Nykär15 skrev 2016-12-28 11:00:36 följande:
Jo jag gissar jag fick ÄL sist, men Gonal-F ger bara extra mognad, garanterar inget släpp. Då behöver man få Otrivelle och det har jag inte fått. Men har mailat min klinik och frågat om det är något jag kan få denna eller nästa cykel. Denna lär nog vara försent då de har begränsad bemanning under nästa vecka när min ÄL kommer ske...så får hoppas jag släpper.
För att veta att jag faktiskt har ÄL måste man ju ta ett prov efter eller få en spruta när ägget är lagom stort då som sagt.
Men du tar Pergo på eget bevåg eller via klinik? Får du koll med UL och sen spruta? Jag får inget av det...så jag hoppas ju bara på att ÄL sker, har ju egen ÄL normalt sett så jag borde ju släppa,..att jag får Letrozol är för att cyklerna blev långa efter vårt MA i somras och då går det såååå lång tid mellan försöken och har man för lång cykel blir slemhinnan inte den bästa när man väl får ÄL så hon ville korta ner den tiden.
OK, då förstår jag :) Skulle tro att ditt ägg släpper i och med att du har ÄL normalt sett, håller tummarna hur som helst.
Jag får ingen UL eller spruta. Har fått tag på pergo genom en läkare i Danmark men han hade ingen tid förrän till våren och här får jag ju ingen hjälp.
Läkaren i Danmark menade på att största risken jag har är att just inget ägg släpper men jag hoppas jag kan få koll på det genom tempning. Vet inte om tempen avslöjar om ett ägg släpper eller ej men hoppas det för det var därför som jag började tempa. Får ta dubbel dos pergo nästa cykel om den enkla inte funkar.
Har ett annat bekymmer. Det är att jag måste vänta tills fertilityfriend säger att jag haft ÄL innan jag kan börja smörja med progesterall för krämen höjer min temp=ger falsk positiv ÄL. Fertilityfriend sätter inte ut ÄL förrän tempen varit förhöjd i 3 dgr och jag skulle egentligen behöva börja direkt när ÄL har varit för att förlänga min lutealfas. Har inte fått hem mina progesteron vaggisar men hoppas de hinner komma i tid. När ska man börja med vaggisarna? Ser att det inte står när man ska börja med dem men antar att man börjar efter ÄL?
Så om man har täta menstruationer då är risken inte så stor att slemhinnan är för tunn? Gäller detta även om man inte har någon ÄL? Läste att pergo kan ge tunn slemhinna om man använder den för länge, men för en del blev den det redan vid första behandlingen....