• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-20 07:49:00 följande:

Nu håller vi tummarna för oss!

Jag ska ha min mens nästa helg, men har ingen känsla alls att det tagit sig och har inte alls den där känslan denna gång att jag vill känna efter med symptom... Men det handlar väl mer om att jag kanske för tillfället gett upp lite. Har dessutom tjafsat med killen en del de senaste dagarna så är bara lite less just nu.

När ska du göra gravtest? Hoppas verkligen vi får plus, känner precis som dig, känner inga symtom överhuvudtaget i dag är jag på dag 14 o killen kom tillbaka idag så känns meningslöst att försöka idag men hoppas det tog sig på dag 10 o 11 då min menscykel ligger på 25,26 dagar. Tråkigt att ni tjafsat hoppas ni löser det. Kram
  • Silvercross

ÄL+10 idag. Testade imorse och ingenting, mensen kommer på lördag tror jag. Med min son fick + redan vid ÄL+8. Jag har då börjat planerar nästa månad.

Tänker köpa apiforce , någon som har testat?

Det är vara mitt andra försök med har planerat att få ett barn till många år. Vågade inte tills nu. Och nu är jag nästan 40, blir ledsen och orolig, tänker om jag kommer att lyckas eller det är försent.

Och så somnar jag och hoppas på ett pluss snart.

Godnatt alla!

• mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-20 08:38:51 följande:

Usch ja...är så jobbigt förlora en liten. Vi födde ut vår lilla i vecka 13 i juli...vi valde att se och vara med hen en stund...vi tror det var en pojke, såg ut så men vet ju inte hundra. 

Nu är första mensen sen hela skithistorien över...bara lite rosa flytningar kvar. Så nu har vi börjat med daglig sex igen som vi brukar. Är på CD7 och brukar ha ÄL på dag 12, så får se om den kommer punktligt på tisdag eller ej. 

Går på akupunktur för att öka flödet till livmodern, har två besök bokade vid ÄL och var där igår med. Hoppas det ska hjälpa till. 

Så tragiskt. Fick ni med kurator hjälp? Vet dem orsaken till missfallet? Kram <3
  • mammsen79
    Silvercross skrev 2016-10-20 21:20:27 följande:

ÄL+10 idag. Testade imorse och ingenting, mensen kommer på lördag tror jag. Med min son fick + redan vid ÄL+8. Jag har då börjat planerar nästa månad.

Det är vara mitt andra försök med har planerat att få ett barn till många år. Vågade inte tills nu. Och nu är jag nästan 40, blir ledsen och orolig, tänker om jag kommer att lyckas eller det är försent.

Godnatt alla!

Testat med ägglossningsstickor? Jag förstår din känsla det här med åldern men de flesta skaffar sin första vid våran ålder. Lycka till! Sov gott
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-20 22:32:30 följande:
    Så tragiskt. Fick ni med kurator hjälp? Vet dem orsaken till missfallet? Kram <3
    Vi blev erbjudna kurator men tackade nej...har däremot pratat massor med varandra och våra familjer, sorgen har fått ta tid och gör fortfarande vissa dagar. I början grät jag flera gånger om dagen, nu kan det gå lång tid emellan. Så känns som det börjar lätta nu. Men rädd sorgen kommer tillbaka om det visar sig bli jättesvårt att bli gravid igen...
    Silvercross skrev 2016-10-20 21:20:27 följande:

Godnatt alla!

Jag blir 40 om bara några få månader...så känner med som du...rädd det inte blir nåt-
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-21 07:59:19 följande:

Vi blev erbjudna kurator men tackade nej...har däremot pratat massor med varandra och våra familjer, sorgen har fått ta tid och gör fortfarande vissa dagar. I början grät jag flera gånger om dagen, nu kan det gå lång tid emellan. Så känns som det börjar lätta nu. Men rädd sorgen kommer tillbaka om det visar sig bli jättesvårt att bli gravid igen...Jag blir 40 om bara några få månader...så känner med som du...rädd det inte blir nåt-

Jag förstår din känsla är med orolig att inte kunna bli gravid efter all antibiotika som

Jag fick då. Sedan trodde jag att jag var gravid förra månaden därför testa jag med digital ägglossningsstickor denna gång o hoppas på ett plus i början av November, nu är det denna eviga vänta.
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-21 10:44:51 följande:
    Jag förstår din känsla är med orolig att inte kunna bli gravid efter all antibiotika som

Jag fick då. Sedan trodde jag att jag var gravid förra månaden därför testa jag med digital ägglossningsstickor denna gång o hoppas på ett plus i början av November, nu är det denna eviga vänta.

Ja tyvärr blir man ju inte mer gravid för att ÄL-testen är positiva hahaha även om man önskar det hade hjälpt!  Vi har ju sex dagligen så ÄL missar vi ju inte, och testen är positiva vid ÄL. Men är ju mycket som ska klaffa innan ägget väl fäster och utvecklas som det ska.

Men vi pepprar på med goda mängder spermier så ägget inte ska komma undan! Har haft sex tre dagar i rad nu och kommer fortsätta med det, har ÄL på tisdag. Tur vi båda älskar sex! Tycker dock det är mindre lockande vid ÄL just för det känns som ett MÅSTE då, så bäst sex har vi mellan ÄL och mens ändå, när det varken gör från eller till Glad

• Silvercross
    mammsen79 skrev 2016-10-20 22:38:03 följande:

Testat med ägglossningsstickor? Jag förstår din känsla det här med åldern men de flesta skaffar sin första vid våran ålder. Lycka till! Sov gott

Med graviditetstest. Hade ÄL senare i oktober, edt anskke påverkade, blev kortare luteafass.

Hoppas det blir i november. Blev gravid när jag var nästan 34 på tredje försöket.
  • Silvercross
    Nykär15 skrev 2016-10-21 07:59:19 följande:

Vi blev erbjudna kurator men tackade nej...har däremot pratat massor med varandra och våra familjer, sorgen har fått ta tid och gör fortfarande vissa dagar. I början grät jag flera gånger om dagen, nu kan det gå lång tid emellan. Så känns som det börjar lätta nu. Men rädd sorgen kommer tillbaka om det visar sig bli jättesvårt att bli gravid igen...Jag blir 40 om bara några få månader...så känner med som du...rädd det inte blir nåt-

Ja, inte så mycket tid kvar. Hur är det med dig? När ska du testa?
  • Nykär15
    Silvercross skrev 2016-10-21 12:41:34 följande:
    Ja, inte så mycket tid kvar. Hur är det med dig? När ska du testa?

Jag närmar mig ÄL, framåt tisdag bör den komma. Så börjar testa i helgen tänkte jag för att ha koll på stegringen. Känner av att äggstockarna har börjat jobba iaf. Känner ÄL väldigt tydligt. Och vi har sex dagligen ändå så lär ju inte missa, men vill veta när ÄL var så jag kan ha koll på BIM Glad

Du får inte ge upp än även om du fått negativt, men vet känslan. Har alltid sett på ÄL+10 svagt de gånger jag vart gravid, även de två sista som blivit mf. Men ändå, alla graviditeter kan vara olika och ägget kan ha fäst senare än du tror och då kan en dag göra stor skillnad. Håller ändå tummarna så länge mensen inte har knackat på dörren!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.