• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    InaLo skrev 2016-10-19 11:37:29 följande:
    Oj! Där ser man. Du var inte aktiv på FB då? Jag var ju jämt är då. Vi får väl hoppas på en ny liten juli bebis. Mina sista två flickor är födda i juli. Så oktober värka vara en bra månad att bli gravid "hoppas"
    JO det var jag, väldigt aktiv. Men under annat nick. Har ny kille nu så vill inte ha mitt gamla nick då, hellre lite mer anonym här just nu. 
  • InaLo
    Nykär15 skrev 2016-10-19 11:46:28 följande:

JO det var jag, väldigt aktiv. Men under annat nick. Har ny kille nu så vill inte ha mitt gamla nick då, hellre lite mer anonym här just nu. 

Det förstår jag. Men om du var i julitråden 2011 då sågs vi. minns att det var en som fick samma dag kanske var det du. Men kommer inte i håg nicket, kanske lika bra.
  • Nykär15
    InaLo skrev 2016-10-19 12:00:41 följande:
    Det förstår jag. Men om du var i julitråden 2011 då sågs vi. minns att det var en som fick samma dag kanske var det du. Men kommer inte i håg nicket, kanske lika bra.

Det var jag och en till som fick den dagen, men kanske två till då Flört 

Kan ju hoppas vi kan följas åt en gång till då - att oktober är vår månad en gång till! Jag borde ha ÄL på tisdag, men förra månaden kom den rätt sent i cykeln så vi får väl se. Har ju kanske inte ställt sig helt tillrätta efter MA:t än. 

• mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-18 13:00:25 följande:

Jag tror man kan ha glad gubbe flera dagar i rad, men jag testar inte mer efter jag fått första. Det är ju från första som ägget släpper efter 24-48 timmar.

När jag blev gravid i mars hade jag glad gubbe på en lördag också, och då hade vi bara sex lördag och söndag och det tog sig ju,så jag hoppas verkligen det tar sig denna gången också.

Det är inte kul mer att ha sex bara för att man måste, blir oftast bara tjafs och vi gör det bara för att vi ska.

Så du blev gravid? Vet du var det var för kön?
  • GrönaDruvan
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-18 22:31:00 följande:
    Men om du fick glad gubbe på lördagen och hade sex lördag kväll och söndag morgon, så är det väl verkligen inte illa pinkat? Det hade jag varit nöjd med! Min man har också svårt att ha sex för ofta. Har nu räknat ut att nästa ägglossning kommer troligen inträffa under en riktigt dålig vecka, han jobbar kväll under den veckan. Så räknar inte med att det blir något.
    Ja, man får vara nöjd. Kan ju alltid hoppas!!
  • GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-10-19 22:26:52 följande:
    Så du blev gravid? Vet du var det var för kön?
    Japp, blev gravid i mars, men fick missfall i vecka 9, så det var ju för tidigt för att veta. Däremot innan missfallet skedde så drömde jag att jag fick missfall och det var en liten pojk. Kanske var det en pojk det skulle blivit? Har ju två killar sen innan, så tror säkert att nästa också blir det!
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-19 23:14:50 följande:

Japp, blev gravid i mars, men fick missfall i vecka 9, så det var ju för tidigt för att veta. Däremot innan missfallet skedde så drömde jag att jag fick missfall och det var en liten pojk. Kanske var det en pojk det skulle blivit? Har ju två killar sen innan, så tror säkert att nästa också blir det!

Jag beklagar, hade själv missfall i Januari i v 14 o då visste vi att det var en pojke det var fruktansvärt jobbigt då jag låg inlagd på sjukhus 3dagar. Men hoppas nu jag är gravid då vi fick till det på två dagar o jag testar inte mera nu känns o övrigt utan får vänta o se nu om det blir något ska ha min mens dem 1/11 när ska du ha? Kram
  • GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-10-20 06:20:53 följande:
    Jag beklagar, hade själv missfall i Januari i v 14 o då visste vi att det var en pojke det var fruktansvärt jobbigt då jag låg inlagd på sjukhus 3dagar. Men hoppas nu jag är gravid då vi fick till det på två dagar o jag testar inte mera nu känns o övrigt utan får vänta o se nu om det blir något ska ha min mens dem 1/11 när ska du ha? Kram
    Nu håller vi tummarna för oss!
    Jag ska ha min mens nästa helg, men har ingen känsla alls att det tagit sig och har inte alls den där känslan denna gång att jag vill känna efter med symptom... Men det handlar väl mer om att jag kanske för tillfället gett upp lite. Har dessutom tjafsat med killen en del de senaste dagarna så är bara lite less just nu.
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-20 06:20:53 följande:

Usch ja...är så jobbigt förlora en liten. Vi födde ut vår lilla i vecka 13 i juli...vi valde att se och vara med hen en stund...vi tror det var en pojke, såg ut så men vet ju inte hundra. 

Nu är första mensen sen hela skithistorien över...bara lite rosa flytningar kvar. Så nu har vi börjat med daglig sex igen som vi brukar. Är på CD7 och brukar ha ÄL på dag 12, så får se om den kommer punktligt på tisdag eller ej. 

Går på akupunktur för att öka flödet till livmodern, har två besök bokade vid ÄL och var där igår med. Hoppas det ska hjälpa till. 

• InaLo

Äl+7 idag och värkligen inga symtomen nu.

Har varit mycket på youtub och kollat fertyliti foods. Alltså vad man bör och inte bör äta.

Jätte intressant. Jag känner att jag vill göra allt eftersom man inte riktigt har råd med att tänka " det händer när det händer"

Har funderat mycket på detta med kaffe. Har kollat mycket på vloggar om naturliga fertyliti experter. Och där pratas det mycket om kaffe. Som att studier har visat att kaffe så mycket som 2koppar per dag försämrar rörelsen i äggledarna. Vilket skulle kunna orsaka utomhvedshavenskap och försvåra för ett befruktat ägg att komma till livmodern. Och tydligen så ökar risken med 46% för MF om man dricker 2-4 koppar kaffe per dag.

Förstår att det säker finns studier som säger andra saker. Men jag tänker att kaffe tillför ju ingen nytta så kanske man ska vara utan. Har själv gott över till röd te oc bara 3-4 klunkar kaffe 2-3 gånger per dag. Det har inte varit lätt jag har druckit 9-11 koppar kaffe, te och Cola. Jobbar natt och kaffet var ju en stor del i att hålla mig vaken.

Alkohol tänker jag Max 2glas i veckan men det kommer jag också sluta med om det inte tar sig, ja och så klart om det tar sig.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.