• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2016-12-28 15:16:48 följande:
    Inga problem! Skönt du blev lugnad. Bara vänta på ÄL nu för oss båda då Glad Jag är på dag 3 med Letrozol, så gissar på ÄL tidigast om 9 dagar. Förr har jag oftast haft ÄL på dag 12, men förra cykeln dag 13. 
    Ja nu blir det till att vänta för oss båda :) Hoppas du får ÄL runt där du brukar så du slipper vänta på den också. Jag vet ju inte alls hur det blir för min del  u iom Pergon, men om jag räknar att jag får ÄL när jag normalt brukar få den då ska jag ha runt nyår/nyårsdagen, snart med andra ord :)
  • wa76
    U76 skrev 2016-12-28 15:34:56 följande:
    Fy stackare, så sorgligt med missfall. Ja vi har 3 barn sedan tidigare, yngsta 7 år, känns som att vi kom på det här lite sent för vår del. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Kunde inte hålla mig och tog ett test i dag, tyvär negativt. Äl 9, men har känns mig lätt illamående och supertrött. Kanske beror på all julmat och godis.
    Ja, Äl 9 är lite tidigt, kanske om 2-3 dagar blir det ett plus? Klart man kan må illa av all julmat och godis, känt likadant de senaste dagarna. Men det kan vara graviditetssymtom också! :D

• U76

[quote=77256496][quote-nick]wa76 skrev 2016-12-28 16:20:31 följande:[/quote-nick]Ja, Äl 9 är lite tidigt, kanske om 2-3 dagar blir det ett plus? Klart man kan må illa av all julmat och godis, känt likadant de senaste dagarna. Men det kan vara graviditetssymtom också! :D

[/

Ja man kan ju alltid hoppas. När har du Bim? Har du barn sen tidigare? Det här är första gången jag använder app och äl tester, känner mig mer stressad nu pga min ålder. Nästa cykel ( hoppas ju att det inte blir ngn) har vi bestämt att testa sex varannan dag under min fertila vecka. Har tempat sen juli och appen sätter ut äl dag 12 eller 13. Tror att det kan bli mindre stress för oss. För nu kan sexet kännas lite pressande och mannen bromsar och blir sur.

Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för dig

• wa76
    U76 skrev 2016-12-28 18:33:51 följande:

[quote=77256496][quote-nick]wa76 skrev 2016-12-28 16:20:31 följande:[/quote-nick]Ja, Äl 9 är lite tidigt, kanske om 2-3 dagar blir det ett plus? Klart man kan må illa av all julmat och godis, känt likadant de senaste dagarna. Men det kan vara graviditetssymtom också! :D

[/

Ja man kan ju alltid hoppas. När har du Bim? Har du barn sen tidigare? Det här är första gången jag använder app och äl tester, känner mig mer stressad nu pga min ålder. Nästa cykel ( hoppas ju att det inte blir ngn) har vi bestämt att testa sex varannan dag under min fertila vecka. Har tempat sen juli och appen sätter ut äl dag 12 eller 13. Tror att det kan bli mindre stress för oss. För nu kan sexet kännas lite pressande och mannen bromsar och blir sur.

Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för dig

Jag, precis som du, är 40 år och har 3 barn. Min minsta, precis som din, är 7 år :D ägglossning hade jag den 26/12 så BIM borde vara den 9 eller 10 januari.

Jag har nyligen börjat använda mig av Natural cyckles tempmätning/app men nu såg jag ingen tempökning efter ägglossning den 26/12 så man blir lite tveksam... ähglosningstest var positivt endast en dag... lite konstigt!
  • U76
    wa76 skrev 2016-12-28 19:48:57 följande:

Jag, precis som du, är 40 år och har 3 barn. Min minsta, precis som din, är 7 år :D ägglossning hade jag den 26/12 så BIM borde vara den 9 eller 10 januari.

Jag har nyligen börjat använda mig av Natural cyckles tempmätning/app men nu såg jag ingen tempökning efter ägglossning den 26/12 så man blir lite tveksam... ähglosningstest var positivt endast en dag... lite konstigt!

Vad roligt så lika. Ja det där är en hel vetenskap har precis förstått lite hur det fungerar tror jag. Jag hade 3 dgr positivt äl test sen hakade glada gubben upp sig haha. Jag använder FF.
  • wa76
    U76 skrev 2016-12-28 19:59:26 följande:

Vad roligt så lika. Ja det där är en hel vetenskap har precis förstått lite hur det fungerar tror jag. Jag hade 3 dgr positivt äl test sen hakade glada gubben upp sig haha. Jag använder FF.

