• U76

38+ och försöker bli gravid.

Hej igen efter ett lite uppehåll från tempning och äl tester. Blev för jobbigt för oss, nu har vi nu försökt lite spontant och hoppas på det bästa. Jag blev nog lite besatt och sambon började fundera på om han verkligen vill ha fler barn. Hoppas att ni som närmar er Bim plussar. Försöker att tänka bort min längtan, lättare sagt än gjort lycka till

• U76

[quote=77452873][quote-nick]wa76 skrev 2017-02-27 18:50:01 följande:[/quote-nick]Äsch... syns inte ett dugg på bilden! :P[/

Svårt att se på foto. Håller tummarna för att tempen går upp. Jag har försökte att inte vara så forserad på detta, det har hjälp mig att inte tempa, på så sätt att jag inte analyserar varje temp hela dagen . Jag har tydligen lätt för att bli besatt lol. Har läst om ngn kräm progestall? Osäker på stavningen, har du testat? Funderar på att försöka varannan dag runt äl + några dag innan och efter, nästa cykel. Ist för att tempa och kolla äl stickor, har rätt regelbunden cykel. Sen kan det ju vara så enkelt att jag inte är så fertil längre, tyvär

Kram

• U76

[quote=77453401][quote-nick]wa76 skrev 2017-02-27 21:06:45 följande:[/quote-nick]Tack för peppning! :) Jag beställde progesterall imorse.. blev rädd att det är progesteronbrist som gör att tempen dyker... men hinner nog knappt använda den denna cykel, då mensen är här om 1-2 dagar. Blir nästa gång!

Kommer ställa massvis med frågor till gyn när jag ska dit den 8:e![/

Åh har du fått tid grattis. Ja jag har också funderat på att beställa den krämen läst mkt positivt på nätet

• U76

[quote=77456133][quote-nick]wa76 skrev 2017-02-28 18:59:10 följande:[/quote-nick]Tack, det återstår att se. Gravid är eller var jag i alla fall - tog ett digitalt nu på kvällen efter jobbet (hållit mig endast en timme) och det såg ut såhär:

Problemet är ju bara att jag började blöda :( får se hur det är imorgon. Har ju riktigt jobbig mensvärk också, så jag tror nog inte att det blir någonting den här gången.[/

Åh hoppas verkligen att du slutar blöda och att du förblir gravid <3

• U76
    wa76 skrev 2017-03-03 19:35:48 följande:

Man kan nog boka ett tidigt UL privat för någon tusenlapp, men som du säger så är det ingen garanti. Men vänta nu, har du tvillingar? Skrev ju att du "fick se ett (två!) hjärta." Nu får du utveckla det här lite mer! :)

Jag tänker behålla min tid på fertilitetskliniken och få se om de kan ta prover åtminstone för att se hur allt står till (TSH, progesteron, Hb, hcg och kanske nåt annat?) :P UL är nog för tidigt för om allt är bra fortfarande den 8:e när jag ska dit då är jag typ i vecka 4+5 och man ser ju inget då...

Känns ju fortfarande lite overkligt och jag vågar inte riktigt  hoppas att allt ska gå vägen, än, även om jag är på ÄL +14 idag och mensen skulle varit här för tre dagar sedan och stickan blivit starkare.

Vill tacka alla igen för peppning, håller tummarna att alla får plus snart!!

Åh vad roligt grattis ????
  • U76

En fråga kring progeserall krämen, börjar ni med den efter att ni fått positivt på ägglossningstestet ? Är rädd att sabba äl? Vad tycker ni om den? Har ju egentligen ingen aning om jag har låga halter?

• U76

Hej allihopa, kikar in här jag är 41 år och vi har försökt i 1 år med två MF, i V5-6. Vi vill så gärna få en liten. Efter sista MF nu i juni, googlade jag runt en del och fastnade för q10, som ska förbättra äggkvaliten? Är det någon som har testat? Hittade även borago, som ska tas från första mensdag till äl. Är det någon som kan/ hört något om dessa? Kram och lycka till

• U76
    Milou3 skrev 2017-07-08 09:25:47 följande:

Låter exakt som mig. 40 år, försökt i 11 månader, 2 mf i V.5, senast nu i juni. Jag ska googla q10!

Ja gör det, jag tyckte det lät intressant så jag klickade hem en förpackning. Blir så less, men verkar som att ägglossning är på G iaf ich det är ju bra. Ringde och pratade med gyn och hon hade inga bra tips. Gravid jan jag ju bli men att behålla verkar svårare. Jag hoppas på q 10. Vad tror du? Kram
  • U76
    Milou3 skrev 2017-07-09 09:19:22 följande:

Hoppas du får med mannen i kväll!

Ja i vårt fall räcker inte 2 dagar innan äl. Vi måste nog klaffa självaste äl-dagen och det har vi bara lyckats med 3 ggr sedan vi började försöka. Enligt stickor och molvärk. Det kan ju bero på mycket, sega spermier och/eller ett för surt underlivsklimat. Läst att man ska undvika att äta ägg runt äl samt att dricka mycket citronvatten för en mer basisk miljö i snippan. Annars har man ihjäl simmarna snabbare. Och vårt dagliga intag av vin och öl i Spanien försurade nog en hel del : /

När jag har blivit gravid har jag blivit det dagen efter äl.
  • U76
    Hemflyttad skrev 2017-07-10 20:18:59 följande:

Jag har tipsat om Q10 ett par gånger i tråden, verkar ha en del vetenskapligt stöd till skillnad från mycket annat. Enligt vad jag läst bör man ta höga doser, 600 mg/dag "vanlig" Q10 (ubiquinon) eller 300 mg/dag "aktiv" (ubiquinol). Det är rätt dyrt men jag har köpt från iherb till OK priser.Två dagar före ÄL är bra! Tycker man hör rätt ofta att det ibland kan vara för sent om man väntar på glad gubbe eftersom det är bra om det redan finns spermier på plats när ägget släpps. Så det borde betyda att dagen innan glad gubbe är perfekt. Hur det än är med den saken är du absolut inte uträknad. Håller tummarna!

Har du märkt någon skillnad? Jag kände av min äl mycket starkare denna månad,
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.