• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Jessica)
    GrönaDruvan skrev 2016-09-30 17:20:47 följande:

Nu rinner det, så definitivt missfall...igen...

Nej!! Hoppas trots allt att det går bra! Finns ju ett litet hopp i alla fall!
  • GrönaDruvan
    Zora skrev 2016-09-30 21:13:05 följande:
    Men neej :( Ledsen för din skull
    Tack....så tråkigt
  • GrönaDruvan
    Anonym (Jessica) skrev 2016-09-30 21:46:32 följande:
    Nej!! Hoppas trots allt att det går bra! Finns ju ett litet hopp i alla fall!
    Tack,men tror tyvärr inte det...
    Möjligtvis om det är tvilling graviditet och det är en som försvinner, men så är det nog inte...
    Känns väldigt jobbigt nu..det var försök 16 och andra missfallet i år...
  • Nykär15

Beklagar <3 vet hur tufft det är. Kram

GrönaDruvan skrev 2016-09-30 22:20:58 följande:

Möjligtvis om det är tvilling graviditet och det är en som försvinner, men så är det nog inte...

• Nykär15

Galna ägglossningssmärtor här, positivt äl-test...och så får man inte ens försöka. :(

Återbesök på måndag så missar det med ett par dagar bara och det känns skit.

• Anonym (Jessica)
    GrönaDruvan skrev 2016-09-30 22:20:58 följande:

Usch, förstår hur du känner! Jag fick mitt första missfall för nästan exakt ett år sedan, tog tid att bli gravid igen, men plussade i augusti. Slutade tyvärr med ma i vecka 9. Hoppas nu på tredje gången gillt!
  • Silvercross

Hej alla,

Mitt andra försök nu, har ÄL imon tror jag. Hur är det med er?

Första månaden mådde jättedålig, mensen ( brun och med konstiga klumpar) kom em vecka tidigare.

Hoppas att denna månaden mår jag bättre.

Lycka till alla och hoppas många plussar kommer!

• GrönaDruvan

Nu har jag i stort sett slutat blöda, så det här missfallet va i stort sett som en mens. Blödde lite mer och hade mer ont såklart, men tidsmässigt var det ungefär samma. Skönt, och nu hoppas jag att äl kommer som vanligt. När jag fick missfall sist så tog det ju 6 veckor efter jag slutat blöda innan mensen kom. Nu var ju missfallet såpass tidigt, så känns som det blir som vanligt.

En fråga till er som fått missfall... Både förra gången och denna gången värkte det på något konstigt sätt i min livmodertapp innan det hände och under tiden. Det kan jag inte minnas att det gjorde under mina graviditeter innan. Blir orolig att något är fel med min tapp. Är det därför jag får missfall? Är det någon av er som upplevt det?

• Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-10-01 08:10:27 följande:

Galna ägglossningssmärtor här, positivt äl-test...och så får man inte ens försöka. :(

Återbesök på måndag så missar det med ett par dagar bara och det känns skit.

Hur gick återbesöket?
  • Rosenlarv

Insåg att jag inte skrivit i den här tråden tidigare. Har följt den men skrivit i två andra. Jag kanske är för ung för att få vara med? "Bara 37". Hur som helst försöker jag bli gravid med tredje barnet och tycker att det går trögt. Hade dessutom två MF (eller nog ett MF och ett MA) innan mitt första barn (visserligen med annan pappa) så nu när jag dessutom är 10 år äldre är jag rätt inställd på att nästa graviditet kan sluta i ett MF.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.