mammsen79 skrev 2016-10-10 19:29:18 följande:
Kul att du är med 79
blev du gravid med dina söner med digitalt test? Vad gjorde du för fel? Jag har läst lite om det på nätet, det är clearblue, så man måste testa flera dagar innan? Det stod att jag ska börja med det reda på Torsdag o enligt min app jag går efter har jag ägglossning Tisdag nästa vecka. Jag längtar så mycket efter att bli gravid o få en bebis, jag fick ett missfall som var riktigt jobbigt o hemskt i v 15 då jag blev inlagd då jag hade åkt på en livmodersinfektion så fick jag födda fram barnet som då levde så det har nu gått snart 1 år och nu är jag redo igen.
Nä, med mina söner var det så enkelt, det bara blev, på första försöket med båda, utan ägglossningstest alls!
Jag började för tätt inpå ägglossningen och då blev det en glad blinkande gubbe och fortsatte att vara det hela tiden, den fattade inte när jag hade ägglossning då. Gjorde om (och gjorde rätt) följande menscykel och då fungerade det jättebra!
Jag blev så avskräckt efter mitt missfall att jag har känt att det kanske inte var meningen att vi skulle få ett tredje barn. Men nu har längtan tagit över så vi försöker igen ändå.