• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Silvercross
    Silvercross skrev 2016-10-09 20:16:40 följande:

Andra försöket, och ÄL kommer 5-6 dagar senare än vanligt ( skulle ha varit i tisdags/ondags) tror det blir imon. Hade sex i måndags, det blir ingenting säkert denna månad.

(Nästan) Positivt Äl test imorse. Tror ÄL idag/ imon. Fick "lite tid" med min man igår.

Nu väntar vi att det blir någonting
  • Allex
    Silvercross skrev 2016-10-10 08:04:07 följande:

Hej välkommen!

Dagarna mellan äl och mensen är jobbiga . Har du försökt få hjälp eller försöker ni själva?

Tack

Vi försöker själva. Inte helt lätt att komma på varför det inte går..... Visst - det blir svårare när man är äldre - det vet jag. Jag har hyfsat regelbunden mens och tydliga ältecken. Jag ältesta och tempar, så vi missar inte den fertila perioden iallafall Det som krånglat är nog att jag varit östrogendominant. Men det har tagit tid att komma på det själv. Har gjort salivtest och smörjer med progesteronkräm. Har haft problem med spottings 2-5 dgr innan mens..... Men förra cykeln var den första där jag inte hade några spottings! Synd bara att det tagit mig 2 år att komma dit. Det är först nu som jag ser att vi har en ärlig chans...... tråkigt bara att jag hunnit bli 2 år äldre :-/
  • Nykär15
    Allex skrev 2016-10-10 09:05:58 följande:
    Tack

Vi försöker själva. Inte helt lätt att komma på varför det inte går..... Visst - det blir svårare när man är äldre - det vet jag. Jag har hyfsat regelbunden mens och tydliga ältecken. Jag ältesta och tempar, så vi missar inte den fertila perioden iallafall Det som krånglat är nog att jag varit östrogendominant. Men det har tagit tid att komma på det själv. Har gjort salivtest och smörjer med progesteronkräm. Har haft problem med spottings 2-5 dgr innan mens..... Men förra cykeln var den första där jag inte hade några spottings! Synd bara att det tagit mig 2 år att komma dit. Det är först nu som jag ser att vi har en ärlig chans...... tråkigt bara att jag hunnit bli 2 år äldre :-/

Förstår nojjan över åldern...fyller snart 40 och hela året har gått åt till att kämpa, ett tidigt och sen ett sent mf...men vi blir ju gravida, och det är ju bra. Men något gör ju att vi inte når fram. Ska på utredning snart iaf och det känns skönt att göra nåt nu, se om det går att hjälpa till på nåt sätt. 

Drömmen känns långt bort och sorgen efter vår förlorade lilla kommer mer tillbaka nu när vi närmar oss att faktiskt kunna få börja försöka igen efter 3 månader...är ju så rädd att hamna i samma skit en gång till. 

• mammsen79

Hej hoppar på här blir 37 i år o vill säga gärna ha en sladdis har två tjejer som är 10 och 14 år. Fick min mens i Fredags så blev så sur då jag trodde att jag var gravid då jag hade alla symtom man kan ha. Lider annars av pms o det är ju typ samma symtom.Då jag trodde jag hade koll på ägglossningen så har jag nu beställt för första gången digitalt ägglossningstest. någon som provat det o vet hur det går till?

• Anonym (Jessica)

Har haft molvärk och hugg sen flera dagar, så något är på gång, förmodligen mens. Känns hela tiden som att mensen kommit, men om jag hade ägglossning förra helgen som jag tror, så borde det vara bim i helgen.

• whippitwhippet
    Nykär15 skrev 2016-09-26 21:38:31 följande:

Oj! Låter som du ev fått sammanväxningar, det ser man inte på UL utan man måste göra en hysteroskopi, som jag fick göra nu sist när de behövde se var och hur resterna satt, då går de in med kamera.

Om man endast får små och sparsamma blödningar beror det oftast på en skadad slemhinna. Googla lite på Ashermans syndrom.

Min skadades förmodligen vid första skrapningen :/ kan hända just om rester sitter eller om man skrapas.

Jag äter just nu medicin för att slemhinnan ska bygga över det skadade partiet själv förhoppningsvis, annars får man ta bort det med operation.

Det låter iaf som du behöver mer hjälp, helst om du fick gå nästan ett halvår efter ditt MA innan operation!

Det kan inte försvinna av sig själv.

Vi får väl se om jag behöver gå vidare med det här eller inte: den 29:e fick jag en positiv ägglosningssticka. Jag har bim den 16:e och just nu väldigt ömma bröst, precis som jag hade innan jag plussade vid min förra graviditet som slutade med ett MA. Vågar inte riktigt hoppas, men har ändå redan köpt hem gravtest ... Tungan ute
  • whippitwhippet
    mammsen79 skrev 2016-10-10 15:38:07 följande:

Hej hoppar på här blir 37 i år o vill säga gärna ha en sladdis har två tjejer som är 10 och 14 år. Fick min mens i Fredags så blev så sur då jag trodde att jag var gravid då jag hade alla symtom man kan ha. Lider annars av pms o det är ju typ samma symtom.Då jag trodde jag hade koll på ägglossningen så har jag nu beställt för första gången digitalt ägglossningstest. någon som provat det o vet hur det går till?

Clearblue? Mitt tips är att noga läsa instruktionerna, jag gjorde inte det första gången jag använde dem och gjorde helt fel. Det är över ett år sedan så jag minns inte exakt, men jag tror att man måste börja testa några dagar innan man beräknas ha ägglossning för att den ska kunna mäta stegringen utefter ens normala hormonnivåer.

Jag är själv -79:a förresten! Har två söner som är 7 och 10 och är också sugen på sladdis. Fast det känns lite läskigt att börja om också!
  • Anonym (Jessica)

Nu beställde jag ett predictor early, så blir väl att testa på onsdag eller torsdag!

• mammsen79
    whippitwhippet skrev 2016-10-10 18:46:44 följande:

Clearblue? Mitt tips är att noga läsa instruktionerna, jag gjorde inte det första gången jag använde dem och gjorde helt fel. Det är över ett år sedan så jag minns inte exakt, men jag tror att man måste börja testa några dagar innan man beräknas ha ägglossning för att den ska kunna mäta stegringen utefter ens normala hormonnivåer.

Jag är själv -79:a förresten! Har två söner som är 7 och 10 och är också sugen på sladdis. Fast det känns lite läskigt att börja om också!

Kul att du är med 79 blev du gravid med dina söner med digitalt test? Vad gjorde du för fel? Jag har läst lite om det på nätet, det är clearblue, så man måste testa flera dagar innan? Det stod att jag ska börja med det reda på Torsdag o enligt min app jag går efter har jag ägglossning Tisdag nästa vecka. Jag längtar så mycket efter att bli gravid o få en bebis, jag fick ett missfall som var riktigt jobbigt o hemskt i v 15 då jag blev inlagd då jag hade åkt på en livmodersinfektion så fick jag födda fram barnet som då levde så det har nu gått snart 1 år och nu är jag redo igen.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.