• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Silvercross
    GrönaDruvan skrev 2016-09-21 18:42:29 följande:

Hänger gärna med här. Blir visserligen 38 i december, men kanske får vara med ändå?

Har två söner som är födda 09 och 10, och nu försöker vi med nr 3.

Vi började försöka dec-14 och försökte exakt till dec -15 utan resultat.

Gjorde ett litet uppehåll och i mars blev jag gravid! Blev det missfall i vecka 9.

Är nu inne på försök 3 efter missfallet och har bim på sön-mån...

Denna gången känns det verkligen som om det är nåt på g! Har haft symptom sen efter äl, och hade en liten blödning/rosa flytning i förrgår på dag 7 efter äl. Tänkte direkt nidis!

Det är nåt skumt som händer i kroppen iaf.

Det här är försök 16, och man har ju haft en del symptom om man säger så utan att varit gravid, så jag brukar egentligen gå på symptom..men nu är det så mycket som är annorlunda.

Kunde inte hålla mig idag, testade när jag kom hem från jobbet vid 16... Äl +9 och bim -4/5....det var blankt. Jag tar inte det så allvarligt. Det var Apotekets egna som tydligen inte brukar visa tidigt och dessutom inget morgon urin. Hoppet är iaf inte ute.

Blir det inget denna gången nu så söker vi oss till en privat klinik....för att se vad som är fel..

Försök 16? Hoppas verkligen det händer denna månad! Jag har hört någon som fick positiv äl+9, det är inte konstigt alls!
  • GrönaDruvan

Nä, konstigt är det ju inte, men rätt vanligt att plussa senare också. Sen beror det väl lite på test också...
    Jag hoppas iaf in i det sista, börjar bli rätt jobbigt det här väntandet...

• Silvercross

7 dagar nu. I fredags började jag med jätte ömma bröst och mycket molvärk både i ryggslutet och i magen. Jobbigt att sova på nätterna.

Ska testa imon. Någon mer?

• InaLo

Jag testade positivt med dottern äl +10 och hade säkert fått ett mycket svagt sträckt äl+9 men tidigare en så tror inte jag att jag hade sett något. Hoppas kunna hålla mig till äl +10 denna gång. Är på äl+4 nu.

Tur att dessa billiga tester finns. Så känns det inte så slösigt att testa tidig.

• Anonym (39)
    Silvercross skrev 2016-09-20 20:51:46 följande:

Jag förstår situationen. Vad ska du göra då? Tänker du sluta men amningen?

Det är jobbigt att känna den "nu eller aldrig".

Ja, tidspressen är inte kul. Och jag vill helst amma tills barnet är ett år, och inte avsluta tidigare bara för att kunna försöka försöka bli gravid igen. Det blir ju kanske ingen mer amning och inget mer barn och få skulle de kännas trist att ha avslutat innan jag behövde med detta.

Använder du ägglossningstest eller liknande för att öka chanserna?
  • Anonym (39)
    InaLo skrev 2016-09-20 23:18:13 följande:

Hej!

Jag är 38 1/2 och vi planerar en 4:a känns så kul att vi äntligen båda två blev sugna på en till trots att vi bestämt att vi var färdiga. Vi är inte riktigt beredda att sluta med småbarnsåren.

Har barn i åldrarna 16,11och 5år.

Angående mens och amning. Om du försöker få in perioder med uppehåll av amning under dygnet. Ex natten. Barn vänjer sig snabb om man ger lite ersättning på kvällen och så försöker att trösta istället för amma. Tillslut slutar bebisen att vakna för amning. Min dotter ammade inte mellan 24.00 och 06.00 och jag fick tillbaks mensen efter 4,5 månader.

Med dom andra natt ammade jag och fick inte någon mens fören efter 11månadet.

11 månader efter du avslutat amningen? :- O
  • KarinIngrid

Jag blir 38 på måndag och vi försöker med ett syskon till sonen som är född 2015
    min man är 42. Vi träffades sent i livet därav den sena starten med barn. Men jag känner definitivt att jag vill ha ett barn till. Och min man också. Men samtidigt vill vi inte bli för gamla. Vi har satt en deadline. Jag får inte hinna fylla 40 innan BF. Vilket innebär att vi har drygt ett år på oss att plussa. Jag känner mig superstressad!!
    Hade BIM idag. Och självklart kom mensen som ett brev på posten.:(

• InaLo
    Anonym (39) skrev 2016-09-22 13:23:09 följande:

11 månader efter du avslutat amningen? :- O

Alltså jag slutade amma när dom var 11 månader och fick kort därefter tillbaks mensen. 11månader efter graviditeten.
  • InaLo
    KarinIngrid skrev 2016-09-22 13:28:39 följande:

Jag blir 38 på måndag och vi försöker med ett syskon till sonen som är född 2015

min man är 42. Vi träffades sent i livet därav den sena starten med barn. Men jag känner definitivt att jag vill ha ett barn till. Och min man också. Men samtidigt vill vi inte bli för gamla. Vi har satt en deadline. Jag får inte hinna fylla 40 innan BF. Vilket innebär att vi har drygt ett år på oss att plussa. Jag känner mig superstressad!!

Hade BIM idag. Och självklart kom mensen som ett brev på posten.:(

Skulle också bli stressad över en sådan deadline men känner att jag skulle gärna fått ett barn innan jag fyller 40 år.
  • KarinIngrid
    InaLo skrev 2016-09-22 13:44:38 följande:
    Skulle också bli stressad över en sådan deadline men känner att jag skulle gärna fått ett barn innan jag fyller 40 år.
    Vi har diskuterat jättemycket fram och tillbaka och kommit fram till att det bästa är att sätta en deadline för när vi ska sluta försöka om det inte går. För annars kommer vi fortsätta och säga, en månad till, en månad till och vips är jag 42.... 
    Så därav har vi kommit överens om denna deadline. Men det underlättar inte känslan av stress just nu. Men vi båda är överens att inte fortsätta försöka om det inte hänt innan dess. För vår sons skull, att det inte bara ska bli en hets om syskon, och för att vi ska fokusera på honom och för att vi inte ska bli för gamla föräldrar till syskonet. 
    Jag är otroligt tacksam för min son så jag försöker intala mig själv att jag inte ska bli alltför besviken om det inte går att få till ett syskon.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.