GrönaDruvan skrev 2016-10-04 20:04:42 följande:
Nu har jag i stort sett slutat blöda, så det här missfallet va i stort sett som en mens. Blödde lite mer och hade mer ont såklart, men tidsmässigt var det ungefär samma. Skönt, och nu hoppas jag att äl kommer som vanligt. När jag fick missfall sist så tog det ju 6 veckor efter jag slutat blöda innan mensen kom. Nu var ju missfallet såpass tidigt, så känns som det blir som vanligt.
En fråga till er som fått missfall... Både förra gången och denna gången värkte det på något konstigt sätt i min livmodertapp innan det hände och under tiden. Det kan jag inte minnas att det gjorde under mina graviditeter innan. Blir orolig att något är fel med min tapp. Är det därför jag får missfall? Är det någon av er som upplevt det?
Skönt att det slutat blöda. Med mitt första mf blödde jag mindre än en vanlig mens faktiskt och hade knappt ont. Då kom ÄL som vanligt i relation till första blödningsdagen.
Känner inte igen det du skriver om tappen faktiskt...mitt första mf märkte jag av då jag fick ljusrosa flytningar lite i taget och då testade jag igen och då fick jag ej gravid på det digitala fast jag hade fått plus en vecka innan..så det fäste nog inte så bra och hormonen var redan på väg bort, så jag förstod vad som var på gång och två dagar senare började jag blöda som en sparsam mens och det höll på i ca 1 vecka.
Jag har ju blivit undersökt på alla sätt nu det sista, med hysteroskopin kollar de ju insidan med en kamera och nu i måndags kollade hon ju slemhinna, tapp och att det inte var några sammanväxningar, så känns skönt veta att allt ser friskt och fint ut nu. Min livmoder är lite bucklig av ärret från kejsarsnittet men det ska inte störa sa hon (födde med ks med första barnet och vaginalt med andra).