• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    Tvilling73 skrev 2016-10-28 08:05:18 följande:

Tog ett test imorse och inte ett streck i sikte.

Jag har försökt testa med ÄL stickor men de ger inte heller utslag.

Jag har iof inga stora förväntningar med tanke på min ålder. Men skulle varit kul att ge pappan den bästa Farsdags presenten ever!!

Du kanske bara inte är i närheten av ÄL och därför inte får utslag? Jag testade en hel månad fm och em för att se mitt mönster och hitta bästa tid för mig att testa. Med billiga stickor ska man inte testa på morgonurin, då ska man vart uppe en stund då LH utsöndras när man är vaken eller nåt. De digitala har jag förstått mäter två olika saker som gör att den hittar ändå och man kan ta på morgonen. 

Så kan vara värt göra en självstudie över sin cykel för att ha koll, även innan mens har jag starka test, det är vanligt. Och kan ju vara så att du inte ägglossar som du ska, kanske behöver spola äggledarna eller få en skjuts med ex Letrozole för att ägglossa. 

Jag ska på utredning på tisdag, ska bli kul ta alla prover och se om man kan få nån hjälp, jag har ju blivit gravid två gånger i år men förlorat bägge...sista i v 13. Så nåt händer ju, kanske behöver blodtunnande eller nåt. 

• Anonym (Jessica)

Har inte ägglossningstestat denna månaden, men fick ägglossningsymptom och de fertila flytningarna onsdag, torsdag och fredag. Det var ett par dagar före beräknat, men cykeln kan säkert ha blivit lite annorlunda efter missfallet. Från och med lördag har jag varit snustorr... Började med progesteronkräm idag, får se om det hjälper!

• GrönaDruvan

Idag såg testet ut såhär...stämmer bra med tiden...

Varenda toabesök är ångest framkallande, tror hela tiden det ska komma blod.

Tänk om jag har sådan tur att denna ärta väljer att stanna... Vad lycklig jag skulle bli!

• anna7607
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 19:46:10 följande:

Tänk om jag har sådan tur att denna ärta väljer att stanna... Vad lycklig jag skulle bli!

Åh Grattis. Se det såhär du väntar barn... inte missfall. Fast jag vet mycket väl hur du tänker. Försök nr 18 här
  • AM78

Vet precis hur du känner det. Jag hade ett mf innan vi fick våran dotter och två i år. Men jag tror att på samma sätt som det kan låsa sig att bli gravid då man vill för mycket och stressar. På samma sätt tror jag att det påverkar kroppen negativt att vänta på mf. Jättesvårt jag vet. Men försök tänka positivt. Gör någon förändring om det går från förra gången. Jag äter trombyl och tar luterus. Jag har gått på akupunktur för att stärka kroppen. Allt för att jag ska känna mig mer hoppfull nästa gång.

Och du grattis !
  • Anonym (Jessica)

GRATTIS! Håller tummarna för dig!
  • mammsen79

Förstår hur du känner måste med göra ett till test någon dag i denna vecka kom lite mer blod i dag i toan o jag har som mensvärk ska ju ha min bim i morgon.Du o jag verkar vara i samma veckor
  • GrönaDruvan
    anna7607 skrev 2016-10-31 19:53:05 följande:
    Åh Grattis. Se det såhär du väntar barn... inte missfall. Fast jag vet mycket väl hur du tänker. Försök nr 18 här
    Det är försök 18 för oss också...18 försök och 2 missfall...
  • GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-10-31 20:57:54 följande:
    Förstår hur du känner måste med göra ett till test någon dag i denna vecka kom lite mer blod i dag i toan o jag har som mensvärk ska ju ha min bim i morgon.Du o jag verkar vara i samma veckor
    Jag är i vecka 4+1 idag...men åh vad jag önskar det kunde vara 12+1
  • anna7607
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 21:17:43 följande:

Det är försök 18 för oss också...18 försök och 2 missfall...

Två missfall här med. Senaste va på bröllopsresan 15maj... bara å kämpa så länge man orkar
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.