Inlägg från: bluebird6 |Visa alla inlägg
  • bluebird6

38+ och försöker bli gravid.

Hej. 

Jag hoppar in här jag med då.
    Blivande 39-åring (mars-17). Vi har sedan tidigare en son som blir 8 i dec. 

Försökt länge, upprepade missfall som visade sig bero på en dermoidcysta på ena äggstocken. När den väl var upptäckt och bortopererad 25 maj så väntade en undersökning om barnlöshet på oss i aug. 
    Men hipp som happ så plussade jag igen 6/8. Lyckan var total och vi tänkte det var vår tur nu...äntligen. Det slutade dock med ett MA som inte ville släppa, så mitt i alla gravhormoner så får jag göra en ofrivillig hemabort i V.11. Fruktansvärt! 

Nu iaf så väntar vi på BIM 26/11.. 
    Inga direkta känningar denna gång. Ilande bröst igår, 1 v efter ÄL men jag vet inte om det räknas. 

/Angelica
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-20 17:13:19 följande:
    Välkommen! Vi har BIM samma dag...men känner inte att jag tror på att det skulle ta sig på första försöket sen MA i juli.Vårt barn hade dött i v 12+2 visade sig på kub, fick starta det på sjukhus pga att det gått så långt ändå. Sen strulade allt, fick skrapas nästan tre veckor efter, förlorade kraftigt med blod under o efter op, så sjukskriven pga blodbrist...blev ändå inte bra och fick göra en hysteroskopi. Sjukskriven totalt 5 veckor men tig 3 månader innan vi fick ok köra på igen...

Livrädd både för att lyckas och inte lyckas igen.

Nu har vi dock hjälp via privat klinik med mediciner. Äter Trombyl och E-vitamin och får jag plus ska jag direkt börja med Lutinus. Tar det sig inte denna gång ska även äl stimuleras i nästa cykel, haft två långa cykler efter MA för jag fått östrogen att hjälpa upp slemhinnan att läka.
    Nä men fy, vilken historia. Stackare..:( 
    Jag har bara gått igenom ett och det räckte..
    Pga av åldern så ville jag att allt snabbt skulle vara över när Ma upptäcktes tydligen dött i v.6 redan men kroppen hade inte fattat det alls. Alla hormoner svämmade fortf över. Föreslogs skrapning, men ville prova "abort" iom att möjligheten fanns då jag inte var lika långt gången som du.

Jag har hört om liknande komplikationer så jag är glad att jag slapp. 
    Är det vanligt eller hade du bara fruktansvärd otur? Förstår att det känns nästan lite olustigt. 
    Livrädd för att det ska bli samma. Känns liksom som dagarna att bli gravid på är räknade. Har hunnit få en mens bara efter men det har ju gått några veckor så jag hoppas att det ska ha tagit sig ändå.

Ska du vänta eller testa tidigt? 
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-20 19:25:56 följande:

Ska du testa tidigt?

Köpte 2 testa tidigt från nätet mest bara för att. Tänkte ta på torsdag, vad blir det bim-3 typ.. Kanske inte är så tidigt?

Men testade väldigt tidigt med förra då de knappt såg nåt på första vul. Hade nämligen mens så visste inget om när eller hur knappt. Gyn sa ju att efter op i maj så kunde det ta minst 6 månader innan kroppen ens kom igång.
    Och jag hade blödningar som vanligt när brösten började ömma och jag fick springa och kissa på natten. Så tog mest det testet i aug bara för att utesluta grav.

Så tidigare än lördag blir det iaf. Skönt att veta innan om det är negativt så slipper man bli ledsen om mens kommer.. 
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-20 21:23:00 följande:

Torsdag är BIM-2, så nej jättetidigt är det ju inte.

Jag vill veta så fort det bara går så jag kan börja med medicinen.

