Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Hej hoppar på här blir 37 i år o vill säga gärna ha en sladdis har två tjejer som är 10 och 14 år. Fick min mens i Fredags så blev så sur då jag trodde att jag var gravid då jag hade alla symtom man kan ha. Lider annars av pms o det är ju typ samma symtom.Då jag trodde jag hade koll på ägglossningen så har jag nu beställt för första gången digitalt ägglossningstest. någon som provat det o vet hur det går till?

• mammsen79
    whippitwhippet skrev 2016-10-10 18:46:44 följande:

Clearblue? Mitt tips är att noga läsa instruktionerna, jag gjorde inte det första gången jag använde dem och gjorde helt fel. Det är över ett år sedan så jag minns inte exakt, men jag tror att man måste börja testa några dagar innan man beräknas ha ägglossning för att den ska kunna mäta stegringen utefter ens normala hormonnivåer.

Jag är själv -79:a förresten! Har två söner som är 7 och 10 och är också sugen på sladdis. Fast det känns lite läskigt att börja om också!

Kul att du är med 79 blev du gravid med dina söner med digitalt test? Vad gjorde du för fel? Jag har läst lite om det på nätet, det är clearblue, så man måste testa flera dagar innan? Det stod att jag ska börja med det reda på Torsdag o enligt min app jag går efter har jag ägglossning Tisdag nästa vecka. Jag längtar så mycket efter att bli gravid o få en bebis, jag fick ett missfall som var riktigt jobbigt o hemskt i v 15 då jag blev inlagd då jag hade åkt på en livmodersinfektion så fick jag födda fram barnet som då levde så det har nu gått snart 1 år och nu är jag redo igen.
  • mammsen79
    Life02 skrev 2016-10-10 20:22:29 följande:

Hej! Är gärna med här! 37 år och vi har försökt länge nu. Jag har barn sedan innan men inte min sambo. Har precis gjort en utredning och det finns inga fel på oss.

Hej kul med flera här , har du prövat med ägglossningsstickor?
  • mammsen79
    Life02 skrev 2016-10-10 20:22:29 följande:

Hej! Är gärna med här! 37 år och vi har försökt länge nu. Jag har barn sedan innan men inte min sambo. Har precis gjort en utredning och det finns inga fel på oss.

Hej kul med flera här , har du prövat med ägglossningsstickor?
    whippitwhippet skrev 2016-10-10 19:39:10 följande:

Nä, med mina söner var det så enkelt, det bara blev, på första försöket med båda, utan ägglossningstest alls! 

Jag började för tätt inpå ägglossningen och då blev det en glad blinkande gubbe och fortsatte att vara det hela tiden, den fattade inte när jag hade ägglossning då. Gjorde om (och gjorde rätt) följande menscykel och då fungerade det jättebra!

Jag blev så avskräckt efter mitt missfall att jag har känt att det kanske inte var meningen att vi skulle få ett tredje barn. Men nu har längtan tagit över så vi försöker igen ändå.

Då förstår jag dig,när fick du missfall? Angående stickorna så står det att blinkande gubbe betyder fertil o det kan man vara i flera dagar vad jag förstår, är det fast gubbe så kommer man ha ägglossning inom 48 tim.
  • mammsen79
    Life02 skrev 2016-10-10 21:12:48 följande:

Ja vi har testat både stickor och digitalt! Får utslag varje månad.

Har du använt digital clearblue som visar en gubbe? Men du blev inte gravid även med dessa tester?
  • mammsen79
    whippitwhippet skrev 2016-10-11 19:43:08 följande:

Jag fick missfall förra året i oktober, men det blev väldigt utdraget med en sista skrapning i samband med en hysteroskopi i februari och efter det har min kropp inte riktigt återhämtat sig tror jag, min mens har inte riktigt kommit tillbaka, har bara lite blodiga flytningar en gång i månaden...

Jag fick med missfall i Januari men mensen kom snabbt tillbaka, men gå o se över det med gyn. Kram
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-12 18:26:23 följande:

Tack för frågan! Här rullar det på,vissa dagar är lättare och vissa jobbigare. Känner ju att humöret inte riktigt är på topp. Fick äl flytningar idag men ingen glad gubbe på testet, men det kommer väl. Tänker försöka få till det ikväll och dagarna framöver...

Hur lång är din menscykel? När började du med ägglossningsstickor? Tänkte testa det på dag 9 som det står o det är på Fredag ????. Hoppas dessa tester funkar nu.
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-13 22:24:05 följande:

Jag vet ju inte exakt hur min cykel ser ut denna månad eftersom jag fick missfallet. Jag började faktiskt testa med äl stickor redan 2 dagar efter jag slutat blöda helt, för jag tänker att kroppen kan ju bli lite ur balans när man haft missfall och vill inte riskera att missa äl. Började med dessa billiga tester, men tycker de är svåra att tyda, så gick över till digitala. Är på dag 9 idag och än ingen glad gubbe.

När jag hade missfall i april väntade jag ju en mens innan vi började försöka. Den gången kom äl på dag 23!!!!

Förra månaden kom äl på dag 10!!!

Den brukar komma på dag 13-15 annars...

Jag beklagar. Själv låg jag inne 3 dagar på sjukhuset fick med missfall, barnet levde men jag var så dåligt så fick födda fram i v15 så jag förstår dig. Jag ska börja med mina stickor på lördag på dag 9 spännande ????, jag måste missat ägglossning sist eller vi pricka inte rätt hade sex dag 13 o 15 så tror jag har ägglossning tidigare men det kan ju vara så olika från månad till månad, sedan är man äldre med.lycka till nu!
  • mammsen79

[quote=77053452][quote-nick]Mimmipigg skrev 2016-10-15 13:53:41 följande:[/quote-nick]Hejsan!Jag och min sambo har kommit överens med att börja försöka ordentligt med att få ett gemensamt barn. Vi har varit oskyddade nu i 8 månader utan nåt har hänt men har haft attityden "händer det så händer det".Jag har en dotter på 13 år från ett tidigare förhållande men min sambo har inga då han är yngre än mig :) Jag är 41 år. Har lusläst om vad man kan göra själv för att förbättra äggkvalitén då den inte är den bästa ju äldre man blir. Har börjat äta q10 som ska vara riktigt bra samt omega3, folsyra, vitamin D samt gravidvitaminer. Denna månad ska jag även börja smörja med progesteronkräm efter ägglossning. Vad äter ni för vitaminer o suppliment för att hjälpa er kropp på vägen till en graviditet?[/quote

Då jag lider av svår pms så äter jag ett hälsokost som heter Efamol, sedan har jag ätit folsyra sedan Augusti

• mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-15 17:08:52 följande:

Ja, det är tufft med missfall. Inget man önskar sin värsta fiende.

Precis nu tog jag ältest och nu blev det glad gubbe!! Dag 11 efter blödningarna. Kroppen är alltså i fas

Hade sex i förrgår kväll och det får absolut bli ikväll och imorgon!!

Åh så spännande ???? är det en fast gubbe på stickan eller är den blinkande ? Ligg i nu!!! ????
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.