Inlägg från: pimpim78 |Visa alla inlägg
  • pimpim78

38+ och försöker bli gravid.

Hej,
    Jag tänkte hoppa in i den här tråden.
    JAg är 38 år och har sedan en tidigare relation en flicka som är 5 år.
    Blev gravid spontant nu men fick tidigt mf i v 6.  Har hunnit ha en cykel med mys  som inte tog sig och nu ska vi påbörja insemination på sophiahemmet.
    Ska dit på fredag på dag 4 i cykeln och kontrollera att allt ser bra ut på äggstockarna och att jag kan starta hormonbehandling inför inseminationen.
    Hoppas så på att det kan ta sig.

Hoppas det är ok att jag hänger på härinne, alltid skönt att kunna peppa varandra och följas åt.

• pimpim78
    mammsen79 skrev 2016-11-01 16:47:32 följande:

Är orolig o lite ledsen. fick min mens igår men hade positivt graviditetstest för snart 1vecka sedan. Kan man ha mens i samband med graviditet? Eller är det missfall? Inga klumpar är det utan bara riklig mens ????Ska göra om testet när blödningen avtagit. Suck

Jag hade mens de tre första månaderna med min flicka som i dag är snart 5 år. Trodde varje gång att det var MF och åkte in för kontroll men det var bara menstruationer, lite mindre blödde jag än normal mens men ändå så det kom ordentligt. Efter 3 månader avtog det. Håller tummarna för dig .....
  • pimpim78

I dag var jag på besök på sophiahemmet och startade i dag med letrozol. Torsdag nästa vecka åter för kontroll och förhoppningsvis få ta min ovitrelle spruta samma dag. Då blir det insemination på lördagen.
    Hoppas så himla mycket på att det skall gå vägen den här gången.
    Någon som vet om man får mysa hemma samtidigt alltså dagarna innan och efter själva inseminationen eller om de brukar vilja att man endast hoppas på inseminationen ?
    Glömde fråga om det i dag ......

• pimpim78

Nu har jag precis kommit hem efter insemination på sophiahemmet.
    Tog min ovitrelle spruta 20:30 i onsdags kväll och inseminerades kl 12:00 i dag.
    Då såg läkaren ägget och att det inte hade släppt ännu ?
    Detta gjorde mig lite stressad men fick liksom inte fram att fråga ?
    Hon sa att det är helt normalt och att det säkert släpper snart ....
    Hur har det varit för er andra ?
    Har era ägg släppt när ni gjort insemination med ovitrelle ?

• pimpim78
    GrönaDruvan skrev 2016-11-11 15:53:30 följande:

Är i vecka 5+5 idag och igår försvann illamåendet och idag kommer det blod, så nu sitter jag troligtvis här med missfall nr.3 sen april... Helt knäckt..

Åh nej,
    Jag hade mf förra månaden, tyckte jag kände att mina gravsymtom avtog, känner du så ? Sen kom missfallet.
    Däremot med min flicka som är 4 år nu blödde jag flera gånger tidigt i graviditeten  utan att det var någon fara. Så länge det inte kommer klumpar eller koagel behöver det inte vara mf. Håller alla tummar jag har.
    kram
  • pimpim78
    InaLo skrev 2016-11-13 12:28:29 följande:

Äl + 6 i dag. Blir väl test på torsdag fredag. Hur går det för er andra.

Vi ligger hyfsat lika jag är ovitrelle spruta +4.  Än så länge alldeles för tidigt att testa men snart bör nog sprutan vara ute ur kroppen. Tänkte börja testa på ons för att se att den går ur kroppen ordentligt för att sen kunna testa för grav.
    Har dock en dålig känsla den här månaden, kan inte riktigt förklara varför. MEn de säger att ägget skall släppa 36 timmar efter sprutan, jag tog den på ons kväll kl 20:30 och när jag inseminerades på fredag kl 12 hade den fprtfarande inte släppt. Det är 39 timmar senare.
    Vet inte hur exakt detta räknas men hoppas såklart till månen och tillbaka men nåntng säger att det inte gått vägen.
    Trist med en sån känsla innan man ens fått börja testa........
  • pimpim78
    InaLo skrev 2016-11-13 19:53:56 följande:
    Har spermierna varit frysta? Då lever de väl inte lika länge.

Här går man och känner efter hela tiden. Allt man känner funderar man på om det kan vara en gravsymtomen.

Har två tjejer födda i juli och det skulle vara så mysigt med en till junibebis.

Märkte att även denna gången om det skulle bli något så skulle det bli juli. Även förra gången. Eftersom jag har en cykel på 25 dagar så hamnar det nu på slutet av juli oc förra gången i början av juli.
    Nykär15 skrev 2016-11-13 17:39:12 följande:

Tack, jätteskönt men oväntat! Men hann iaf sexa tre ggr innan ägget släppte. Trodde först det var mensvärk men kändes mer som äl, fick en chock när teststrecket till och med var starkare än kontrollstrecket, aldrig hänt innan! Slemhinnan bör ju iaf vara tjock och fin, byggts i 28 dagar ju.

Ville se först att testen blev svagare igen då jag kan ha rätt starka äl-test före mens men då hade de ju stannat kvar uppe i styrka. Så nu vågar jag tro på att det faktiskt var äl :)

Bara vänta och se nu!

Menar du att om man har tidig äl att slemhinnan kanske inte hinner byggas upp?
    Nä de har inte varit frysta, direktleverans samma dag och sen in i tvätten innan de fick simma in ... haha.
    Längtar efter att få börja testa !! Håller en tumme för Julibebisar !!
  • pimpim78

I dag är det 9 dagar sedan jag tog ovitrelle sprutan och i morse var första dagen med neg grav test. Nu fortsätter testandet mot ett plus. Känner inga direkta symtom ännu men hoppas ändå att det tagit sig ..., kram till er alla !!

• pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-11-18 17:56:33 följande:
    Håller tummarna!

Själv börjar jag testa på tisdag på äl+10....haft extrem molvärk som idag riktigt toppat ända sen äl, men haft så förr så tar inte det för nåt speciellt...
    Åh vad spännande. Jag har inga känningar alls kring magen, varken spänner eller drar. Det enda jag känts av är huvudvärk vilket är vanlig biverkan från sprutan och sen lätt illamående i 2 dar men inte i dag. Känns nästan som olidlig väntan på nåt vis, jag har rätt mycket test här hemma så jag kör ett varje morgon för att se om det blir nån stegring. Lova skriva hur det går för dig !!
  • pimpim78

Alltså jag håller på att bli knäpp. Denna eviga väntan. I morgon 12 dagar efter ovitrelle sprutan. Tycker när jag läser i trådar så plussar de flesta så här tidigt efter sprutan och deras tester blir bara starkare och starkare. Här är det bara klart neg, precis som jag. Fy vad dessa dagar är påfrestande. Känner mig tom o ledsen .....

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.