• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Allex
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-13 15:13:11 följande:
    Allex skrev 2016-10-13 12:42:33 följande:

Hur går det?

Testade i morse, negativt såklart, helt blankt!
    Hmmm.... tröl!
  • GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-10-12 18:46:26 följande:
    Hur lång är din menscykel? När började du med ägglossningsstickor? Tänkte testa det på dag 9 som det står o det är på Fredag ????. Hoppas dessa tester funkar nu.
    Jag vet ju inte exakt hur min cykel ser ut denna månad eftersom jag fick missfallet. Jag började faktiskt testa med äl stickor redan 2 dagar efter jag slutat blöda helt, för jag tänker att kroppen kan ju bli lite ur balans när man haft missfall och vill inte riskera att missa äl. Började med dessa billiga tester, men tycker de är svåra att tyda, så gick över till digitala. Är på dag 9 idag och än ingen glad gubbe.

När jag hade missfall i april väntade jag ju en mens innan vi började försöka. Den gången kom äl på dag 23!!!!
    Förra månaden kom äl på dag 10!!!
    Den brukar komma på dag 13-15 annars...
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-13 22:24:05 följande:

Jag vet ju inte exakt hur min cykel ser ut denna månad eftersom jag fick missfallet. Jag började faktiskt testa med äl stickor redan 2 dagar efter jag slutat blöda helt, för jag tänker att kroppen kan ju bli lite ur balans när man haft missfall och vill inte riskera att missa äl. Började med dessa billiga tester, men tycker de är svåra att tyda, så gick över till digitala. Är på dag 9 idag och än ingen glad gubbe.

När jag hade missfall i april väntade jag ju en mens innan vi började försöka. Den gången kom äl på dag 23!!!!

Förra månaden kom äl på dag 10!!!

Den brukar komma på dag 13-15 annars...

Jag beklagar. Själv låg jag inne 3 dagar på sjukhuset fick med missfall, barnet levde men jag var så dåligt så fick födda fram i v15 så jag förstår dig. Jag ska börja med mina stickor på lördag på dag 9 spännande ????, jag måste missat ägglossning sist eller vi pricka inte rätt hade sex dag 13 o 15 så tror jag har ägglossning tidigare men det kan ju vara så olika från månad till månad, sedan är man äldre med.lycka till nu!
  • Mimmipigg
    Hejsan!

Jag och min sambo har kommit överens med att börja försöka ordentligt med att få ett gemensamt barn. Vi har varit oskyddade nu i 8 månader utan nåt har hänt men har haft attityden "händer det så händer det".Jag har en dotter på 13 år från ett tidigare förhållande men min sambo har inga då han är yngre än mig :) Jag är 41 år. Har lusläst om vad man kan göra själv för att förbättra äggkvalitén då den inte är den bästa ju äldre man blir. Har börjat äta q10 som ska vara riktigt bra samt omega3, folsyra, vitamin D samt gravidvitaminer. Denna månad ska jag även börja smörja med progesteronkräm efter ägglossning. Vad äter ni för vitaminer o suppliment för att hjälpa er kropp på vägen till en graviditet?
  • Anonym (Jessica)
    Mimmipigg skrev 2016-10-15 13:53:41 följande:

Hejsan!Jag och min sambo har kommit överens med att börja försöka ordentligt med att få ett gemensamt barn. Vi har varit oskyddade nu i 8 månader utan nåt har hänt men har haft attityden "händer det så händer det".Jag har en dotter på 13 år från ett tidigare förhållande men min sambo har inga då han är yngre än mig :) Jag är 41 år. Har lusläst om vad man kan göra själv för att förbättra äggkvalitén då den inte är den bästa ju äldre man blir. Har börjat äta q10 som ska vara riktigt bra samt omega3, folsyra, vitamin D samt gravidvitaminer. Denna månad ska jag även börja smörja med progesteronkräm efter ägglossning. Vad äter ni för vitaminer o suppliment för att hjälpa er kropp på vägen till en graviditet?

