Too tiki skrev 2016-12-28 16:00:59 följande:
Ja nu blir det till att vänta för oss båda :) Hoppas du får ÄL runt där du brukar så du slipper vänta på den också. Jag vet ju inte alls hur det blir för min del u iom Pergon, men om jag räknar att jag får ÄL när jag normalt brukar få den då ska jag ha runt nyår/nyårsdagen, snart med andra ord :)
Tror nog den kommer när den ska eftersom ÄL brukar ske inom en vecka efter sista tabletten med Letrozol och det gjorde den sist när den kom på dag 13. Så det är jag inte så orolig för. Bör bli framåt torsdag/fredag nästa vecka

wa76 skrev 2016-12-28 19:48:57 följande:
Jag, precis som du, är 40 år och har 3 barn. Min minsta, precis som din, är 7 år :D ägglossning hade jag den 26/12 så BIM borde vara den 9 eller 10 januari.
Jag har nyligen börjat använda mig av Natural cyckles tempmätning/app men nu såg jag ingen tempökning efter ägglossning den 26/12 så man blir lite tveksam... ähglosningstest var positivt endast en dag... lite konstigt!
Mina är bara fullt positiva några få timmar, så jag ser sällan den helt. Men blivit gravid ändå så det funkar ju, jag har snabb och effektiv äl jag.
Tänker på att många skriva i trådar att männen får prestationsångest av allt liggande vid ÄL, men sen i en massa trådar så skrivs det om att kvinnan inte har nån lust till sex...och att männen är sura. Men när de väl ska prestera så vill de ist sura..hahaha. Vi har dock inte det problemet, har ett blomstrande sexliv som vi båda uppskattar och har sex hela cykeln oavsett på olika vis och njuter av det. Är nog mer jag som tycker det blir mer trist runt ÄL just för man måste komma i mig, minskar variationen. Men nån prestationsångest har jag tack o lov aldrig upplevt från min man.