Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Jag har läst i tråden sedan ett par veckor tillbaka (fick missfall för 18 dagar sedan) men aldrig skrivit nåt! :) Hoppas det är OK att jag hoppar in?
    Grattis GrönaDruvan, kommer ihåg allt det jobbiga du gick igenom, läst dina trådar! Helt otroligt att du fick se två hjärtan, vilken lycka!!
    Hoppas vi alla får ett plus snart! :)
    Jag vet inte om jag haft ägglossning än eller om det ens blir någonting innan jag får mens men har beställt massor med ägglossningstest och graviditetstest från Testlagret! 
    Testremsan visar äntligen negativt nu i alla fall, så HCG verkar vara nere under 25! Det tog över två veckor, då jag var relativt långt gången när jag fick missfall (10 veckor).

• wa76
    Rosenlarv skrev 2016-11-30 08:05:22 följande:

Vet ej om det syns mer här. Förlåt för spam:)

Jag ser absolut ett rosa streck! ? Grattis!!!
  • wa76
    mammsen79 skrev 2016-11-30 20:09:05 följande:

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

Grattis! Kul med flera plus!!
  • wa76
    Rosenlarv skrev 2016-12-01 15:01:46 följande:

Orkade inte vänta. Känner mig som en sån testknarkare;). Gravid är jag hur som helst. Känns fantastiskt!

Körde ju denna månad med progesterall, vitaminer, trombyl och spermievänligt glidmedel. Svårt att veta vad som hjälpte eller om det var slumpen... Hoppas nu bara att det lilla fröet vill stanna och växa till sig. Risken för MF äg nog rätt hög med tanke på att jag haft två tidigare och min ålder. Oavsett hur det går kommer jag följa er andra och hålla tummarna för er! Tack för allt stöd <3

Åh vad kul!!!
    Skönt med digitalt test - klart och tydligt!
    Jag är en testknarkare på riktigt, köpte 500 graviditetstester från billiga tester förra veckan! :D
  • wa76
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-01 23:50:49 följande:
    Grattis!! Gillar digitala test
    InaLo: vi har liknande problem, vi ses knappt - min man jobbar natt och jag jobbar dag. Tyr att han är ledig denna helg! ;)
  • wa76
    Monchichi skrev 2016-12-02 21:42:20 följande:

Hej på er!

Jag följer tråden med spänning. Kul att flera, trots åldern, lyckats! Jag hoppas på att få ansluta men har haft lite svårt att få med mig mannen. Jag har haft väldigt opålitlig mens senaste halvåret sedan jag slutade amma. Har iofs fått diagnosen pco för många år sedan, och fick första två barnen med hjälp av sprutor och tabletter, men har därefter haft två spontana graviditeter då jag ätit lchf. Nu verkar det ju inte hjälpa lika mycket denna gång tyvärr. Ni som går hos någon läkare, har de åsikter om hur många barn man redan har, eller om åldern (jag är 39 i år)? Det är ju så svårt att försöka få till en graviditet när mensen kan diffa 20 dagar mellan två cykler. Vet ju inte ens om det är någon ÄL då. Av vilken anledning går ni andra hos gyn? Jag funderar ju på att uppsöka gyn för att mensen är så opålitlig men det kanske är låg prio på en 39-årig fembarnsmamma? Med första och andra barnet gick jag via landstinget men det kanske inte går nu längre tänker jag...

Solstråle0001: Visst kan det väl ge det, kasta inte in handduken ännu!

Välkommen! :)
    Jobbigt med PCO, men vilken tur att du fick 5 barn trots allt!
    Har inte så mycket erfarenhet när det gäller gyn, gick bara dit en gång efter mitt missfall för en månad sedan för att se om allt var borta. Jag kan tänka mig att om man går privat så bryr dem sig inte om hur många barn man redan har. Dock har de en övre åldersgräns tror jag, 43 år? Jag har funderat för att kolla med något privat gyn-mottagning hur mina FSH- och AMH-värden ser ut.Har du kollat dessa någon gång?
  • wa76
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-04 16:45:56 följande:
    Tack! Hade det varit första gången så hade jag nog inte varit så orolig, men blödningar i graviditeten har alltid slutat med missfall för mig...
    Vad jobbigt! Förstår din oro, hade nog varit orolig själv också. Men tänk på att alla graviditeter är annorlunda och har du inte ont så är ju det ett bra tecken!

När jag hade missfall sist så ringde min man 1177 (hade så ont att jag inte orkade ringa) och de sa att jag skulle stanna hemma och avvakta. Komma in till akuten om jag får feber eller blöder onormalt mycket.

Jag skulle nog prova och åka in om jag var dig, gör de inget så har man åtminstone provat, för man går och oroar sig så mycket att man blir tokig :(
  • wa76
    Solstråle0001 skrev 2016-12-04 20:46:03 följande:
    Tack! Jag hoppas det! Har aldrig testat förrän mensen uteblivit några dagar. Fast det var ju några år sen jag var gravid. Känns som alla testar jättetidigt nuförtiden (oj vad gammal jag kände mig )
    Inte lika viktigt att det är morgonurin utan mer att du inte kissat på minst 4-5 timmar och att du ser att urin är koncentrerad. Min morgonurin är nästan genomskinlig t. ex., dricker mycket på kvällen och kissar oftast minst en gång under natten. När jag testade sist jag var gravid så vad det negativt -3 BM men positivt (ganska svagt) dagen jag skulle fått mens. Men med morgonurin var det svagare än på eftermiddag, jag är jättekass på att dricka under dagen :P
  • wa76
    Nykär15 skrev 2016-12-05 11:19:01 följande:
    Underbara nyheter! Hjärta Skönt du åkte in och att du fick lugnande besked. Ta hand om dig!
    Helt underbart!, skönt att du kan slappna av nu! <3
  • wa76
    Solstråle0001 skrev 2016-12-05 18:42:05 följande:

Bim idag. Ingen mens ännu!

Skönt! Hur tänkte du göra nu, kommer inte ihåg om du skrev, ska du testa imorgon eller ska du vänta några dagar till? Du har viljan av stål, jag skulle aldrig klara av att vänta så länge! :D
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.