Inlägg från: Tvilling73 |Visa alla inlägg
  • Tvilling73

38+ och försöker bli gravid.

miachr78 skrev 2016-10-05 13:11:09 följande:

Kanske får vara med här trots att jag blir 38år om 1 månad? Har 3 barn sedan tidigare och så blev jag gravid på första försöket alla 3 gånger. .så lätt har det inte varit denna gången. Varit hos gynekolog och gjort ul och allt såg bra ut. Inga veck eller något i livmoder och äggstockar som kan störa och många fina äggblåsor så bara fortsätta att försöka. Väntar på mens (eller positivt test) just nu. Hade bim i fredags. Haft molvärk sedan innan bim och känslan att mensen är på väg men den kommer inte. Gjorde ett test i måndagskväll men det var negativt. Min menscykel brukar vara mellan 28-31 dagar och är nu på dag 36.

Endel säger att man "måste" vänta innan man får hjälp 1 år- Endel säger att det inte gäller då man är 40+.
    Nu tror jag att det säkert är olika i Sverige men vad tror ni?

Är gammal jag 43 och slutade med piller i mars. Så kroppen har inte alls någon slags regelbundenhet. Funderar på om jag ska ringa och prata med MVC och höra vad hjälp man kan få. För jag vet inte hur länge till jag vill köra på. Jag blir ju inte yngre med tiden...
  • Tvilling73
    whippitwhippet skrev 2016-10-11 19:45:48 följande:
    Jag tycker att du ska kontakta MVC! Det är säkert både olika över landet och olika beroende på vem man pratar med hur snabbt man kan få hjälp, men du har ju inget att förlora på att ta kontakt redan nu! Har du barn sedan tidigare?
    Ja jag ringer nog och kollar vad de har att säga
    Jo en kille på 7 år i ett tidigare förhållande. Men min sambo har inga barn.
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-12 15:33:58 följande:
    Det jag har läst är att 1 års försök gäller under 35 år, 6 mån över 35, och direkt över 40 år!

Okej, ja jag får allt ringa och kolla vad de säger.

• Tvilling73
    Silvercross skrev 2016-10-23 09:00:48 följande:

BIM +1, jag har plussat , på riktigt! Tog mindre tid än med mitt första barn. Helt galet. Jag kan inte tror det är sant.

Jättegrattis!!!
  • Tvilling73

Jag har ju fortfarande väldigt oregelbunden mens osv. Så jag har egentligen ingen koll alls när ÄL är eller när BIM borde vara.
    Men kanske borde BIM vara snart.

Slutade med pillren i mars/april och sedan dess inget regelbundet mönster. Jag börjar ge upp. Kommer mensen den här gången ska jag ringa MVC och se vad de kan göra. Jag vill inte bli äldre om man säger så!

• Tvilling73

Tog ett test imorse och inte ett streck i sikte.

Jag har försökt testa med ÄL stickor men de ger inte heller utslag.

Jag har iof inga stora förväntningar med tanke på min ålder. Men skulle varit kul att ge pappan den bästa Farsdags presenten ever!!

• Tvilling73
    Nykär15 skrev 2016-10-28 09:29:13 följande:

Du kanske bara inte är i närheten av ÄL och därför inte får utslag? Jag testade en hel månad fm och em för att se mitt mönster och hitta bästa tid för mig att testa. Med billiga stickor ska man inte testa på morgonurin, då ska man vart uppe en stund då LH utsöndras när man är vaken eller nåt. De digitala har jag förstått mäter två olika saker som gör att den hittar ändå och man kan ta på morgonen. 

Så kan vara värt göra en självstudie över sin cykel för att ha koll, även innan mens har jag starka test, det är vanligt. Och kan ju vara så att du inte ägglossar som du ska, kanske behöver spola äggledarna eller få en skjuts med ex Letrozole för att ägglossa. 

Jag ska på utredning på tisdag, ska bli kul ta alla prover och se om man kan få nån hjälp, jag har ju blivit gravid två gånger i år men förlorat bägge...sista i v 13. Så nåt händer ju, kanske behöver blodtunnande eller nåt. 

Fick hem CB digitala ÄL tester idag på lunchen. Provade direkt och det va en glad gubbe. Hoppas att det inte va igår då jag inte hade hunnit få hem de. Provar kanske imorgon också bara för att se... Är ÄL inom 48 timmar eller vad säger de?

Men ikväll blire mysa iaf!

Kommer mensen nu så kontaktar jag MVC får vi se vad de säger!

• Tvilling73
    Nykär15 skrev 2016-11-09 14:52:48 följande:

Om du har glad gubbe idag så släpper ju ägget inom 24-48 timmar, så ja testa i morgon och se så vet du om det släppt. 

Japp jag kör på det så får vi väl se

Om det är glad gubbe imorgon också då?? 

Är det bara att mysa vidare då eller??

• Tvilling73
    InaLo skrev 2016-11-09 16:04:05 följande:
    Det är väl lika bra att köra de närmaste 2-3 dagarna och spara testen. Det är väl 24-48 timmar efter första gubben så om du skulle fått i går med så skulle det nu vara 0-24 timmar kvar. Så då är det ju 0-48 timmar kvar så 2-3dagars mys nu. Sätte i gång!
    Jag provar ett test idag också.
    Ja nu får gubben ställa upp Glad
  • Tvilling73

Blev en glad gubbe idag igen på ÄL testet.
    Vi kör väl på ett par dagar... 

Tänk om det kunde bli plus efter detta nu då!!

Och grattis till alla andra som plussat

• Tvilling73

Idag borde det väl ändå inte vara glad gubbe på ÄL testet??

Tänkte ändå testa eftersom jag inte har en aning och hyfsat oregelbunden mens..

Men 3 dagar på rad borde väl inte ge utslag?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.