• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • whippitwhippet
    mammsen79 skrev 2016-10-10 19:29:18 följande:
    Kul att du är med 79 blev du gravid med dina söner med digitalt test? Vad gjorde du för fel? Jag har läst lite om det på nätet, det är clearblue, så man måste testa flera dagar innan? Det stod att jag ska börja med det reda på Torsdag o enligt min app jag går efter har jag ägglossning Tisdag nästa vecka. Jag längtar så mycket efter att bli gravid o få en bebis, jag fick ett missfall som var riktigt jobbigt o hemskt i v 15 då jag blev inlagd då jag hade åkt på en livmodersinfektion så fick jag födda fram barnet som då levde så det har nu gått snart 1 år och nu är jag redo igen.
    Nä, med mina söner var det så enkelt, det bara blev, på första försöket med båda, utan ägglossningstest alls! 
    Jag började för tätt inpå ägglossningen och då blev det en glad blinkande gubbe och fortsatte att vara det hela tiden, den fattade inte när jag hade ägglossning då. Gjorde om (och gjorde rätt) följande menscykel och då fungerade det jättebra!

Jag blev så avskräckt efter mitt missfall att jag har känt att det kanske inte var meningen att vi skulle få ett tredje barn. Men nu har längtan tagit över så vi försöker igen ändå.
  • Life02

Hej! Är gärna med här! 37 år och vi har försökt länge nu. Jag har barn sedan innan men inte min sambo. Har precis gjort en utredning och det finns inga fel på oss.

• mammsen79
    Life02 skrev 2016-10-10 20:22:29 följande:

Hej! Är gärna med här! 37 år och vi har försökt länge nu. Jag har barn sedan innan men inte min sambo. Har precis gjort en utredning och det finns inga fel på oss.

Hej kul med flera här , har du prövat med ägglossningsstickor?
  • Allex
    mammsen79 skrev 2016-10-10 20:48:03 följande:
    Jag testade Clearblues dubbelhormonindikator nu sist - funkade klockrent. Det var som ett kvitto - jag hade tolkat mina tecken bra sist - så det var skönt.

Annars har jag mest testat med billigatesters ägglossningsstickor - och de har funkat. Lite svåra ibland att tolka tycker jag.
  • mammsen79
    Life02 skrev 2016-10-10 20:22:29 följande:

whippitwhippet skrev 2016-10-10 19:39:10 följande:

Nä, med mina söner var det så enkelt, det bara blev, på första försöket med båda, utan ägglossningstest alls! 

Jag började för tätt inpå ägglossningen och då blev det en glad blinkande gubbe och fortsatte att vara det hela tiden, den fattade inte när jag hade ägglossning då. Gjorde om (och gjorde rätt) följande menscykel och då fungerade det jättebra!

Jag blev så avskräckt efter mitt missfall att jag har känt att det kanske inte var meningen att vi skulle få ett tredje barn. Men nu har längtan tagit över så vi försöker igen ändå.

Då förstår jag dig,när fick du missfall? Angående stickorna så står det att blinkande gubbe betyder fertil o det kan man vara i flera dagar vad jag förstår, är det fast gubbe så kommer man ha ägglossning inom 48 tim.
  • Life02

Ja vi har testat både stickor och digitalt! Får utslag varje månad.

• mammsen79
    Life02 skrev 2016-10-10 21:12:48 följande:

Ja vi har testat både stickor och digitalt! Får utslag varje månad.

Har du använt digital clearblue som visar en gubbe? Men du blev inte gravid även med dessa tester?
  • Tvilling73
    miachr78 skrev 2016-10-05 13:11:09 följande:

Kanske får vara med här trots att jag blir 38år om 1 månad? Har 3 barn sedan tidigare och så blev jag gravid på första försöket alla 3 gånger. .så lätt har det inte varit denna gången. Varit hos gynekolog och gjort ul och allt såg bra ut. Inga veck eller något i livmoder och äggstockar som kan störa och många fina äggblåsor så bara fortsätta att försöka. Väntar på mens (eller positivt test) just nu. Hade bim i fredags. Haft molvärk sedan innan bim och känslan att mensen är på väg men den kommer inte. Gjorde ett test i måndagskväll men det var negativt. Min menscykel brukar vara mellan 28-31 dagar och är nu på dag 36.

Endel säger att man "måste" vänta innan man får hjälp 1 år- Endel säger att det inte gäller då man är 40+.
    Nu tror jag att det säkert är olika i Sverige men vad tror ni?

Är gammal jag 43 och slutade med piller i mars. Så kroppen har inte alls någon slags regelbundenhet. Funderar på om jag ska ringa och prata med MVC och höra vad hjälp man kan få. För jag vet inte hur länge till jag vill köra på. Jag blir ju inte yngre med tiden...
  • h0pe79

Hej allihopa! Jag är 37 och försöker bli gravid för första gången. Nu är det tredje försöket och nu är det väntan på BIM. Började innan sommaren men tog ett uppehåll men är igång igen. Får hoppas och hålla tummarna att kroppen är mottaglig.

Jag kör med clearblue äl-test med glad gubbe. Har försökt med stickor men jag tycker att dom är svåra att tyda helt. ÄL var den 8:e och BIM är den 18:e.

• whippitwhippet
    mammsen79 skrev 2016-10-10 21:01:40 följande:
    Då förstår jag dig,när fick du missfall? Angående stickorna så står det att blinkande gubbe betyder fertil o det kan man vara i flera dagar vad jag förstår, är det fast gubbe så kommer man ha ägglossning inom 48 tim.
    Jag fick missfall förra året i oktober, men det blev väldigt utdraget med en sista skrapning i samband med en hysteroskopi i februari och efter det har min kropp inte riktigt återhämtat sig tror jag, min mens har inte riktigt kommit tillbaka, har bara lite blodiga flytningar en gång i månaden...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.