Inlägg från: bluebird6 |Visa alla inlägg
  • bluebird6

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-09-08 11:15:59 följande:
    Jag tror du ska vara jätteglad att de hellre vill göra hysteroskopin och ganska snart. Jag fick vänta tre veckor trots att de bedömde det som halvakut. Hoppas du får en tid snart <3

Kommer aldrig mer vilja genomgå en vanlig skrapning...värsta! Hamnade ju på CIVA efter med akuta blödningar som tog tid att stoppa, var helt säker på att de snart skulle ta in mig på op igen och ta hela livmodern...trauma
    Det är min största fasa nu med. Tänk om, det faktiskt är något?
    Att de måste ta bort allt till slut.. 
    Om vårt beslut att försöka en gång till med alla resurser som går tas ifrån oss pga något annat. 
  • bluebird6
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-08 12:16:49 följande:
    Förstår du är orolig det skulle vara så. Hoppas innerligt det inte är någon större fara utan att de kan åtgärda snabbt det som ev är där och som kanske satt hinder innan.
    Tror inte heller det är någon fara, men när man redan är nere så blir allt så stort.. 
    Skulle vara hemma och låta tabletterna göra verkan och sedan framöver ta tag i bebisverkstan igen. Så hoppas också på att vad de nu hittar kan vara boven i dramat för en 6:e gång pallar jag inte förlora småpyren.. 

Lycka till i väntan på BIM:)
  • bluebird6
    Monchichi skrev 2017-09-17 21:52:10 följande:

Hej på er!

Efter slemproppen börjat lossna började också värkarna tämligen omgående. Kl. 10.48 och 10.50 i fredags välkomnade vi två friska flickor till världen, en månad tidigt. De vägde 2465 resp. 2620 gram. Vi mår alla bra men befinner oss på neonatal för lite extra vård p.g.a. den tidiga födseln. De ligger i värmesäng och matas än så länge mest via sond. Jag längtar såå mycket att komma hem till vardagen och mina andra barn, som nu är hemma med farmor.

GRATTIS. Underbart att höra.. Hjärta

Och hemflyttad, Grattis till +. Hoppas allt är som det ska. 

Här fick jag äntligen min kontrollhysteroskopi i torsdags. Läkaren såg ju något som han inte visste vad det var i livmodern så fick en tid snarast. 

Tydligen har jag gått med en infektion i livmodern (därav smärtorna) och var fortf väldigt inflammerad, så antibiotika intravenöst under operation och efteråt, så trodde de att det skulle ta udden av det sista. 
    De hittade rester efter senaste skrapningen och nekrotisk vävnad som de skickade på analys. Annars såg det bra ut, förutom det. 

Lite oro över min för korta livmodertapp (cellförändringar och konisering tidigare) men det får bli en senare fråga om vi någon gång går med en graviditet så länge att det börja fresta på där. 

Så nu är jag hemma- Trött och ont.
    Koncentrerar mig på att läka psykiskt och hoppas de inte ska behöva gräva mer fysiskt i kroppen. 
  • bluebird6
    DragonWoman skrev 2017-09-18 08:31:54 följande:
    Fy tusan hur länge har du gått med det? Ny i tråden
    Jag vet inte..
    Gjorde en skrapning 18/7, 5.e missfallet (3:e Ma) 

Fick en vanlig mens emellan efter 4 veckor. trodde allt var bra. 
    Sjukskriven då jag mår väldigt dåligt efter alla svängar så jag har inte brytt mig i smärtan i magen. Då det onda i själen vart värre. Så sökte inte förrän nyss.

Några veckor kanske..  
  • bluebird6
    Hej Alla fina!

orkar inte läsa ikapp, men hur går det för alla? 

har inte orkat kika in på evigheter.
    Fortf sjukskriven efter senaste MA i september. 

Snart hägrar 40 årsdagen och jag vet inte om jag har ork att fortsätta prova alls. 

KRAM
  • bluebird6
    3hjärtan skrev 2018-02-21 09:35:21 följande:
    Hoppas du snart mår bra igen och får ett plus. Tog det lång tid sist du blev gravid?

Ge inte upp ännu. Började försöka sommaren -16 och är gravid för 4e gången. Går det inte vägen nu så vet jag inte vad jag gör.
    Hej. jag bli snabbt gravid så fort vi försöker, men förlorar dem. 

Förlorade vårt 5:e försök i höstas 2 veckor innan Kubtest. 

2 var tidiga i v 6-/ men de 3 sista försöken har varit MA med så jag har fått skrapas varje gång. 
    plus att jag går på kontroll i v8 och har sett hjärtat slå alla de gångerna
    Så det är lite förkrossande. 
  • bluebird6
    Anonym (Sanna) skrev 2018-02-21 21:39:10 följande:

Kram på dig Bluebird.

Hoppades på att du skulle ha fått några stärkande besked nu från bm och läkare hur de kan hjälpa dig vid nästa graviditet.

Tack Sanna.

De hittar ingenting. Allt är fint o fräscht o jag blir ju gravid.

Så frustrerande....

Själv då?

.

Men jag kanske kan få en insikt på detta?

