Inlägg från: pimpim78 |Visa alla inlägg
  • pimpim78

38+ och försöker bli gravid.

bluebird6 skrev 2016-11-21 06:42:15 följande:
    det är ju precis som nykär säger. Ägget kanske släppte sent och fäste sent?

Sist jag var gravid så räknade jag ju från senaste mensen men ändå på vul så måste ägget släppt sent o fäst in väldigt sent. Ca 11 dagar senare om man såg till sista mensen. Eller vad det nu är för faktorer som kan räkna in. Gyn sa att när ägget väl kommit fram, viliket också kan ta ett tag så kan det leta ett bra tag efter den perfekta platsen att sätta fast sig på så det kan vara olika för alla.

Vet själv att det inte är lätt att slappna av och vänta men det är vad vi får göra..

Önskar dig mass lycka till iaf..
    Tack så himla mycket för pepp. Man vet ju rent praktiskt att det bara är att vänta men ibland känner man sig helt neurotisk ... haha. I dag känns det lite lättare och jag tar nya tag mot ett plus !! Stort lycka till alla ni andra !!!!
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-11-21 21:46:21 följande:
    Har med lite molvärk över blygdbenet. Ha en fin kväll du med! Så får vi se om jag vågar testa i morgon..
    Håller tummarna för dig i morgon !!!
  • pimpim78

Har i dag lyckats snigla mig fram till dag 13 efter ovitrelle och 11 dagar efter inseminationsdagen. Helt neg test.
    Borde kunna kasta in handuken för den här gången nu va ? Eller någon som plussat senare än så när ni testat helt neg dagarna innan ?
    Börjar tappa hoppet här hemma, borde ju visa någor nu när man liksom vet när äl var osv.....
    Fy så trist det känns...... Men känns fint att det är några som plussat i all afall, det inger hopp. Stort grattis till er.........

• pimpim78

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta. Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.
    Någon som varit i liknande situation ?

• pimpim78
    Monchichi skrev 2016-12-03 21:29:06 följande:

wa76: Tack! Nej jag har inte kollat dem värdena. Nu måste jag läsa på lite vad det innebär....

pimpim78: Jag förstår din tankegång. Jag har inte varit där själv. När jag gick på sprutor var det max två ägg som mognade men det blev inget den gången. Om inte kliniken uttryckligen höjt förbudsflaggan så är det väl upp till er att chansa eller inte beroende på hur ni känner inför ev. flerbörd, men som du säger, vad är oddsen att alla kriterier ska stämma in. Sen vill man ju så gärna nu nu nu, och inte missa en chans. Har du stimulerats denna cykel? Varför? Jag har läst det om du skrivit det, men kommer inte ihåg anledning. Lycka Till!

På sophia hemmet görs oftast insemination i stimulerad cykel. Jag har även vid tidigare inseminationer för 10 år sedan uppvisat dåliga ägglossningar så nu i denna vevan chansade man inte utan körde direkt på stimulerad cykel. Första insem var det en jättefin äggblåsa på 22 mm men nu var där 3 stycken fast jag åt samma dos. Typiskt.
    Hoppas nu på en fin ägglossning utan spruta. Testar med äl test clearblue och är 3 dagar efter avslutad kur. Nu hoppas vi på goda chanser då där finns 3 mogna äggblåsor snart !!
  • pimpim78

Nu är vi mitt uppe i mixtrandet själv. Tog ju letrozol på dag 3-5 men hade utvecklat 3 äggblåsor så jag fick aldrig ta ovitrellesprutan och vi fick sexförbud fram till mens. Det har vi dock struntat i och jag har testat med äl test, hade blinkande gubbe i förrgår och igår och i dag morse,  igårkväll hade vi sex, i dag på em fick jag fast gubbe på clearblue och vi har bestämt att ha sex i morgon kring lunch.

Vad tror ni om den ekvationen ?

Hoppas så att det nu när det finns tre äggblåsor att våra chanser ökar en smula.
    Håller alla tummar jag kan.........

• pimpim78
    Too tiki skrev 2016-12-07 23:03:24 följande:

Låter som en bra ekvation, håller tummarna för er :)

Jag får aldrig blinkande gubbe på mitt CB den går direkt från en cirkel till fast gubbe....varför gör den så tro?

Jag läste i den där lappen som följde med att det kan vara så, det är helt normalt och blir så för vissa, inte alla som får tillräckligt höga östrogenhalter så testet reagerar inte på det. MEn så länge du får den fasta gubben vet du ju att äl kommer 24-36 timmar efter.
    Hur brukar ni planera sexet ?
    Jag tänker att jag fick fast gubbe i dag på em och då kommer äl 24-36 timmar efter och vi har sex i morgon lunch så borde det ju klara sig ? Ägget kan ju bli befruktat i upp till ett dygn ?
    Hur brukar ni tänka ?
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-12-17 18:32:37 följande:

Äl+9...tror inte det blivit nåt och tveksam om jag vågar testa i morgon :(

Jag känner precis likadant, inte ett endaste symtom.
    Vi firade lilljulafton här hemma i dag och jag drack ett glas vin, så säker känner jag mig påa tt det inte tagit sig..... Suck !!!
  • pimpim78
    Monchichi skrev 2016-12-17 21:52:31 följande:
    hannis: Grattis! Hoppas vi andra får följa efter ditt exempel.

wa76: Klart intressant med Natural cykles. Tack för tipset!

anna7607: Spännande! Håll sig borta tant röd!

Nykär15: Varför tror du inte det tagit sig? Du får skriva om ifall du ändå testar imorgon. Har du testat och fått plus före bim tidigare?

pimpim78: När väntar inte du mensen?
    Jag är på dag 10 efter  äl i morgon söndag.
    Så Bim - 4 i morgon......
    Skulle testa i morgon men tror jag kanske hoppar över det, känner mig rätt säker på att det är neg......

• pimpim78

Jag testade i dag men det var negativt, precis som jag anade.
    Släpper inte hoppet riktigt ännu, bim på torsdag.
    Me fy så besviken man blir..........

• pimpim78

Jihoooo

I dag ringde de från reproduktionscentrum och frågade efter mitt BMI, de hade missat att fylla i det, men detta tyder ju på att remissen behandlas nu, och vi snart kan köra igång med vår önskade IVF.

Äntligen börjar det se lite ljusare ut......

Fram tills desskör vi på här hemma och i dag på morgonen hade jag blinkande gubbe, hade sex i gåroch sen nu på kvällen var den fast så i morgon lunch blir det sex igen. Vi hade även igår kväll tänker att det borde täcka upp ganska bra, eller vad tror ni ?

• pimpim78

Hur ska man orka ?

Testade i dag 11 dagar efter äl och det var helt klart neg. Inte en antydan till ett spök ens.
    Sen e jag en sån där som har lutealfas på ca 16 dagar så mensen kommer inte förrän på torsdag eller fredag, men jag tycker ändå det borde synas nåt litet 11 dagar efter äl.

Nu väntar vi på vår remiss för ivf, den är inskickad och hoppas på att den snart är bedömd.......

Tycker mensen bara kan komma nu i stället. Ibland behöver man bara spy ur sig. Förlåt, och hoppas ni andra är lite mer positiva.....

Kram kram

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.