38+ och försöker bli gravid.
"... kan det ha varit ägglossning? Men ÄL stickorna visar bara svagt streck."
Nykär15: Tack! Verkligen! Det känns fortfarande ofattbart.
wa76: Knepigt med din blödning? Allvarligt fel gissar inte jag på, men var det lite och sen inget mer blod? Ja vad kan det ha varit? Eller någon skör slemhinna efter sexet, men det kanske visar sig tidigare än efter flera timmar? Jag tycker du ska boka en tid. Jag kände mig nöjd med att jag gjorde det även om det tog emot för mig också, men tänk om det är något du kan göra för att öka chanserna, då är det ju bättre att veta det tänker jag? Jag resonerade själv lite så. Men nu ska jag avboka min tid.
Nej jag vet ju inte när äl var, men jag gissar på ca dag 21, så cykeln skulle varit ca 35 dagar, alltså 5 veckor istället för normala 4. Det är ju vad jag oftast haft, även om det varierat mellan 24 och 44 dagar. Har för mig att för lång cykel gör ju slemhinnan dålig, men jag vet inte hur många dagar som är för lång.
Too tiki: Var är du? Hur har det gått för dig? Vågade du testa idag?
[quote=77403697] Undrar hur mycket det skulle kosta, att göra en utredning, ett par tusenlappar eller typ 10-15 tusen? Fick du några prisuppgifter när du bokade tid? Jag fyller ju 41 i mitten av april, de kanske gör inte ens utredningar efter att man fyllt 40 här i Uppsala? :P[/quote]
Jag har haft några konstiga cykler på sistone. Den senaste hade jag rosa blödningar/fläckningar från äl+6 tills mensen kom äl+11. Med det plus annat som hänt bestämde jag mig för att kolla upp det. Jag blev rekommenderad Carl von Linnékliniken i Uppsala som jag nu väntar ivrigt på ett första besök. Du kanske kan höra med dem också? Kvinnan var supertrevlig och tillmötesgående i telefonen. Deras hemsida är www.linne.se
Jag har haft några konstiga cykler på sistone. Den senaste hade jag rosa blödningar/fläckningar från äl+6 tills mensen kom äl+11. Med det plus annat som hänt bestämde jag mig för att kolla upp det. Jag blev rekommenderad Carl von Linnékliniken i Uppsala som jag nu väntar ivrigt på ett första besök. Du kanske kan höra med dem också? Kvinnan var supertrevlig och tillmötesgående i telefonen. Deras hemsida är www.linne.se
Har varit utan ström och mobiltäckning sen lördag kväll. Är på arbetet nu men åker nog hem om en stund?.
Fick glädjande nog plus på stickan igår morse men har börjat blöda så jag tror inte att glädjen blir långvarig . Tog bild på testet igår som jag bifogar. Ska ta ett nytt imorgon och se vad det visar. Har också tid till gyn imorgon men vet inte om de kan se om ngt hänt när det är så tidigt?? Åker som sagt hem om en stund för jag känner att jag inte orkar vara kvar på arbetet för det molar hela tiden förutom blödningen som är ganska stor. Vet inte om jag fått tillbaks strömmen hemma men hoppas det så jag kan läsa om någon vet om det går att se på gyn om något hänt när jag åker dit imorgon.
Här är bild på testet jag fick igår.
De ringde från kliniken nu och äntligen låg mitt TSH på 1,7 så nu behöver jag inte vara orolig över det iaf.
Får ingen höjning på ÄL-stickan den här gången, har inte heller några flytningar alls. Antigen kommer ÄL sent den här månaden eller så uteblir den helt. Har ju haft på dag 13-14 annars tidigare och idag är jag på dag 13.och fortfarande ingenting.
Vet att jag är "dålig" på att skriva här... Läser och gläds åt alla som får + på sina stickor :))
Måste bara få skriva av mig lite kort nu!
Vi vet ju alla att man blir galen av väntan mellan ÄL och bim *S* och ja nu är jag i analysträsket igen.
Men denna gången är det annorlunda mot tidigare.
Hade tydliga känningar an ÄL förra helgen 2-4/2 och för några dagar sen som stickningar med värk ner i högra ljumsken. Fastnade ägget nu? Va min tanke.
Lite ömma bröst sen igår och idag tittade jag i spegeln o då syns blodådrorna jättetydlig, sticker t.o.m ut lite. Vilket de inte har gjort sen jag minns inte när, minns inte ens om de gjorde det i mina föregående graviditeter!
Och nu nästa skumma sak. Vår hund lämnar inte min sida, hon är som ett plåster på mig och har varit det sista veckan, jätteskumt! Men kan hon märka av nåt?
Nu längtar jag iaf til helgen, bim på lördag 18/2.
Tack för att jag får följa er, ni är en peppande och härlig grupp :)
Mina blödningar slutade i lördags, i söndags morse var gravtestet negativt.
Så det gick fort och smidigt efter sista skrapningen.
Nu orka testa för ÄL och ev starta om bebisverkstad...igen.
Hur gör ni andra som gått vidare efter mf och Mf för att orka?
mf v 6 aug 2015, mf v 7 jul 2015,
otäck dermoidcysta jan-maj 2016
Gravid igen och sedan Ma okt 2016 och Ma nu i feb.
Alltså jag ser inte egentligen hur jag vågar prova igen?
Vet att det finns folk som gått igenom massa mf och sedan har det gått bra till slut, men jag är helt knäckt psykiskt.