38+ och försöker bli gravid.
Samma här. Har fyllt 39 och har inte fått igång mensen än, på grund av amning. Vill så gärna ha ett syskon till bebisen och känner att tiden rinner iväg...
Samma här. Har fyllt 39 och har inte fått igång mensen än, på grund av amning. Vill så gärna ha ett syskon till bebisen och känner att tiden rinner iväg...
Jag förstår situationen. Vad ska du göra då? Tänker du sluta men amningen?
Det är jobbigt att känna den "nu eller aldrig".
Hej!
Jag är 38 1/2 och vi planerar en 4:a känns så kul att vi äntligen båda två blev sugna på en till trots att vi bestämt att vi var färdiga. Vi är inte riktigt beredda att sluta med småbarnsåren.
Har barn i åldrarna 16,11och 5år.
Angående mens och amning. Om du försöker få in perioder med uppehåll av amning under dygnet. Ex natten. Barn vänjer sig snabb om man ger lite ersättning på kvällen och så försöker att trösta istället för amma. Tillslut slutar bebisen att vakna för amning. Min dotter ammade inte mellan 24.00 och 06.00 och jag fick tillbaks mensen efter 4,5 månader.
Med dom andra natt ammade jag och fick inte någon mens fören efter 11månadet.
Får jag vara med här fast jag är 37? Började planera att bli gravid förra hösten , blev gravid på första försöket. Fick missfall i vecka 7. Blev gravid igen efter 7 månader. Slutade med ma i vecka 9. Det har gått två veckor sedan, men testar fortfarande positivt tyvärr. Gör ni något särskilt för att öka chansen? Jag tar q10 och b-vitaminer, för övrigt lever jag som vanligt. Funderar dock på att gå ner i vikt och dra in på alkohol?
Beklagar förlusten av er son! Jag har använt både fertilitetsmonitor och ägglossningstest, men just de gångerna jag blev gravid så hade jag inte testat. Folsyra ingår i det b-vitaminkomplex som jag äter. Sköldkörteln kollade jag för två år sedan (av annan anledning) , och allt var normalt.