Allex skrev 2016-10-10 09:05:58 följande:
Tack
Vi försöker själva. Inte helt lätt att komma på varför det inte går..... Visst - det blir svårare när man är äldre - det vet jag. Jag har hyfsat regelbunden mens och tydliga ältecken. Jag ältesta och tempar, så vi missar inte den fertila perioden iallafall
Det som krånglat är nog att jag varit östrogendominant. Men det har tagit tid att komma på det själv. Har gjort salivtest och smörjer med progesteronkräm. Har haft problem med spottings 2-5 dgr innan mens..... Men förra cykeln var den första där jag inte hade några spottings! Synd bara att det tagit mig 2 år att komma dit. Det är först nu som jag ser att vi har en ärlig chans...... tråkigt bara att jag hunnit bli 2 år äldre :-/
Förstår nojjan över åldern...fyller snart 40 och hela året har gått åt till att kämpa, ett tidigt och sen ett sent mf...men vi blir ju gravida, och det är ju bra. Men något gör ju att vi inte når fram. Ska på utredning snart iaf och det känns skönt att göra nåt nu, se om det går att hjälpa till på nåt sätt.
Drömmen känns långt bort och sorgen efter vår förlorade lilla kommer mer tillbaka nu när vi närmar oss att faktiskt kunna få börja försöka igen efter 3 månader...är ju så rädd att hamna i samma skit en gång till.