Inlägg från: mysmammi |Visa alla inlägg
  • mysmammi

38+ och försöker bli gravid.

Hej.

Hoppar gärna in här.
    Har 2 barn sedan innan och är 40 år fyllda men vi känner oss sugna på en till innan det är alldeles för sent. Tog ut min p stav förra veckan och går nu och väntar ägglossning och mens ska starta upp igen.

• mysmammi

Molar i magen nu på morgonen så kanske ägglossning på g. ska köpa tester senare så får vi se.

• mysmammi

Hej
    molar ännu i magen och tempen har gått upp men enligt testet har jag inte ägglossning så är väl kroppen som spelar mig ett spratt.

• mysmammi

Var visst inte ägglossning utan första mensen sedan staven. Har antagligenom haft ägglossning direkt efter uttag. Har hört att det kan hända så nu får verkstan vänta till nästa år.

• mysmammi

Var visst inte ägglossning utan första mensen sedan staven. Har antagligenom haft ägglossning direkt efter uttag. Har hört att det kan hända så nu får verkstan vänta till nästa år.

• mysmammi

Fick mina ägglossningstest med posten idag. Cykel innan p stav var 26 dagar och ägglossning dag 12 så hoppas den blir ungefär samma nu med. Är ju svårt att veta då det var några år sedan. Jag har inte prövat några av de här apparna innan utan bara kört med gratisversionen av Min Kalender förr att hålla koll på cykeln.

• mysmammi

Testade nu på morgonen och fick ett svagt streck på ägglossningstestet. Innebär det att ägglossning är snart då? enligt gamla cykeln så borde den vara på torsdag men kommer kanske lossna imorgon eller tisdag då?
    Ska nog se om jag hittar ett öppet apotek för att köpa clearblues digitalt test.
    I vilket fall får baby verkstan starta :)

• mysmammi
    bluebird6 skrev 2017-01-01 15:20:59 följande:

Hej. 

Hur går det för er alla? 

Går fortf runt och har svårt att tro det här. 8 dagar sedan + och ska ringa gyn imorrn för tid för vul. Hoppas på att få se ett hjärta slå igen även om jag vet att det inte betyder ett skit.

Litar inte på nåt tror jag förrän i aug känns det som just nu men det går väl över.

Fast jag tycker jag är stencool så får jag nervösa känningar varje gång man går på toa eller det ilmolar i magen. Sådan jäkla mensvärk sedan 20/12 men det är väl bara hoppas på att det är bra tecken. 

Gott nytt år alla... 

Igenkänning här från vår första graviditet. Hade försökt i 3 år och fått besked att min man var praktiskt taget steril så när vi blev gravida gick vi på nålar. Minsta lilla konstiga känsla i magen överanalyserades. Vet att det inte är lätt att släppa rädslan så hoppas verkligen du får ett vul snabbt.

Ang ägglossning så är det första gången jag använder stickor men testa igen nu och strecket är mycket tydligare redan så ser positivt ut.
  • mysmammi

Hej ägglossning testen har varit upp och ner senaste dagarna och igår fick jag världens molvärk så fick för mig att ta ett gravtest imorse. Är det någon mer som ser ett streck eller inbillar vi oss?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.