• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Jessica)
    Silvercross skrev 2016-10-04 18:42:40 följande:

Hej alla,

Mitt andra försök nu, har ÄL imon tror jag. Hur är det med er?

Första månaden mådde jättedålig, mensen ( brun och med konstiga klumpar) kom em vecka tidigare.

Hoppas att denna månaden mår jag bättre.

Lycka till alla och hoppas många plussar kommer!

Jag tror jag hade ägglossning i helgen, men har inte fått tillbaka mensen efter missfallet ännu, så svårt att veta säkert.
  • InaLo

Grön duvan.

Tråkigt med ditt MF. Förmodligen kommer kroppen i gång direkt eftersom det var så tidigt.

Jag fick ett MF innan min yngsta dotter och minns då att jag hade ont livmodertappen med huggningar och stickningar. Anntar att det gör ont när den öppnas för MF.

Fick min mens i söndag så är det bara att vänta på äl nästa vecka.

• Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-10-04 20:04:42 följande:

Nu har jag i stort sett slutat blöda, så det här missfallet va i stort sett som en mens. Blödde lite mer och hade mer ont såklart, men tidsmässigt var det ungefär samma. Skönt, och nu hoppas jag att äl kommer som vanligt. När jag fick missfall sist så tog det ju 6 veckor efter jag slutat blöda innan mensen kom. Nu var ju missfallet såpass tidigt, så känns som det blir som vanligt.

En fråga till er som fått missfall... Både förra gången och denna gången värkte det på något konstigt sätt i min livmodertapp innan det hände och under tiden. Det kan jag inte minnas att det gjorde under mina graviditeter innan. Blir orolig att något är fel med min tapp. Är det därför jag får missfall? Är det någon av er som upplevt det?

Skönt att det slutat blöda. Med mitt första mf blödde jag mindre än en vanlig mens faktiskt och hade knappt ont. Då kom ÄL som vanligt i relation till första blödningsdagen. 

Känner inte igen det du skriver om tappen faktiskt...mitt första mf märkte jag av då jag fick ljusrosa flytningar lite i taget och då testade jag igen och då fick jag ej gravid på det digitala fast jag hade fått plus en vecka innan..så det fäste nog inte så bra och hormonen var redan på väg bort, så jag förstod vad som var på gång och två dagar senare började jag blöda som en sparsam mens och det höll på i ca 1 vecka. 

Jag har ju blivit undersökt på alla sätt nu det sista, med hysteroskopin kollar de ju insidan med en kamera och nu i måndags kollade hon ju slemhinna, tapp och att det inte var några sammanväxningar, så känns skönt veta att allt ser friskt och fint ut nu. Min livmoder är lite bucklig av ärret från kejsarsnittet men det ska inte störa sa hon (födde med ks med första barnet och vaginalt med andra). 

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-10-04 21:38:36 följande:
    Hur gick återbesöket?

Det gick jättebra, tack för att du frågar Hjärta

Undersökningen med kontrast-UL av livmodern var en mindre angenäm upplevelse, var inte så jättejobbigt under tiden, lite obehag när de satte katetern genom livmodertappen och sprutade in vätskan. Men efter när vi hade åkt därifrån fick jag hemska smärtor när livmodern drog ihop sig igen, den var INTE nöjd om man säger så, var som att kastas rakt in i en förlossningsvärk som inte avtog förrän efter 15 minuter. AJ AJ! Men sen har det varit bra, lite öm som mensvärk bara. 

Men känns underbart att ha fått ok på att allt är bra äntligen och att vi kan köra igång på nästa ÄL! Äntligen! Turligt vi är mitt i renovering så tiden går nog rätt fort fram till dess ändå hoppas jag...

• miachr78

Kanske får vara med här trots att jag blir 38år om 1 månad? Har 3 barn sedan tidigare och så blev jag gravid på första försöket alla 3 gånger. .så lätt har det inte varit denna gången. Varit hos gynekolog och gjort ul och allt såg bra ut. Inga veck eller något i livmoder och äggstockar som kan störa och många fina äggblåsor så bara fortsätta att försöka. Väntar på mens (eller positivt test) just nu. Hade bim i fredags. Haft molvärk sedan innan bim och känslan att mensen är på väg men den kommer inte. Gjorde ett test i måndagskväll men det var negativt. Min menscykel brukar vara mellan 28-31 dagar och är nu på dag 36.

• Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-10-05 07:44:25 följande:

Det gick jättebra, tack för att du frågar 

Undersökningen med kontrast-UL av livmodern var en mindre angenäm upplevelse, var inte så jättejobbigt under tiden, lite obehag när de satte katetern genom livmodertappen och sprutade in vätskan. Men efter när vi hade åkt därifrån fick jag hemska smärtor när livmodern drog ihop sig igen, den var INTE nöjd om man säger så, var som att kastas rakt in i en förlossningsvärk som inte avtog förrän efter 15 minuter. AJ AJ! Men sen har det varit bra, lite öm som mensvärk bara. 

Men känns underbart att ha fått ok på att allt är bra äntligen och att vi kan köra igång på nästa ÄL! Äntligen! Turligt vi är mitt i renovering så tiden går nog rätt fort fram till dess ändå hoppas jag...

Låter jobbigt! Men vad skönt att allt såg bra ut! Hoppas det tar sig nästa gång.
  • Rosenlarv

I dag kom mensen trots svagt plus på predictor early för tre dagar sen. Så trist:(

• Silvercross

Andra försöket, och ÄL kommer 5-6 dagar senare än vanligt ( skulle ha varit i tisdags/ondags) tror det blir imon. Hade sex i måndags, det blir ingenting säkert denna månad.

• Allex

Hej! Får jag hänga med? Är 42, snart 43. Har försökt i drygt 2 år. Blev gravid i december, men förlorade det i 10:e veckan

Är just nu på äl +7...så nu är det en sån där vänteperiod..... Såååå segt.

• Silvercross
    Allex skrev 2016-10-09 23:21:01 följande:

Hej! Får jag hänga med? Är 42, snart 43. Har försökt i drygt 2 år. Blev gravid i december, men förlorade det i 10:e veckan

Är just nu på äl +7...så nu är det en sån där vänteperiod..... Såååå segt.

Hej välkommen!

Dagarna mellan äl och mensen är jobbiga . Har du försökt få hjälp eller försöker ni själva?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.