Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

38+ och försöker bli gravid.

Jag blir 38 på måndag och vi försöker med ett syskon till sonen som är född 2015
    min man är 42. Vi träffades sent i livet därav den sena starten med barn. Men jag känner definitivt att jag vill ha ett barn till. Och min man också. Men samtidigt vill vi inte bli för gamla. Vi har satt en deadline. Jag får inte hinna fylla 40 innan BF. Vilket innebär att vi har drygt ett år på oss att plussa. Jag känner mig superstressad!!
    Hade BIM idag. Och självklart kom mensen som ett brev på posten.:(

• KarinIngrid
    InaLo skrev 2016-09-22 13:44:38 följande:
    Skulle också bli stressad över en sådan deadline men känner att jag skulle gärna fått ett barn innan jag fyller 40 år.
    Vi har diskuterat jättemycket fram och tillbaka och kommit fram till att det bästa är att sätta en deadline för när vi ska sluta försöka om det inte går. För annars kommer vi fortsätta och säga, en månad till, en månad till och vips är jag 42.... 
    Så därav har vi kommit överens om denna deadline. Men det underlättar inte känslan av stress just nu. Men vi båda är överens att inte fortsätta försöka om det inte hänt innan dess. För vår sons skull, att det inte bara ska bli en hets om syskon, och för att vi ska fokusera på honom och för att vi inte ska bli för gamla föräldrar till syskonet. 
    Jag är otroligt tacksam för min son så jag försöker intala mig själv att jag inte ska bli alltför besviken om det inte går att få till ett syskon.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.