• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • anna7607

Hoppar in här jag med. 40 och vill ha en liten till innan det är på tok försent. har två underbara STORA hemma. Försökt i 16 månader med två missfall. Det börjar kännas. Bim om 6 dagar.

• Silvercross
    Anonym (39) skrev 2016-09-22 13:22:09 följande:

Ja, tidspressen är inte kul. Och jag vill helst amma tills barnet är ett år, och inte avsluta tidigare bara för att kunna försöka försöka bli gravid igen. Det blir ju kanske ingen mer amning och inget mer barn och få skulle de kännas trist att ha avslutat innan jag behövde med detta.

Använder du ägglossningstest eller liknande för att öka chanserna?

Hej

Det låter bra som du säger. Några månader kanske gör inte så stor skillnad.

Jag har köpt nu tester. Har bara försök denna månad innan när jag trodde jag skulle ha ägglössning. Vi får se imon. Testar på morgonen ????
  • GrönaDruvan
    anna7607 skrev 2016-09-22 14:53:16 följande:

Hoppar in här jag med. 40 och vill ha en liten till innan det är på tok försent. har två underbara STORA hemma. Försökt i 16 månader med två missfall. Det börjar kännas. Bim om 6 dagar.

Försök 16 här med och bim om 3-4 dagar...
  • anna7607
    GrönaDruvan skrev 2016-09-22 17:00:25 följande:

Då håller vi tummarna för oss
  • GrönaDruvan
    anna7607 skrev 2016-09-22 17:09:36 följande:
    Då håller vi tummarna för oss
    Det gör vi verkligen!! Orkar snart inte försöka längre...
  • InaLo
    anna7607 skrev 2016-09-22 14:53:16 följande:

Oj 16 månader det är länge! Då började du ungefär som jag är nu lite mera en 38 1/2

Det är kämpande. Håller värkligen tummarna att det tar sig snart för er.

Jag tänker lite så att nu när man är lite äldre så måste man värkligen göra allt man kan för att ta hand om sig och leva nyttigt. Jag älskar ju statitestik. Läste att man minskar risken för missfall med 46% om man äter nyttigt och mycket frukt och grönt innan greaviditeten och under.

Det ska väl öka chanserna att bli gravid om man dessutom konsumerar Måttligt med kaffe och alkohol. Tar sina vitaminer. Minskar stress. Skrattar mycket.

Kör även med Akupressör punkter för fertilitet.

Och såklart massa sex.

Jag tror inte jag blir stressad av allt detta. Tycker mest det är bara kul.

Är lite orolig för att mitt nattarbete påvärkar negativt.

Har ni några strategier?
  • InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-09-22 17:00:25 följande:

Håller såklart tummarna för dig med!
  • Anonym (Jessica)

Får jag vara med här fast jag är 37? Började planera att bli gravid förra hösten , blev gravid på första försöket. Fick missfall i vecka 7. Blev gravid igen efter 7 månader. Slutade med ma i vecka 9. Det har gått två veckor sedan, men testar fortfarande positivt tyvärr. Gör ni något särskilt för att öka chansen? Jag tar q10 och b-vitaminer, för övrigt lever jag som vanligt. Funderar dock på att gå ner i vikt och dra in på alkohol?

• Anonym (39)
    Anonym (Jessica) skrev 2016-09-22 18:35:20 följande:

Får jag vara med här fast jag är 37? Började planera att bli gravid förra hösten , blev gravid på första försöket. Fick missfall i vecka 7. Blev gravid igen efter 7 månader. Slutade med ma i vecka 9. Det har gått två veckor sedan, men testar fortfarande positivt tyvärr. Gör ni något särskilt för att öka chansen? Jag tar q10 och b-vitaminer, för övrigt lever jag som vanligt. Funderar dock på att gå ner i vikt och dra in på alkohol?

Jag var 37 när jag blev gravid med första barnet. Det tog tid, nästan två år, innan vi fick det plusset. Tyvärr förlorade vi honom i slutet av graviditeten. Barn två använde vi fertilitetsmonitor/ägglossningsapparat för att öka chanserna. Då tog det sju månader att plussa igen, 38 år gammal.

Har ätit folsyra, dragit ned på alkohol och försökt minska stressen. Äter nu bidrottninggelé, som säga vara bra för hormonbalansen...

Just det ja - har du kollat sköldkörtelhormonnivåerna? Är sköldkörteln underfungerande kan det påverka möjligheten att bli gravid.
  • Silvercross
    Anonym (Jessica) skrev 2016-09-22 18:35:20 följande:

Welcome!!!

Hoppas verkligen nästa gång går allt bra!

Själv tar jag vanliga vitaminer (aco kvinna tror de heter), dricker inte alcohol. Vägde 58 när jag blev gravid i 2011 , nu väger jag 78. Orolig att detta kan påverka såklart.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.