Översta är min från mitt på dagen idag bim-4

Understa var nån som var positiv som jag hittade från nätet för att jämföra. så
  • bluebird6
    Anonym (Sanna) skrev 2018-02-22 07:22:38 följande:

Oj så spännande! De ser ju jättelika ut Bluebird.

Det händer ingenting för oss. Vi försöker pricka in men det är ju ibland svårt för mannen leverera när det är d-days då därför blir det inte så många tillfällen.

Tycker min äl hoppar lite, alltså diffar någon dag till dag så det är ju svårt veta exakt. Av äl stickor får jag inga utslag.

Det är samma här. Aldrig fått utslag på ål sticka eller ändrat sekret.

Så när vi försöker på allvar så har vi gjort så att när mensen är slut, så försöker vi ligga var 3:e dag typ.

Och då plussar jag sen.. tar bort lite pressure
  • bluebird6
    Trullis82 skrev 2018-02-22 09:29:11 följande:
    Hej där!

Tänkte på att du skrev att du aldrig fått utslag på äl sticka, men du har varit gravid tidigare?
    Japp, 7 ggr..

har klockren mens 28-29 dagar. 
    Och iom att jag alltid blivit gravid så har jag väl inte testat stenhårt heller. 

Jobbar på förskola, så har inte alltid kunnat testa bästa tiden osv. 

Men får man bara till det med jämna mellanrum, iaf för våran del så tar det sig:)
  • bluebird6
    DragonWoman skrev 2018-02-23 10:14:52 följande:

Kub igår gick jättebra en pigg liten krabat som var väldigt samarbetsvillig fick 1:1003 så känns bra. Rul blir 3 april.

Hej, inte läst på så länge så detta hade jag missat. 
    Stort GRATTIS!

vad underbart att få komma ända till KUb och att det såg bra ut... 

Hjärta
  • bluebird6
    DragonWoman skrev 2018-02-23 11:21:21 följande:
    Tack <3 har iofs hållt lite låg profil i tråden.. Oro och ångest eftersom det gick åt helskotta sist vid kub då liten dog strax innan nu försöker jag se mer hoppfullt framåt
    Ja, jag känner igen det där.. Sista för oss var samma. 
    Fast jag hann aldrig iväg på kub iom att jag hade vulundersökning innan. 
    Så samma vecka som kub var så fick jag göra skrapning istället.

Men nu ser ju allt jättefint ut. 
    Har du kunnat slappna av nu? 
  • bluebird6

Hejsan.

Nån inne som hängt med sedan 2016?????

Detta måste väl ändå vara ett plus. Svagt svagt rött o lika brett som kontrollstrecket. Apotekets egna av nåt slag.

Vi som inte vågade försöka mer. Mannen har sagt ner, jag är sjukskriven för depression efter 5:e missfallet. O vi typ har legat 2 ggr på jääättelång tid.. o så får jag symptom o måste prova.
  • bluebird6
    Anonym (Sanna) skrev 2018-02-24 18:59:50 följande:

Bluebird det är lite svårt se men något anas. När är bim?

Angående icke-planerat, icke-försök samt historik så tänker jag att det är nog meningen ifall det är som du befarar.

Svårt att se på familjeliv, men vi såg helt klart strecket. 
    Vet inte riktigt när bim är. 

För först fick jag "mens" 1 vecka innan jag skulle ha. Höll i isg 7 dagar
    sedan blödningsfri 1 vecka, sedan blödde jag 2. provade även då, men inte ett plus under den tiden.

Jag tror att det ska vara typ imorrn. men har egentligen ingen aning. testade bara för det isade så i brösten och det brukar vara ett strongt tecken. Alltså inte ömhet utan typ kalla ilningar. 

Har skickat efter digitala som kommer måndag efm. Så det blir ju ganska lagom
  • bluebird6
    Milou3 skrev 2018-02-26 22:05:57 följande:
    Började skriva ett svar men det försvann?

Tycker iaf att ditt test ser klockrent positivt ut! Apotekets test?

Håller tummarna för dig. Minns dig från start :)
    Hej Milou. 

Hur går d för dig? 

Jag tror att det bara var ett ägg som föste och försvann. Känns som mensen är på g. 
    Japp apotekets testa tidigt. Vet nämligen inte när Bim är för jag hde så konstiga blödningar sist. 

Blödde 11 dagar från 2/1-12/1. och då skulle mensen kommit den 6/1 egentligen.

sedan blödningsfri 13 dagar. 
    Blödde 26/1-3/2.  

så har varken koll på ev. ål eller bim. 

Men testar ,ed rfsu stickor nu och de visar inget.. Så det var väl bara önsketänk.
  • bluebird6
    Milou3 skrev 2018-02-27 13:28:22 följande:
    Apoteket ska inte ha några ?testa tidigt? test tror jag. De mäter från 25 men är väldigt känsliga ändå.

Testa igen med ett likadant test ist!

För mig rullar det på. Gravid i vecka 18 :)
    vad härligt. Hjärta

Nej, mensen kom idag, tror jag så vi får se hur det blir i framtiden. Obestämd
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.