• U76

38+ och försöker bli gravid.

Hoppar in här, jag är 40 år ich vi har bestämt oss för att testa om vi kan bli gravida igen, vi har av olika anledningar inte riktigt prickat in äl, barn livet har kommit emellan . Jag blev gravid i juni som slutade i missfall v 6. Men efter dess ingenting, börjar känna hopplöshet. Använder äl stickor och app, testade positivt på äl för 2 dagar sedan, men enligt appen ska äl vara på torsdag? Börjar kännas hopplöst och app, temp och äl stickor gör mig bara förvirrad.

Vet ni om när äl ger utslag är det då jag har ägglossning under dessa dagar eller 24-48 timmar efteråt.

Just nu känns sexet mest tvingande pust

• U76

Okej tack, tycker det är lite struligt och krångligt, nu har hag haft 2 templkningar efter andar dagens positiva äl test så om det fortsätter stiga antar jag att jag hade äl då. Nu är det bara att vänta, lycka till alla ni

q

uote=77237435][quote-nick]Zora skrev 2016-12-20 20:13:46 följande:[/quote-nick]Äl tester visar positivt 12-48h INNAN Äl inträffar.

Känner igen det där med att sexet känns tvingande... speciellt mannen känner sig pressad och det är inte särskilt bra för barnagörandet...

Annars väntar jag på BIM som är 26/12... brukar aldrig testa innan, utan väntar till mensen kommer, vilket den gjort de senaste 7 månaderna.. men den här gången kommer jag kaaanske testa på julafton, bara för att det är julafton. Missade vi den här gången kommer vi sannolikt inte kunna göra något nytt försök förrän i mars!!!! Både i januari och februari är mannen bortrest när Äl förväntas inträffa. Känns lite jobbigt.[/quote]

• U76

Hej allihopa, läst vad ni skrivit men inte varit så aktiv själv. Bli snart 41, fick ett missfall i juni. 3 barn sedan tidigare. Nu känns det omöjligt att dels pricka äl och sen bli gravid. Några försök till sen ger jag upp tror jag . Lever på hoppet, Bim den 3/1. Lycka till allihopa. -:)

• U76
    Nykär15 skrev 2016-12-28 10:31:43 följande:

Så känns det, men ingen fara. Jag tar Letrozol, funkar ju liknande. Jag känner att det molar i äggstockarna under tiden jag tar dem, men ÄL skedde sist på dag 13 så jag tror inte du behöver oroa sig. Det sker ju en mognadsprocess när man tar dem så de mognar lagom fort för att sen lossa nån vecka efter sista tabletten. Jag är på dag 3 med Letrozol idag, andra dubbelkuren. På fredag ska jag även ta en spruta Gonal-F för extra mognad.

Välkommen! Jag är strax 40, hade missfall i mars och ett MA i v 13 (fostret dog 12+2) i juli...inget hänt sen dess. Nu får vi hjälp med stimulering i naturlig cykel efter en utredning, just pga min ålder för att ge kroppen lite skjuts...jag kommer inte ge upp på bra länge, vår längtan är för stor. 

Har du barn sen innan?

Fy stackare, så sorgligt med missfall. Ja vi har 3 barn sedan tidigare, yngsta 7 år, känns som att vi kom på det här lite sent för vår del. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Kunde inte hålla mig och tog ett test i dag, tyvär negativt. Äl 9, men har känns mig lätt illamående och supertrött. Kanske beror på all julmat och godis.
  • U76

[quote=77256496][quote-nick]wa76 skrev 2016-12-28 16:20:31 följande:[/quote-nick]Ja, Äl 9 är lite tidigt, kanske om 2-3 dagar blir det ett plus? Klart man kan må illa av all julmat och godis, känt likadant de senaste dagarna. Men det kan vara graviditetssymtom också! :D

[/

Ja man kan ju alltid hoppas. När har du Bim? Har du barn sen tidigare? Det här är första gången jag använder app och äl tester, känner mig mer stressad nu pga min ålder. Nästa cykel ( hoppas ju att det inte blir ngn) har vi bestämt att testa sex varannan dag under min fertila vecka. Har tempat sen juli och appen sätter ut äl dag 12 eller 13. Tror att det kan bli mindre stress för oss. För nu kan sexet kännas lite pressande och mannen bromsar och blir sur.

Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för dig

• U76
    wa76 skrev 2016-12-28 19:48:57 följande:

Jag, precis som du, är 40 år och har 3 barn. Min minsta, precis som din, är 7 år :D ägglossning hade jag den 26/12 så BIM borde vara den 9 eller 10 januari.

Jag har nyligen börjat använda mig av Natural cyckles tempmätning/app men nu såg jag ingen tempökning efter ägglossning den 26/12 så man blir lite tveksam... ähglosningstest var positivt endast en dag... lite konstigt!

Vad roligt så lika. Ja det där är en hel vetenskap har precis förstått lite hur det fungerar tror jag. Jag hade 3 dgr positivt äl test sen hakade glada gubben upp sig haha. Jag använder FF.
  • U76
    wa76 skrev 2016-12-28 20:29:19 följande:

Jag laddade ner FF app också för någon vecka sedan, NC har jag haft sedan den 13/12... har läst att FF är mer exakt. Sen har jag ovia's app också, hihi. Den är ju gratis. Får väl utvärdera efter en månad och se vilken är bäst. Det är ju 14 dagar från ÄL till mens, så då vet man när ÄL var om man räknar 2 veckor baklänges från mens, när den väl kommer.

Har du lust att dela med dig av din(-a) tempkurva(-or)(skärmdump)? Jag undrar om min är lite konstig, kurvan går upp och ner en del senaste 2 veckor.

Ja det kan jag absolut göra, gillar FF bättre har sagt upp NC. Jag skickar denna månads, vill du visa din?

• U76
    U76 skrev 2016-12-29 13:29:30 följande:

Ja det kan jag absolut göra, gillar FF bättre har sagt upp NC. Jag skickar denna månads, vill du visa din?

Ja det kan jag hålla med om att det fattas på FF Annars tycker jag den är bra, jag har använt clearblues 4 dagars äl och då finns det ju så att mannkan sätta ut blinkande gubbe oxå. Jo jag tyckte också kurvan såg fin ut så jag testade i går men neg, ska testa igen på lördag. Din ser ut att vara på väg upp.

Mina tidigare kurvor har sett lite lika ut och sjunkit på Bim eller dagen efter, hoppas så klart att det inte blir så nu
  • U76
    wa76 skrev 2016-12-31 06:40:23 följande:

Håller verkligen tummarna att du får ett positivt test idag!!! :)

Åh tack Tempen sjönk rejält igår så igår tog jag mig ett glad vin och tänkte att nu är det kört. Tog tempen i morse och då var den hög igen skumt. Hade precis bestämt mig för att inte ta något test i dag. Nu kanske jag ska tänka om. FF och NC har satt ut Bim till i morgon. Vill inte bli besviken. Bifogar FF

Kram och gott nytt år

• U76
    wa76 skrev 2016-12-31 14:36:48 följande:

Förresten, gott nytt år på er alla!  <3 Och en stor kram till var och en!

Nix, negativt test. Får hoppas på januari är bättre
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.