Inlägg från: Allex |Visa alla inlägg
  • Allex

38+ och försöker bli gravid.

Hej! Får jag hänga med? Är 42, snart 43. Har försökt i drygt 2 år. Blev gravid i december, men förlorade det i 10:e veckan

Är just nu på äl +7...så nu är det en sån där vänteperiod..... Såååå segt.

• Allex
    Silvercross skrev 2016-10-10 08:04:07 följande:

Hej välkommen!

Dagarna mellan äl och mensen är jobbiga . Har du försökt få hjälp eller försöker ni själva?

Tack

Vi försöker själva. Inte helt lätt att komma på varför det inte går..... Visst - det blir svårare när man är äldre - det vet jag. Jag har hyfsat regelbunden mens och tydliga ältecken. Jag ältesta och tempar, så vi missar inte den fertila perioden iallafall Det som krånglat är nog att jag varit östrogendominant. Men det har tagit tid att komma på det själv. Har gjort salivtest och smörjer med progesteronkräm. Har haft problem med spottings 2-5 dgr innan mens..... Men förra cykeln var den första där jag inte hade några spottings! Synd bara att det tagit mig 2 år att komma dit. Det är först nu som jag ser att vi har en ärlig chans...... tråkigt bara att jag hunnit bli 2 år äldre :-/
  • Allex
    mammsen79 skrev 2016-10-10 20:48:03 följande:
    Hej kul med flera här , har du prövat med ägglossningsstickor?
    Jag testade Clearblues dubbelhormonindikator nu sist - funkade klockrent. Det var som ett kvitto - jag hade tolkat mina tecken bra sist - så det var skönt.

Annars har jag mest testat med billigatesters ägglossningsstickor - och de har funkat. Lite svåra ibland att tolka tycker jag.
  • Allex
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-12 19:11:48 följande:

Nu har predictor early landat i brevlådan, så det blir test i morgon! Är så nervös, kommer ha svårt att somna i kväll!

Hur går det?
  • Allex
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-13 15:13:11 följande:
    Allex skrev 2016-10-13 12:42:33 följande:

Hur går det?

Testade i morse, negativt såklart, helt blankt!
    Hmmm.... tröl!
  • Allex

Canimo77-läste att du tar munkpeppar. Tar du det mellan CD1 fram till äl?

Jag tog det denna cykel och för första ggn ever fick jag ingen äl!? Jag har tempat och följt mina cyklar i drygt 2 år. Testat med älstickor osv. Men plötsligt med munkpeppar denna cykel valde min kropp att dels har högre temp än tidigare och ingen äl.

Vad har du hört om munkpeppar. Blir lite fundersam om jag ens vågar ta det i min nästa cykel.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.