Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

Oj, idag visar kalendern att jag är halvvägs! Förvånad Tycker inte det var länge sedan plus.

• Monchichi

wa76: När har du RUL? Det är ju skönt när man berättat också, samtidigt som det ska kännas bekvämt att göra det. Jag kände mig så osäker före, nu känns det bättre, även fast jag vet att jag har lång väg kvar.

Flisan41 skrev 2017-05-28 20:39:06 följande:

Började med Letrozol idag, cd 3. Ska äta en tablett om dagen i 5 dagar, därefter börjar jag med Provera. Jag börjar starkt misstänka att min slemhinna är för tunn för ägget att fästa, för jag har så himla sparsam mens. Någon som vet nåt läkemedel som gör slemhinnan tjockare?

Vet inte något preparat men ta upp sparsam mens med gyn så får du veta om det kan vara en orsak? Du kanske ska kolla slemhinnan ändå nu om du går på Letrozol? Då får du ju veta. Är den alltid sparsam? Jag har inte heller alltid haft så riklig mens, men nu sista åren när jag fått ordning på min pco så har den varit ganska riklig första två dagarna och sedan mindre i 2-3 dagar till.

Milou3: Varför ska hon tjata om endometrios? Jobbigt för dig. Om dina tidigare barn kommit till spontant borde väl inte den risken vara så stor, men kolla upp dina nyligen upplevda menserfarenheter om du känner att det kan lugna dig. Mensvärk har man ju hört talas om mycket så det kan väl knappast vara onormalt, det låter ju bara dumt. Klart inte alla har det men många.

Nykär: Nu borde väl svaret komma när som helst?

Too tiki: Hur har du haft det på jobbresa och känslan nu inför bim? Var det idag? Hoppas du mår bra!
  • Monchichi
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:41:56 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!! Hjärta Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia Hjärta 

Yes! Där satt den! Vilka goda nyheter! Grattis!
    wa76 skrev 2017-05-29 20:12:37 följande:
    Visst är det underbart! Dopplern har varit min räddning de dagar jag varit orolig också. Nu börjar jag känna små puffar och hicka senaste dagar också och det lugnar ju en del.
    Men åh vad mysigt att redan känna puffar och hicka med. Jag har ju haft lite svårt att känna, men senaste två dagarna har jag känt rörelser iaf, och det är ju underbart förstås. Igår satt jag på jobbet och kunde le medan jag jobbade Idag är jag hemma med barnen och då stressar jag runt och har fullt upp så då känner jag nog inget alls.
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-30 16:27:00 följande:

Mensen kom idag. Tillika bra då det passar bättre med juni så nu blir det all in om några veckor. Jag äter rosenrot, d vitamin, magnesium, kalcium, multivitamin och omega 3. Ska kolla upp extra e vitamin.

Nej, dumma mens, vad tråkigt. Men bra inställning till nästa chans! Håller tummarna för er då!

Too tiki: Tråkigt med negativt test. Hoppas det dyker upp ett plus efter bim ändå! Än är det inte kört, och fin tempkurva hade du också. Hoppas!
  • Monchichi

Hemflyttad: Hoppas nu det blir rätt äggstock kommande cykel, tummar hålls!

GrönaDruvan skrev 2017-06-01 14:23:53 följande:

Tittar in här och vad kul att vissa av er är gravida! Har inte läst så länge tillbaka, men ser att några namn jag känner igen väntar smått. Härligt!!

Jag var ju med i tråden i höstas. Var ju en lång resa för mig att bli gravid, och även en orolig och jobbig graviditet där en av mina tvillingar dog i vecka 18 efter en operation. MEN om 19 dagar kommer den överlevande tvillingen se dagens ljus! Helt underbart! Vågar knappt tro det! 19 juni blir det igångsättning och då får jag se min lilla kämpe och även min lilla ängel...

Håller tummarna för er som kämpar!!

Spännande, och Lycka Till! Ler när jag tänker på förlossning.
    Nykär15 skrev 2017-06-01 18:29:28 följande:

Lämnade nytt TSH i tisdags ( kollar var 4:e vecka) och det låg på 1,6 så det var väldigt skönt! Legat på 1,7 sista tre kontrollerna så det är stabilt iaf, det lugnar mig.

Inskrivning och ul i morgon...i morgon är jag även lika långt gången som när liten somnade sist...så en känslomässig dag :(

Lycka Till imorgon! Det ska gå bra!

Too tiki: Några nyheter?

