Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

Jaha, nu såg jag att jag inte uppdaterat inläggen.

mysmammi: Beklagar mensen! Såå tråkigt!

HoppasPåEnTill: Tyvärr inte. Men Too tiki verkar påläst, så där kanske det kan komma någon kommentar. Svårt när man inte fick referensvärden på de två sista.

• Monchichi
    HoppasPåEnTill: Men vad är detta, nu såg jag hela tabellen, men vissa referenser saknas, svårt med dem. Annars får du googla.
  • Monchichi

HoppasPåEnTill: Konstigt! Men det är väl för koncentrationens skull att det ska vara säkrare på morgonen.

bluebird: Jobbigt med mardrömmar också när det är tillräcklig smärta ändå. Tröstekram, och krya på!

wa76: Förstår hur du menar med glädje för kollegans skull men samtidigt jobbig situation. När frågorna kommer önskar jag man hade styrkan att svara i stil med att "jo vi försöker och det är tufft varje gång det inte går vägen". Varför ska du behöva må dåligt? Skyffla över lite dåligt samvete för att de frågade istället.

Too tiki och Nykär och Milou3: Nej vad tråkigt med minus! Jag tänkte testa imorgon, dag 44. Har dock heller inget vidare hopp med vår sjukdomshistorik denna cykel då vi bara fick till det tre gånger.

• Monchichi

Milou3: Nej vad dystra tankar, lider med dig. Alla negativa ting kommer ju fram och blir mer påtagligt försök efter försök med minus. Nu vet jag inte hur gammal du är men klimakteriet ska väl inte komma förrän vid 50-årsåldern för de flesta? Hoppas mensen kommer snart så ni kan få ta nya tag. Kan du inte försöka boka en tid hos gyn för att få kolla upp lite värden om det kan vara någon tröst? Men det är ju en chansning, man vill ju inte få negativa resultat därifrån heller, då kanske det är bättre att inte veta? Å andra sidan, om det går att göra något åt så vill man ju göra det. Hoppas det känns bättre för dig snart!

Zora: Hmm, vet inte, har aldrig provat krämen, men du får säkert något bra svar från dem med erfarenhet här. 

• Monchichi

Jag är i mindre chock här. Med darrande händer höll jag för ett par timmar sedan i testet som visade TVÅ streck?! Jag är gravid?! Kan det vara möjligt igen? Glad så klart men samtidigt orolig inför det faktum att mannen åt icke gravid-vänlig medicin som försämrade spermiekvaliteten. Uppenbarligen funkade det ändå, men som sagt orolig för om det kan hålla i sig nu. Alltid är det något som oroar. Kroppen har lurats förr så jag är så chockad och förvånad. Har svårt att smälta detta; GRAVID!

• Monchichi

Tack för alla grattis, jag sitter och ler! Kan knappt tro att det verkligen hänt mig igen!

bluebird: Jo jag har ett inbokat på tisdag men funderar på att avboka det nu. Anledningen var ju min struliga menscykel så det varit tveksamt om jag över huvud taget har äl, men nu hade jag ju bevisligen det. Jag tror också det är för tidigt att se något på vul. Hjärtat ser man väl först efter 6-7 veckor och så långt gången kan jag inte vara, kanske 5 veckor.

wa76: Jo det är nog dag 44 idag. Ja men anledningen att jag inte testat är ju att jag faktiskt haft så här lång cykel för bara 4 månader sedan, och då var det minsann inget. Orkade inte med att se ett minus och trodde bara kroppen var knas. Men jo om jag ska känna efter och vara realistisk så har jag ju haft lite illamående, men tänkte det är säkert inbillning. Det har ju snarare kommit på em/kvällen än det klassiska morgonen. Och jag väntade på ömma bröst eller mörkare vårtgårdar, men nä, icke. Jag trodde nog kroppen spelade mig ett spratt igen.

• Monchichi

Nykär15: Tack! Verkligen! Det känns fortfarande ofattbart.

wa76: Knepigt med din blödning? Allvarligt fel gissar inte jag på, men var det lite och sen inget mer blod? Ja vad kan det ha varit? Eller någon skör slemhinna efter sexet, men det kanske visar sig tidigare än efter flera timmar? Jag tycker du ska boka en tid. Jag kände mig nöjd med att jag gjorde det även om det tog emot för mig också, men tänk om det är något du kan göra för att öka chanserna, då är det ju bättre att veta det tänker jag? Jag resonerade själv lite så. Men nu ska jag avboka min tid.

Nej jag vet ju inte när äl var, men jag gissar på ca dag 21, så cykeln skulle varit ca 35 dagar, alltså 5 veckor istället för normala 4. Det är ju vad jag oftast haft, även om det varierat mellan 24 och 44 dagar. Har för mig att för lång cykel gör ju slemhinnan dålig, men jag vet inte hur många dagar som är för lång.

Too tiki: Var är du? Hur har det gått för dig? Vågade du testa idag?

• Monchichi

wa76: Jag kunde inte utläsa några kostnader, men jag tänkte nog som ett vanligt gyn-besök, så får man väl se var det drar iväg isf. Men jag bokade min tid på nätet hos en privat gyn och fick bara uppge min orsak till besöket. Många är ju kopplade till landstinget och då kostar det väl som så. Men nu har du ju fått bra svar och tips från Beedoll också. Hoppas du får en tid snabbt!

Anonym (Sanna): Tack! Sen i somras, så det får väl inte räknas som så länge.

• Monchichi

Too tiki: Åh, men du, vad sorgligt! Först ett plus och så massa blod, det är inte rättvist! Men det gick att bli gravid. Krya på dig! Och så försöker jag hosta lite, host host. Var du till gyn? Hur blir det nästa cykel? Letrozol? Fick du tag på det på något tillförlitligt ställe? Hoppas du känner dig piggare snart och orkar ta nya tag!

Tack också för grattis!

wa76: Ja men vad kul att du tog mod och bokade en tid. Och det är ju snart också, tiden går fort. Struligt dock om det verkar som äl uteblir nu. Hoppas den bara är sen.

bluebird6: Tufft att vissa ska behöva gå igenom så mycket, du har inte haft det lätt! Styrka till dig! Och som wa76 skriver, håll hoppet uppe, då finns det fortfarande chanser framöver. Skönt att blödningarna slutat nu.

LittlePrincess: Spännande för dig, håller tummarna!

• Monchichi

LittlePrincess: Jag har inte använt något, utan haft inställningen att sexa varannan dag. Eftersom jag har oregelbunden cykel så tyckte jag det skulle bli så mycket tester. Nu fick jag ju tipset av Too tiki att det fanns billiga äl-stickor att köpa på nätet istället för apotekets, men till senaste cykeln hann jag inte med det.

Nykär: Vilka vitaminer och mineraler äter du och i vilken form? 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.