• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Silvercross
    Silvercross skrev 2016-09-24 07:53:32 följande:

Jag fick lite blod på pappret igår, lite idag igen. Jag mår bättre idag, nästan ingen symptom ( från de jag började känns för 8 dagar sen, precis tre dagar efter ägglösningen). Fortfarande onti ryggslutet. Om det är mens har aldrig kommit så tidigt. Kanske kroppen kände någonting fel med ägget??? Negativt test imorse. äl+ 12

Frustrerande att första månaden vi försöker blir så konstigt. Men om mensen kommer tidigare betyder att nästa ägglösningen kommer tidigare också

Alla ni kan fortfarande plussa. Äl+ 6 eller äl+ 10 är tidigt.

Glömde säga att tempen var 36,8 imorse. Är det inte lite för högt om mensen kom? Har haft mellan 36,2 och 36,5 runt ägglösningen.
  • anna7607

Bim-4 håller mig någon dag till innan jag testar... ska man orka försöka mer är ju den stora frågan

• InaLo
    Silvercross skrev 2016-09-24 08:00:22 följande:

Glömde säga att tempen var 36,8 imorse. Är det inte lite för högt om mensen kom? Har haft mellan 36,2 och 36,5 runt ägglösningen.

Min temp dippar först dagen inn eller samma dag som mensen kommer.

Tycker det är skönt att testa innan eftersom då blir jag inte så besviken om mensen kommer. Vilket kan vara på jobbet eller vart som helst. Då kan jag välja tidpunkt då det funkar att deppa liten stund innan man rycker upp sig igen.
  • Silvercross

Ja, jag tycker samma. Ska testa imon igen.

Nu har jag fått bruna flytningar. Hade aldrig sett förut, vet inte vad jag ska tänka nu.

• InaLo

I går på förmiddagen så blev jag väldigt yr vid 3 tillfällen, lite obehagligt men tänkte inte så mycket på det. Inte fören på kvällen kom jag på att det kunde ju vara ett tidigt gravtäcke. Sen i morse så dippade min temp till 36.9 jag brukar alltid ha 37.2-37 mellan äl. Men vågar inte hoppas då man söker symtomen hela tiden. Men så klart man håller tummarna.

Äl+7 idag.

Skickar med en bild på min tempkurva som alltid är stabil om ja tempar rätt tid och inte är sjuk eller druckit alkohol.

Hur går det för er andra?
  • Zora

Hejsan!

Är 38 1/2 och vi försöker få en 3:a. Har en född 2013 och en 2015.

Vi har försökt 3 månader och trodde vi missat Äl den här månaden eftersom sambon var bortrest, men kaanske träffade vi ändå. Tempar och använder både Naturalcykles och Fertilityfriend och dom är oense. FF säger att vi missade Äl med 4 dagar och NC säger att vi precis träffade! Använder Äl test och om jag tar bort det positiva ältestet i FF så går den bara på temperaturen och då är FF överens med NC om att vi träffade. Bara att hålla tummarna.

• Zora

Så här ser kurvorna ut om någon är intresserad. Har varit tvungen att inaktivera endel temperaturer de senaste dagarna pga feber.

Här är FF

• Anonym (Orolig)

Är 39 år och har en son född -12. Efter flera års försök gav vi precis upp och tänkte sätta in en spiral. Blev väldigt oväntat gravid och är nu i v. 6.

Är dock otroligt orolig över att allt inte ska gå bra! Vågar knappt vara glad....

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.