• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • bluebird6
    wa76 skrev 2016-12-24 12:49:30 följande:
    Åååh, vad underbart!!! Stort grattis!! :D
    Hoppas det ger alla lite hopp. 

Överviktig, väntat på syskon typ 5 år, snart 40 och hade ett MA i slutet av sep.

Men nu är det vår tur;) 

Tack för grattis. 

God jul Alla...
  • wa76
    bluebird6 skrev 2016-12-24 12:54:20 följande:

Hoppas det ger alla lite hopp. 

Överviktig, väntat på syskon typ 5 år, snart 40 och hade ett MA i slutet av sep.

Men nu är det vår tur;) 

Tack för grattis. 

God jul Alla...

GOD JUL allihopa!!
  • wa76
    mysmammi skrev 2016-12-22 08:29:20 följande:

Hej.

Hoppar gärna in här.

Har 2 barn sedan innan och är 40 år fyllda men vi känner oss sugna på en till innan det är alldeles för sent. Tog ut min p stav förra veckan och går nu och väntar ägglossning och mens ska starta upp igen.

Välkommen!! Hoppas ägglossning är på gång!

Jag borde ha ägglossning idag eller imorgon, fast tester visar inte nåt.
  • mysmammi

Hej
    molar ännu i magen och tempen har gått upp men enligt testet har jag inte ägglossning så är väl kroppen som spelar mig ett spratt.

• wa76
    mysmammi skrev 2016-12-25 07:45:05 följande:

Hej
    molar ännu i magen och tempen har gått upp men enligt testet har jag inte ägglossning så är väl kroppen som spelar mig ett spratt.

Ibland tror jag att man kan missa ägglossning på stickan om man bara testar 1 g/d. Har du kollat flera gånger igår?

Jag kollade igår kväll med mycket koncentrerad urin och det var mycket svagt och nu med väldigt utspädd urin på morgonen (hållit mig bara ca 1-1,5 timme, eftersom jag var tvungen att kissa på natten 2 ggr) så var det starkare. Hade jag kollat mitt i natten skulle det kanske varit positivt? Ska kolla om några timmar igen, om jag kan hålla mig ett par timmar!  Jag ska ha ägglossning idag enligt Natural Cyckles, vi får se!
    Tempen var 36,37, så den har ej stigit än. Nu gäller det bara att hitta tid att mysa.. mannen kommer från jobbet snart och sen ska ju han sova, sen ska han till jobbet igen på kvällen. Vi måste låsa in oss i badrummet eller nåh, hihi! Barnen är ju vakna. Så typiskt att det ska vara så komplicerat alltid!
  • Nykär15

Här var det mens med full styrka igår...i morgon påbörjar jag andra omgången Letrozol.

• HoppasPåEnTill
    bluebird6 skrev 2016-12-24 09:04:17 följande:

Japp.. det var ett streck där. Fick ett plus nu, vilket känns helt jäkla sanslöst..

Vi hade nästan gett upp efter sista MA.

Håller tummarna för er andra och att vårt hjärtegryn vill stanna denna gång.

GoD JuL

Hur reagerade maken?
  • mysmammi

Var visst inte ägglossning utan första mensen sedan staven. Har antagligenom haft ägglossning direkt efter uttag. Har hört att det kan hända så nu får verkstan vänta till nästa år.

• mysmammi

Var visst inte ägglossning utan första mensen sedan staven. Har antagligenom haft ägglossning direkt efter uttag. Har hört att det kan hända så nu får verkstan vänta till nästa år.

• bluebird6
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-25 15:25:07 följande:

Hur reagerade maken?

Jo, inte så värst upphetsad.

Vi har ju försökt ett tag, fått flera missfall, väntade på utredning, blev gravida i juli som slutade i ett MA i v. 11 så han vågar nog inte hoppas igen riktigt än. Men han var glad för jag är glad. Försöker se det som att vi väntar barn, istälket för att vänta på vad som kan gå fel.

Vet ju att allt kan ju hända även om du är längre gången.

Är tacksam för att vi fortfarande kan göra barn:)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.