Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

Hej på er!

Jag följer tråden med spänning. Kul att flera, trots åldern, lyckats! Jag hoppas på att få ansluta men har haft lite svårt att få med mig mannen. Jag har haft väldigt opålitlig mens senaste halvåret sedan jag slutade amma. Har iofs fått diagnosen pco för många år sedan, och fick första två barnen med hjälp av sprutor och tabletter, men har därefter haft två spontana graviditeter då jag ätit lchf. Nu verkar det ju inte hjälpa lika mycket denna gång tyvärr. Ni som går hos någon läkare, har de åsikter om hur många barn man redan har, eller om åldern (jag är 39 i år)? Det är ju så svårt att försöka få till en graviditet när mensen kan diffa 20 dagar mellan två cykler. Vet ju inte ens om det är någon ÄL då. Av vilken anledning går ni andra hos gyn? Jag funderar ju på att uppsöka gyn för att mensen är så opålitlig men det kanske är låg prio på en 39-årig fembarnsmamma? Med första och andra barnet gick jag via landstinget men det kanske inte går nu längre tänker jag...

Solstråle0001: Visst kan det väl ge det, kasta inte in handduken ännu!

• Monchichi

wa76: Tack! Nej jag har inte kollat dem värdena. Nu måste jag läsa på lite vad det innebär....

pimpim78: Jag förstår din tankegång. Jag har inte varit där själv. När jag gick på sprutor var det max två ägg som mognade men det blev inget den gången. Om inte kliniken uttryckligen höjt förbudsflaggan så är det väl upp till er att chansa eller inte beroende på hur ni känner inför ev. flerbörd, men som du säger, vad är oddsen att alla kriterier ska stämma in. Sen vill man ju så gärna nu nu nu, och inte missa en chans. Har du stimulerats denna cykel? Varför? Jag har läst det om du skrivit det, men kommer inte ihåg anledning. Lycka Till!

• Monchichi

Anonym (Jessica): Nej fy vad jag lider med dig. Jag har inte varit i samma situation så jag vet inte vad man gör, mer än att jag också läst att läkare kan inget göra, men ovissheten är värst! Hoppas du mår bättre imorgon!

• Monchichi

Anonym (Jessica): Men vad skönt för dig! Lycka Till framöver nu!

Solstråle0001: Spännande, håller tummarna för dig!

• Monchichi
    Oj vad ni är pålästa och jobbar med olika preparat. Det där med kräm och grejer har jag ingen aning om, inte heller rosenrot och bidrottninggelé och dhea? Låter ju som man kan göra så mycket.

Läste på lite om TSH och något mer värde. Jag har ingen aning var jag står, och blev nästan avskräckt, rädd att få ett dåligt svar så jag vet inte om jag skulle vilja veta. Alltså jag känner mig helt grön här. Har ni gått till gyn av den anledningen, att ta reda på dessa värden, eller med anledning av att ni vill ha barn och det inte blivit och att man funderar om något är fel?

Sen det där med cykellängd. Mina tre senaste har varit som så:
    Senaste: 44 dagar lång.
    Näst senaste: 24 dagar.
    Näst näst senast: rosa dag 27 - 32, därefter mens.

Nu är jag på cykeldag 17 och i lördags hade jag som lite blodstrimmor på pappret, men det var bara då och försvann sen. Har aldrig haft så förut? Åh vad det här är svårt, kan man inte bara få vara normal, ha äl varje månad och som en klocka. Nej det ska inte vara lätt inte. Jag har ju ingen aning om jag har äl så vi kör varannandagsprincip för att inte missa ev. äl.
  • Monchichi

Too tiki: Tack för svar! Hmm, det låter ju som jag bör kolla lite värden, för det har jag aldrig gjort. Sen skrev jag nog fel angående blödningen, den inföll dag 14 så nidblödning låter för tidigt? Men sån där äl-blödning kanske? Även om jag aldrig varit med om det tidigare. Tack för tummarna, har jag sån tur att det är min nu så smittar jag så gärna! 

wa76: Tråkigt med mens men jag förstår känslan att det är ändå skönt när det ändå inte är en graviditet att mensen kan komma så man får börja om. Jag hade ju så förra cykeln (dock inte föregående missfall, bara lång cykel och väntan). Vilken exakt temperatur du angav, vad har du för termometer? Jag har aldrig tempat men det låter ju häftigt att kroppen kan visa så tydligt och att det stämmer med mens.

• Monchichi
    hannis: Grattis! Hoppas vi andra får följa efter ditt exempel.

wa76: Klart intressant med Natural cykles. Tack för tipset!

anna7607: Spännande! Håll sig borta tant röd!

Nykär15: Varför tror du inte det tagit sig? Du får skriva om ifall du ändå testar imorgon. Har du testat och fått plus före bim tidigare?

pimpim78: När väntar inte du mensen?
  • Monchichi

Nej vad många negativa besked det var att läsa idag... Rynkar på näsan Men det är inte kört än, mensen har inte kommit? Hejar på er bluebird, too tiki, Nykär15, pimpim78, anna7607 (många nära bim), hoppas jag inte glömde någon.

wa76: Hur känner du dig nu? Snart dags att börja jobba igen?

Rosenlarv: Var är du i cykeln nu?

too tiki: Jag glömde ju kommentera en sak i ditt tidigare inlägg; så tråkigt att inte ens få bli kollad hos gyn, tänk om där finns något enkelt du skulle kunna åtgärda som hjälpte på traven, men så blir det nej p.g.a. åldern, såååå trist, verkligen! Lider med dig!

Jag är på dag 24 idag, men jag vet ju inte om jag haft ÄL över huvud taget. Känner mig lite sugen på det där med Natural Cykles till nästa omgång, eller om två kanske. Kommer nog missa nästa för vi ska resa bort efter jul/nyår.

• Monchichi

anna7607: Dryygt. Precis så där hade jag förra cykeln; varken plus eller mens. Till slut kom mensen dag 44, och det kändes ganska skönt då att få starta om. Men jag håller så klart tummarna att du får ett fint plus istället, det är ju så mycket bättre!

Too tiki: Inte alls dumt, hoppet är det sista som överger en! Hoppas Pergo hjälper dig om det blir nödvändigt. Har du ätit det någon gång?

Rosenlarv: Ja så var det, grattis igen! Lycka Till! Och håll dig gärna här och smitta lite Räcker upp handen lite försiktigt för intresse till Pergo. Fast egentligen vet jag inte om jag vågar ta det utan vul-möjlighet. Jag måste kanske först egentligen försöka ta reda på om jag har någon ÄL... Men griper ju efter halmstrån.

U76: Välkommen!

bluebird: Nej, trist med blankt, men än finns det hopp!

wa76: Jaha, kan man testa gratis där, fick inte den uppfattningen när jag läste lite snabbt. Men då ska jag jaga en mer precis termometer då. Jag har aldrig testat i förtid och jag är ju så rädd att få minus, känner inget heller..... Men jag skulle ju så klart vilja testa julafton. Svårt att du och mannen går om varandra, som om det inte räcker med att det är svårt att bli gravid. Håller tummar!

zora: Nej vad synd att veta det tidsperspektivet. Det måste ha tagit sig nu alltså!

HoppasPåEnTill: Hoppas hoppas nu!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.