Då hoppas vi på ett bra svar då...
  • bluebird6
    pimpim78 skrev 2016-11-20 21:40:43 följande:

Alltså jag håller på att bli knäpp. Denna eviga väntan. I morgon 12 dagar efter ovitrelle sprutan. Tycker när jag läser i trådar så plussar de flesta så här tidigt efter sprutan och deras tester blir bara starkare och starkare. Här är det bara klart neg, precis som jag. Fy vad dessa dagar är påfrestande. Känner mig tom o ledsen .....

det är ju precis som nykär säger. Ägget kanske släppte sent och fäste sent?

Sist jag var gravid så räknade jag ju från senaste mensen men ändå på vul så måste ägget släppt sent o fäst in väldigt sent. Ca 11 dagar senare om man såg till sista mensen. Eller vad det nu är för faktorer som kan räkna in. Gyn sa att när ägget väl kommit fram, viliket också kan ta ett tag så kan det leta ett bra tag efter den perfekta platsen att sätta fast sig på så det kan vara olika för alla.

Vet själv att det inte är lätt att slappna av och vänta men det är vad vi får göra..

Önskar dig mass lycka till iaf..
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-20 19:25:37 följande:
    Fattat det som jag hade extrem otur, men fått slåss för att bli tagen på allvar...så många besök för att få sista op, åkte in med akuta blödningar som rann ner i skorna och rann över...helt galet.

Jag kommer testa tidigt, börjar på tisdag. För OM jag är gravid måste jag börja med Lutinus direkt
    har du kunnat hållad ig från att testa? 

Lycka till imorrn isf:)
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-21 21:32:46 följande:
    Jadå, känns just nu meningslöst inför test i morgon. Så säker på mens denna gången tyvärr, brukar normalt inte ge upp så här tidigt. Men har ju vart gravid 4 ggr så vet ju hur det brukar kännas innan...

Vi får se i morgon :)
    Jag minns knappt första gången och de andra ggr hann jag knappt testa innan det blev mf. 
    Enda nu är molvärk ovanför blygdbenet, vilket jag inte brukar ha men det lan ju lika gärna vara nåt annat.. 

Ha en bra kväll..
  • bluebird6
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 22:51:11 följande:
    Måste flika in här....skriver ju inte så mycket här längre, men följer er!
    När jag blev gravid i mars hade jag massa symptom och visste nästan att jag var gravid innan jag testade...samma i september... Nu när jag blev gravid kände jag ingenting! Var helt hundra på att det inte tagit sig, drack t.o.m massa vin innan bim vilket jag aldrig gör annars, men så toksäker va jag på att det inte tagit sig! Men vad fel jag hade! Nu sitter jag ju här i vecka 8 och mår aldeles förträffligt....dåligt
    Ville bara ge dig lite hopp! Lycka till! Håller tummarna att det tagit sig!
    Vad härligt! 
    underbart att kunna flytta fokus till "Gravid" :) 

vet du hur det går för trådstartaren? såg lite snabbt att det var ett plus där med va för ett tag sedan? 

roligt för oss andra att veta att det faktiskt går fast man inte är 25+ längre ;) 

Lycka till!!
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-21 21:46:21 följande:

Har med lite molvärk över blygdbenet. Ha en fin kväll du med! Så får vi se om jag vågar testa i morgon..

Hejsan. Hur går det för dig?

Vågade mig på ett i morse men det var så blankt så det gick att spegla sig i det..

Väntar till lördag nu istället..
  • bluebird6
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 14:07:49 följande:

Hej alla!
    Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!
    Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!
    Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

Vad härligt- LYCKAN....
    Vilken vecka blir det nu? 

Hoppas på att fler av oss får en bra & positiv jul;) 

Vi skulle ju precis iväg på en tid för att få hjälp sist jag blev gravid.
    Nu slutade det ju i ett MA men positivt är ju vi vet ju iaf att det går..Så det är ävl bara att kämpa på.. Det är ju fortf roligt att försöka iaf;) 

Fortsatt lycka till..
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.