.
    Själv var jag på MVC idag och fick höra två små svischande hjärtan på 154 respektive 145 slag. Järnvärdet var bra efter järntabletter varannan dag sedan inskrivningen. Var lite orolig för jag är ju så trött, men det har väl andra förklaringar.
  • Monchichi

bluebird6: Jag funderar också som Nykär hur det gått för dig?

Milou3: Hoppas ni blev sams igår och fick till det! Och framöver några dagar också, eller varannan kanske. Har du någon strategi?

Hemflyttad: Jo håll hoppet uppe nu, det är därför du tar sprutorna! Håller tummarna rätt det blir rätt äggstock så ni får en ärlig chans!

.
    Jag har börjat känna lite mer rörelser nu, vecka 21+. Fortfarande väldigt trött, men tack och lov inte mycket illamående längre.

• Monchichi
    Zora: Åh nej, beklagar verkligen! Så tråkigt att läsa att det inte var något liv där inne. Men självklart får du fråga och vara ledsen, kan dock inte svara, men jag känner med dig. Hoppas du får må bättre snart!
  • Monchichi

Nykär: Men hu vilka jobbiga upplevelser du har i bagaget. Så underbart att ni lyckats nu och kommit en bit på vägen också.

Too tiki: Länge sedan vi hörde av dig. Hoppas du mår bra.

Zora: Hur känns det idag? Hur mår du?

Jag önskar er alla en härlig helg!

Idag ska vi åka på en liten tripp till Göteborg med barnen och gå på Liseberg i två dagar. Såg ut som regnet gör oss sällskap men då kanske vi slipper trängas lika mycket, får se det så.

• Monchichi
    Nykär15 skrev 2017-06-10 09:34:53 följande:
    Ja det var en pärs...gör att det var tufft i början denna gången, våga tro på det...men blir bättre och bättre ju längre vi kommer.

Än så länge fint väder här i väst, solen skiner! Hoppas ni får härliga dagar på Liseberg :)
    Skönt att det känns bättre med tiden så ni får glädjas!

Tack, vi hade roligt på Liseberg! Nästan inga köer alls, men så regnade det ju en hel del under söndagen. Var nästan nöjda efter en dag men vi hade ju redan bestämt att gå två dagar. Måndagen var mycket mera folk, och inget regn. Minstingen fick prova karuseller för första gången och hon var så nöjd och ville mera hela tiden, så då är det ju tacksamt att det inte är kö. Jag fick hålla mig till lite lugna farfars bil och sagoslott och sånt med henne, och missade mina favoriter berg-och-dalbana i år, men vad gör väl det.

Zora: Hu vad jobbigt du får gå igenom, lider med dig. Hoppas det ser bra ut imorgon och att ni får klartecken att köra igen.

Hemflyttad: Yes, ägg på rätt sida! Då finns det två chanser också, Lycka Till!
  • Monchichi

Zora: Vad skönt att det gick bra på undersökningen idag.

Too tiki: Förstår besvikelsen, men nya tag nu! Härligt med en uppdatering från dig. Heja heja för mys och plus nu denna omgång!

Nykär: Haha, vi pratade lite om det att undra hur ofta man går på Liseberg när man bor i staden. Inte varje år ens alltså. Årskort på inträdet var ju intjänat på tre besök, men sen vill man ju åka också Astrid Lindgrens värld har vi inte varit på någon gång, det verkar mysigt och säkert jätteuppskattat. Har inte planerat sommaren ännu, utan det blir nog mycket som det kommer.

Åh, vecka 15 redan för dig! Nu rusar tiden fram! För mig är det svårt att glömma bort att jag är gravid för det känns redan fullt i magen, men det är ändå svårt och overkligt att tänka att vi ska stå där om några månader med två nya små knyten i famnen. Hur mycket extra kontroller får du? Eller är det privat du bokat in det? Jag ska på UL i vecka 28 och 32, men det är ju för att det är tvillingar, annars skulle jag inte ha några extra kontroller.

bluebird6: Håller tummarna för dig att det går bra nästa vecka!

Hemflyttad: Heja, ligg i nu!

Milou3: Hoppas hoppas det är något nu!

HoppasPåEnTill: Nej, dumma mens!

wa76: Närmar sig RUL för dig väl? Hoppas det går bra!

Trevlig kväll på er alla! Vissa får det kanske trevligare än andra Jag ska bara sova, är så trött på kvällarna...zzzzz

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.