Q10 äter jag också, plus b-vitaminer (inositol som ingår där ska tydligen vara bra! ) Vad är progesteronkräm bra för, och hur får man tag på det? Jag har också äldre barn sedan tidigare, men min sambo är yngre och har inga. Han tar bla zink, för det har han läst är bra för mannen att ta.
  • GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-10-14 08:37:26 följande:
    Jag beklagar. Själv låg jag inne 3 dagar på sjukhuset fick med missfall, barnet levde men jag var så dåligt så fick födda fram i v15 så jag förstår dig. Jag ska börja med mina stickor på lördag på dag 9 spännande ????, jag måste missat ägglossning sist eller vi pricka inte rätt hade sex dag 13 o 15 så tror jag har ägglossning tidigare men det kan ju vara så olika från månad till månad, sedan är man äldre med.lycka till nu!
    Ja, det är tufft med missfall. Inget man önskar sin värsta fiende.
    Precis nu tog jag ältest och nu blev det glad gubbe!! Dag 11 efter blödningarna. Kroppen är alltså i fas
    Hade sex i förrgår kväll och det får absolut bli ikväll och imorgon!!
  • mammsen79

[quote=77053452][quote-nick]Mimmipigg skrev 2016-10-15 13:53:41 följande:[/quote-nick]Hejsan!Jag och min sambo har kommit överens med att börja försöka ordentligt med att få ett gemensamt barn. Vi har varit oskyddade nu i 8 månader utan nåt har hänt men har haft attityden "händer det så händer det".Jag har en dotter på 13 år från ett tidigare förhållande men min sambo har inga då han är yngre än mig :) Jag är 41 år. Har lusläst om vad man kan göra själv för att förbättra äggkvalitén då den inte är den bästa ju äldre man blir. Har börjat äta q10 som ska vara riktigt bra samt omega3, folsyra, vitamin D samt gravidvitaminer. Denna månad ska jag även börja smörja med progesteronkräm efter ägglossning. Vad äter ni för vitaminer o suppliment för att hjälpa er kropp på vägen till en graviditet?[/quote

Då jag lider av svår pms så äter jag ett hälsokost som heter Efamol, sedan har jag ätit folsyra sedan Augusti

• mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-15 17:08:52 följande:

Ja, det är tufft med missfall. Inget man önskar sin värsta fiende.

Precis nu tog jag ältest och nu blev det glad gubbe!! Dag 11 efter blödningarna. Kroppen är alltså i fas

Hade sex i förrgår kväll och det får absolut bli ikväll och imorgon!!

Åh så spännande ???? är det en fast gubbe på stickan eller är den blinkande ? Ligg i nu!!! ????
  • mammsen79
    mammsen79 skrev 2016-10-15 19:09:23 följande:

[quote=77053452][quote-nick]Mimmipigg skrev 2016-10-15 13:53:41 följande:[/quote-nick]Hejsan!Jag och min sambo har kommit överens med att börja försöka ordentligt med att få ett gemensamt barn. Vi har varit oskyddade nu i 8 månader utan nåt har hänt men har haft attityden "händer det så händer det".Jag har en dotter på 13 år från ett tidigare förhållande men min sambo har inga då han är yngre än mig :) Jag är 41 år. Har lusläst om vad man kan göra själv för att förbättra äggkvalitén då den inte är den bästa ju äldre man blir. Har börjat äta q10 som ska vara riktigt bra samt omega3, folsyra, vitamin D samt gravidvitaminer. Denna månad ska jag även börja smörja med progesteronkräm efter ägglossning. Vad äter ni för vitaminer o suppliment för att hjälpa er kropp på vägen till en graviditet?[/quote

Då jag lider av svår pms så äter jag ett hälsokost som heter Efamol, sedan har jag ätit folsyra sedan Augusti

Dricker även blutsaft, ska hämta ut något nytt nu som jag beställt det är för kvinnor ska med vara järntillskott samt zink i
  • GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-10-15 19:11:25 följande:
    Åh så spännande ???? är det en fast gubbe på stickan eller är den blinkande ? Ligg i nu!!! ????
    De digitala jag har finns ingen blinkande gubbe utan det blir glad gubbe direkt
    Finns ju två varianter.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.