Jag laddade ner FF app också för någon vecka sedan, NC har jag haft sedan den 13/12... har läst att FF är mer exakt. Sen har jag ovia's app också, hihi. Den är ju gratis. Får väl utvärdera efter en månad och se vilken är bäst. Det är ju 14 dagar från ÄL till mens, så då vet man när ÄL var om man räknar 2 veckor baklänges från mens, när den väl kommer.

Har du lust att dela med dig av din(-a) tempkurva(-or)(skärmdump)? Jag undrar om min är lite konstig, kurvan går upp och ner en del senaste 2 veckor.
  • Nykär15
    U76 skrev 2016-12-28 15:34:56 följande:
    Fy stackare, så sorgligt med missfall. Ja vi har 3 barn sedan tidigare, yngsta 7 år, känns som att vi kom på det här lite sent för vår del. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Kunde inte hålla mig och tog ett test i dag, tyvär negativt. Äl 9, men har känns mig lätt illamående och supertrött. Kanske beror på all julmat och godis.

Jo skit med missfall och MA...

Jag har två barn sen innan på 5 och 9 år, men min kille har inga. Har alltid sagt att jag gärna vill ha tre så vi hoppas ju...men hade inte räknat träffa en kille utan barn när jag blev singel, men nu träffade jag världens finaste och hoppas såklart att vi kan få dela den lyckan tillsammans. Men han är fin, han säger att viktigast är att vi funnit varandra, resten är bonus och vi har ju redan två fina barn Hjärta så glad han är så fin med mina tidigare, betyder allt. 

• Nykär15
    Too tiki skrev 2016-12-28 16:00:59 följande:
    Ja nu blir det till att vänta för oss båda :) Hoppas du får ÄL runt där du brukar så du slipper vänta på den också. Jag vet ju inte alls hur det blir för min del  u iom Pergon, men om jag räknar att jag får ÄL när jag normalt brukar få den då ska jag ha runt nyår/nyårsdagen, snart med andra ord :)
    Tror nog den kommer när den ska eftersom ÄL brukar ske inom en vecka efter sista tabletten med Letrozol och det gjorde den sist när den kom på dag 13. Så det är jag inte så orolig för. Bör bli framåt torsdag/fredag nästa vecka Flört

Mina är bara fullt positiva några få timmar, så jag ser sällan den helt. Men blivit gravid ändå så det funkar ju, jag har snabb och effektiv äl jag. 

Tänker på att många skriva i trådar att männen får prestationsångest av allt liggande vid ÄL, men sen i en massa trådar så skrivs det om att kvinnan inte har nån lust till sex...och att männen är sura. Men när de väl ska prestera så vill de ist sura..hahaha. Vi har dock inte det problemet, har ett blomstrande sexliv som vi båda uppskattar och har sex hela cykeln oavsett på olika vis och njuter av det. Är nog mer jag som tycker det blir mer trist runt ÄL just för man måste komma i mig, minskar variationen. Men nån prestationsångest har jag tack o lov aldrig upplevt från min man. 

• wa76
    Nykär15 skrev 2016-12-29 09:47:12 följande:

Mina är bara fullt positiva några få timmar, så jag ser sällan den helt. Men blivit gravid ändå så det funkar ju, jag har snabb och effektiv äl jag.

Tänker på att många skriva i trådar att männen får prestationsångest av allt liggande vid ÄL, men sen i en massa trådar så skrivs det om att kvinnan inte har nån lust till sex...och att männen är sura. Men när de väl ska prestera så vill de ist sura..hahaha. Vi har dock inte det problemet, har ett blomstrande sexliv som vi båda uppskattar och har sex hela cykeln oavsett på olika vis och njuter av det. Är nog mer jag som tycker det blir mer trist runt ÄL just för man måste komma i mig, minskar variationen. Men nån prestationsångest har jag tack o lov aldrig upplevt från min man. 

OK, men då kanske var det inte någon fara i mitt fall? Den 26/12 testade jag två gånger och bara det ena var positivt (jag tror det var positivt, ser kanske inte lika starkt ut som man skulle vilja). Så såg det ut:
    .

• Tvilling73

HEJ

Jag är inne och läser en del men har inte kommenterat något på länge.

ÄL test visade glad gubbe igår, och mysade väl på som vi brukar.

Hade bara 1 test kvar och med molvärk i magen igår så chansade jag..

Hur många dagar bör vi mysa?? Igår och??

Jag har sagt tidigare att jag kör på året ut och blir det inget så ger jag mig. Men jag är ju inte ensam om detta och sambon borde verkligen få chansen att känna denna kärlek till sitt barn. Vi får se om det tar sig nu eller hur vi gör

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.