Monchichi skrev 2016-12-02 21:42:20 följande:
Hej på er!
Jag följer tråden med spänning. Kul att flera, trots åldern, lyckats! Jag hoppas på att få ansluta men har haft lite svårt att få med mig mannen. Jag har haft väldigt opålitlig mens senaste halvåret sedan jag slutade amma. Har iofs fått diagnosen pco för många år sedan, och fick första två barnen med hjälp av sprutor och tabletter, men har därefter haft två spontana graviditeter då jag ätit lchf. Nu verkar det ju inte hjälpa lika mycket denna gång tyvärr. Ni som går hos någon läkare, har de åsikter om hur många barn man redan har, eller om åldern (jag är 39 i år)? Det är ju så svårt att försöka få till en graviditet när mensen kan diffa 20 dagar mellan två cykler. Vet ju inte ens om det är någon ÄL då. Av vilken anledning går ni andra hos gyn? Jag funderar ju på att uppsöka gyn för att mensen är så opålitlig men det kanske är låg prio på en 39-årig fembarnsmamma? Med första och andra barnet gick jag via landstinget men det kanske inte går nu längre tänker jag...
Solstråle0001: Visst kan det väl ge det, kasta inte in handduken ännu!
Välkommen! :)
Jobbigt med PCO, men vilken tur att du fick 5 barn trots allt!
Har inte så mycket erfarenhet när det gäller gyn, gick bara dit en gång efter mitt missfall för en månad sedan för att se om allt var borta. Jag kan tänka mig att om man går privat så bryr dem sig inte om hur många barn man redan har. Dock har de en övre åldersgräns tror jag, 43 år? Jag har funderat för att kolla med något privat gyn-mottagning hur mina FSH- och AMH-värden ser ut.Har du kollat dessa någon gång?