Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

bluebird6: Nej vad sorgligt, beklagar! Det var inte roligt att läsa.

wa76: Blä för mens. Hur lång cykel har du när lutealfasen är 12 dagar?

Too tiki: Åh vad svårt med alla dessa tester, jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor eftersom jag varken tempar eller äl-testar. Jag tänkte spontant först att det är väl bara att köra på varannan dag och hoppas på det bästa att träffa äl, men om du samtidigt ska börja smörja med kräm så förstår jag att du måste veta mer om din äl. Vågar du köpa på nätet? Jag skulle inte veta var man får tag på dessa hormonpreparat, men jag känner mig tveksam till att våga ta dem också om jag inte gått till läkare. Hur gick det med din läkare i Danmark, vill inte denne skriva ut letrozol eller är det Pergo som fortfarande gäller där? Svårt. Har du kontaktat någon läkare i Gbg även om du inte hunnit flytta ner än? För att vara lite steget före tänker jag.

Själv är jag inne på dag 34-35 idag, och jag hade ju hoppats få överstökad mens innan gynbesöket, men det är ju knappt två veckor kvar så än så länge finns ju den möjligheten.

• Monchichi

Too tiki: Men vad knöligt för dig med ÄL, har den varit eller inte. Alltid är det ju något att fundera över i detta eviga kämpande och väntande. Men vad fantastiskt att du fick tag på en läkare som både kan ge letrozol och så vul så du får se resultatet och slippa det mesta av de funderingar som nu råder.

wa76: Svårt att säga. Jag har haft mellan 24 och 44 dagar, men oftast runt 35 dagar. Samtidigt som jag hoppas på plus nu så känner jag mig så osäker då sambon åt medicin när vi försökte, en medicin som absolut inte skulle tas om man ammade eller försökte bli gravid, eller var gravid. Den stoppade så att bakterierna inte delade sig. Men om inte heller cellerna klarar delning så kan det väl knappast bli en graviditet? Åh, jag känner mig så olustig inför detta nu. Och det finns väl ingen vetenskap på hur spermier påverkas av medicin?

• Monchichi

Too tiki: Tack för tipset. Jag har bara googlat på medicinen och sen hittat ett par mediciner som påverkar spermier och det var flera för reumatism. Dumt att jag inte googlat på det verksamma ämnet. Ska göra det.

Anonym (Sanna): Jag känner inga av mina äggstockar, och har aldrig gjort, det behöver man nog inte göra, det går att ägglossa ändå. Jag tog mig i kragen och bokade ett gynbesök, och hoppas få lite värden kollade eller upptäcka om något är galet som förhoppningsvis går att åtgärda. Det som avskräcker är väl om man skulle få något negativt besked som inte går att rå på. Ibland känns det bättre att inte veta, men ja, det visar sig för mig, om jag kommer någon vart.

wa76: Jag känner mig negativ, mer än tidigare. Och det är så jobbigt att få det där minuset kastat i ansiktet när det säkert är kroppen som bara är seg. Vi fick bara till det tre gånger pga alla sjukdomar och elände denna cykel så ett plus känns bara så långt borta. Jag känner inget som skulle kunna tyda på en graviditet tyvärr. Vågar inte testa. Usch vilket negativt inlägg, förlåt!

• Monchichi

Trist, just i vårt fall så reducerades spermiekvalitet och kvantitet. Cellerna som producerar spermier och reglerar dess produktion dödas. Kul Då är det väl ingen större idé att hoppas på något de närmaste två månaderna, då det väl är tiden det tar att bygga upp nya simmare. Blä!

• Monchichi

Tack tjejer för omtanken!

Jag får heja på er nu ett tag. Snart bim för Nykär och Too tiki? Fler? Hoppas på plus nu, håller tummarna!

• Monchichi

Åh, då blir det spännande i tråden i veckan för Milou, mysmammi, Nykär och Too tiki. Hoppas nu någon har tur, men helst alla så klart! Heja!

Too tiki: Jo men varför har du inte stora förhoppningar, hoppet är det sista som överger en, remember! Ni har gjort vad ni kunnat, det ska kunna gå bra!

Det är ju så trist att inte ha ett bim egentligen, men jag vet ju aldrig vad jag ska räkna med mina oregelbundna cykler. Dag 39 idag..... Möjligen lite illamående nån gång, men det är säkert bara inbillning. Annars inget. Jag kommer inte ihåg riktigt mina symptom tidigare graviditeter, bara att senaste hade jag varit illamående en vecka när jag testade plus, och då visade det sig att jag var i 7+0.

bluebird: Krya på!

• Monchichi

Nykär: Förstår hur du känner inför att testa. Hellre inget veta än ett minus. Har du vågat göra det idag?

• Monchichi

HoppasPåEnTill: Är det referenssvar i tredje kolumnen? Isf har väl du jättebra resultat där alla är inom förväntat område? Jag vet förstås inte vad allt står för och hur det påverkar fertiliteten, men det ser ju bra ut! Vilka mer provsvar väntar du (eftersom du skrev så här långt)? Äggreserven, kan man utläsa den så småningom? Immunförsvar också, där ligger du i topp? Det verkar ju jättebra!

• Monchichi

Nykär: Tråkigt att behöva se minus, men som tidigare skrivit, det är inte kört än, du är ju inte framme vid bim än. Håller en tumme för att det ändå är din tur nu!

HoppasPåEnTill: Intressant. Det där fertilitetspanel kände jag inte alls till. Hur går provtagningen till? Var du till din vårdcentral?

• Monchichi

mysmammi: Synd! Så hopplöst med dessa minus.

Sanna: Nej! Bryt ihop och ta nya tag! Vad annat kan vi göra? Hoppas på en lyckad kommande cykel.

Nykär: Äsch! Det såg ju så lovande ut för dig efter läkarbesöket. Jag vet man tappar hoppet vid minus, men griper ett halmstrå, det kan fortfarande gå!

Ni som beställt från testlagret, brukar leveransen kunna komma dagen därpå? Jag funderade på att ändå ha testat innan mitt gynbesök nästa vecka.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.