande till tjocka vita flytningar men nu precis har jag som äggviteliknandne flytningar!! Alltså det går att bygga broar men de går sönder lite lättare än vad de brukar göra runt ÄL. Jag kan väl inte ha ÄL på G nu!? Behöver nog kolla upp detta för nu blir jag osäker på om ÄL ens har varit för inte kan man väl få såna flytningar om man är gravid?

Som sagt så tolkar man så mycket. Ökade flytningar ksn man få av många anledningar. Jag håller iaf tummarna för er.
  • Mjölk

Åh vad hemskt, beklagar. Håller tummarna för att bebisen som är kvar är stark o fixar det. ??????????????

GrönaDruvan skrev 2017-01-29 16:30:06 följande:

Vet inte om ni kommer ihåg mig. Blev ju gravid i september med enäggstvillingar.

Vet egentligen inte varför jag skriver här, men känns väl bra på nåt sätt och jag följer ju tråden litegrann även om jag inte är aktiv.

Vi förlorade våran ena tvilling i onsdags natt/torsdags och sorgen är obeskrivlig. Han som är kvar verkar fixa det, men det finns inga garantier.

Snälla håll era tummar för honom!!

• Mjölk
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 09:27:04 följande:

Mina tvillingar fick tts. Opererades på Karolinska i onsdags, men den större tvillingen klarade inte omställningen efter operationen. Han får ligga kvar i magen tills den andre vill ut.

Om en timme ska jag på första ultraljudet sen beskedet. Kommer vara det värsta ultraljud jag nånsin gått på... Ingen aning hur han mår i magen och är så nervös.

Åh håller tummarna för er. Skickar styrka o värme. ???
  • Mjölk
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 13:12:11 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!

Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

Åh vad skönt att höra! Håller tummarna för er. Åh, Olle, det heter min 11-åring. ???
  • Mjölk

Too tiki: hoppas ni får till det ikväll och att det blir fantastiskt! ???

• Mjölk
    Too tiki skrev 2017-02-28 20:25:57 följande:

Såhär såg min sticka ut när jag kom fram till min man, ÄL bör inte vara förbi :) Nu blir det sängen :)

Yay!!! Hoppas hoppas!

Håller tummarna! ???
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.