• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (39) skrev 2016-09-22 18:46:57 följande:

Jag var 37 när jag blev gravid med första barnet. Det tog tid, nästan två år, innan vi fick det plusset. Tyvärr förlorade vi honom i slutet av graviditeten. Barn två använde vi fertilitetsmonitor/ägglossningsapparat för att öka chanserna. Då tog det sju månader att plussa igen, 38 år gammal.

Har ätit folsyra, dragit ned på alkohol och försökt minska stressen. Äter nu bidrottninggelé, som säga vara bra för hormonbalansen...

Just det ja - har du kollat sköldkörtelhormonnivåerna? Är sköldkörteln underfungerande kan det påverka möjligheten att bli gravid.

Beklagar förlusten av er son! Jag har använt både fertilitetsmonitor och ägglossningstest, men just de gångerna jag blev gravid så hade jag inte testat. Folsyra ingår i det b-vitaminkomplex som jag äter. Sköldkörteln kollade jag för två år sedan (av annan anledning) , och allt var normalt.
  • Anonym (39)
    Anonym (Jessica) skrev 2016-09-22 18:58:41 följande:

Beklagar förlusten av er son! Jag har använt både fertilitetsmonitor och ägglossningstest, men just de gångerna jag blev gravid så hade jag inte testat. Folsyra ingår i det b-vitaminkomplex som jag äter. Sköldkörteln kollade jag för två år sedan (av annan anledning) , och allt var normalt.

Tack.

Då är det kanske "bara" tålamod som gäller. Så enkelt och så himla svårt. Håller tummarna för oss!
  • Anonym (Jessica)
    Silvercross skrev 2016-09-22 18:54:07 följande:

Welcome!!!

Hoppas verkligen nästa gång går allt bra!

Själv tar jag vanliga vitaminer (aco kvinna tror de heter), dricker inte alcohol. Vägde 58 när jag blev gravid i 2011 , nu väger jag 78. Orolig att detta kan påverka såklart.

Tack! Jag har läst att q10 och b-vitaminer (särskilt inositol ) ska vara mycket bra för äggkvaliten. Jag väger 90 kg till mina 170 cm, fokus nu blir att gå ner i vikt. Så hoppas jag att det går vägen nästa gång!
  • InaLo

Jag tar Apotekets vita min för kvinnor i fertiålder med folsyra. Hmm B-vitamin varför tar man det?

Jag har i allafall turen att ha äl 14 gånger per år. Har 14.5 cyklar per år och ca 1 gång vart annat år uteblir äl. Då blir cykel ca 35 dagar istället för mina vanliga 25 dagar. Det får man väl vara tacksam för.

Har värkligen tänk försöka att inte stressa upp mig över babyverkstad utan njuta. Det är ändå en rolig tid i livet om jag ser tillbaka på tidigare försök.

Min första grav var oplanerad, andra innan vi han bestämma oss, tredje första försöket men slutade i MF och fjärde tionde försöket efter MF.

Nu är vi på andra försöken men vi prickade väl äl sådär bra förra gången.

• Silvercross

Testade idag. Negativ. Men någonting är på gång sedan i fredags. Mensvärk , trycket som pågår hela dagen. Bröstet känns snart kommer att explotera . ÄL+11 idag.samma dag jag plussade med mitt första barn. Kände aldrig någonting innan vecka 5-6.

Hade en vän som plussade inte de första två månaderna. Fick missfall när hon var tre månader gravid. Börjar att tänka konstiga grejer.....

Testar igen imon.

Någon annan som testar idag/denna vecka?

• Milou3

Testade i dag äl +8 och fett negativt :( ska låta helgen ha sin gång och testa på söndag eller måndag igen. Men känner mig lite låg. Hur går det för er andra?

• GrönaDruvan

Testade i eftermiddags men negativt. Bim -2
    Inga större förhoppningar och vet inte varför kroppen luras så.
    Ska man ge sig på försök 17 eller acceptera att det inte går....eller söka hjälp på klinik...

• InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-09-23 21:39:33 följande:

Testade i eftermiddags men negativt. Bim -2

Inga större förhoppningar och vet inte varför kroppen luras så.

Ska man ge sig på försök 17 eller acceptera att det inte går....eller söka hjälp på klinik...

Tröttsamt att det inte vill ta sig

Oftast är det väl en övre åldersgräns för att söka hjälp 38-40år för kvinnor. Då måste man söka privat. Tycker du ska ringa gyn i allafall och hör med dom.

Milou3. Jag tror att äl+8 är deffenetivt för tidigt. Jag fick själv positivt på äl+10 men med minsta tjejen men då var det jätte svagt.

Är själv på äl +6 så jag får vänta några dagar till.
  • GrönaDruvan
    InaLo skrev 2016-09-24 06:20:55 följande:
    Tröttsamt att det inte vill ta sig

Oftast är det väl en övre åldersgräns för att söka hjälp 38-40år för kvinnor. Då måste man söka privat. Tycker du ska ringa gyn i allafall och hör med dom.

Milou3. Jag tror att äl+8 är deffenetivt för tidigt. Jag fick själv positivt på äl+10 men med minsta tjejen men då var det jätte svagt.

Är själv på äl +6 så jag får vänta några dagar till.
    Japp, vi ska söka privat. Får nog ingen hjälp ändå eftersom vi har två barn, så privat är väl ända möjligheten!
  • Silvercross

Jag fick lite blod på pappret igår, lite idag igen. Jag mår bättre idag, nästan ingen symptom ( från de jag började känns för 8 dagar sen, precis tre dagar efter ägglösningen). Fortfarande onti ryggslutet. Om det är mens har aldrig kommit så tidigt. Kanske kroppen kände någonting fel med ägget??? Negativt test imorse. äl+ 12

Frustrerande att första månaden vi försöker blir så konstigt. Men om mensen kommer tidigare betyder att nästa ägglösningen kommer tidigare också

Alla ni kan fortfarande plussa. Äl+ 6 eller äl+ 10 är tidigt.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.