Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Femblirsex14 skrev 2018-02-12 18:07:29 följande:

Låter lovande! Mina känningar var ju ngt (testet finns längre upp i tråden taget på bim -3 vad jag vet) och nu har även tröttheten kommit som ett brev på posten. Imorgon har jag bim och då är nog strecket ännu synligare. När ska du testa?

jag tror jag testar på Onsdag eller vad tycker du? Ska ha mens Torsdag eller Fredag.
  • mammsen79
    Milou3 skrev 2018-02-13 13:28:21 följande:

Men blev framflyttad några dagar nu vid kub så att jag kunde testa svagt positivt redan äl+8 kanske betyder att jag redan var på äl+11?! :) och kände illamående först äl+6.

Okej, jag fått en liten blödning idag så mensen är väl på gång. Blir så ledsen o besviken. Jag som beställt ett tidigt test
  • mammsen79
    Milou3 skrev 2018-02-13 15:59:13 följande:

Nej vad trist!

Jag småblödde från v.5 till 10 lite då och då så det kan ju gå bra ändå. Är ju absolut inga garantier för mig ändå och jag vet inte hur det funkar om man småblöder innan bim. Håller tummarna att ditt testatidigttest blir en positiv upplevelse ändå :)

Tack gulliga. Jag gör ett test i morgon bitti. Slipper jag gå och fundera.
  • mammsen79
    Norania skrev 2018-02-13 15:07:46 följande:

Det behöver ju inte vara så, jag hade små blödningar hela min graviditet pga av blodkärlen är känsliga. Vill inte ge falskt hopp men man kan lätt få små blödningar bör man är tidigt gravid som inte är mens eller missfall.

Jag vet hade så för ca två år sedan då jag blev gravid men slutade i missfall för att jag åkte på en livmoder infektion.
  • mammsen79

Det behöver ju inte vara så, jag hade små blödningar hela min graviditet pga av blodkärlen är känsliga. Vill inte ge falskt hopp men man kan lätt få små blödningar bör man är tidigt gravid som inte är mens eller missfall.

Jag vet hade så för ca två år sedan då jag blev gravid men slutade i missfall för att jag åkte på en livmoder infektion.

Jag o min kille går på utredning o jag har bra värden bra antal ägg m.m hans prov visade en mindre mängd spermier men det ska inte spela någon roll för dem är rörliga. Stod typ att det kan ta längre tid bli gravid. Han ska göra ett prov till snart framöver. Suck.
  • mammsen79

Fick min mens, blir så trött på det här. Killen ska göra sitt andra spermieprov om två veckor.

• mammsen79
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-02-19 10:10:21 följande:

Nej, det blev inget denna månad heller. Fast jag mådde illa osv Jag är så ledsen nu. Jag packade verkligen ihop. Igår kväll bara grät och grät jag. Allt känns skit. Verkligen skit. Och jag är arg på min man. Arg för att han ville vänta och vänta med det syskon som vi båda var överens om att vi skulle ha. Jag sade massor av gånger att jag ave orolig för att det skulle bli svårt när jag blir äldre. Han bara viftade bort det och tyckte jag ave fånig. Jag har ju alltid haft så lätt för att bli gravid så han var säker på att det skulle funka direkt. 

Vår fertiltietsutredning är klar. Man hittar inga fel Ja. förutom det faktum att jag är 38 år då. Men jag bedöms ha god äggreserv för åldern. AMH 3,3. FSH 4,7. Min mans spermaprov är bra. Men vi har försökt i 1,5 år nu. Och inte skymten av graviditet. 

Vi har fått tid på Carl Von Linnekliniken i mars. I april drar vi igång IVF. Jag känner mig mest genomnegativ och deppig nu och tänker att det kommer säkert inte gå då heller. Är det fel på mina ägg så är det ju. Även om man lägger dem i ett provrör. Det måste ju vara äggkvaliteten som brister. Och det pga min ålder. Eftersom vi fått barn tidigare i livet utan några som helst problem så är det ju det som är ändrat tänker jag. Vad skulle det annars vara? 

Hej jag förstår dig precis då jag o min sambo med försökt ett bra tag nu, vi går utredning och allt ser bra ut han ska göra ett till prov nu nästa vecka. Sedan ska de få spola äggstockarna. Har du gjort det? Är jätte orolig inför det. Jag har två barn sedan innan men min sambo har inga.
  • mammsen79

Jag har lovat mig själv inte köpa flera ägglossning tester för har ändå inte blivit gravid suck. Denna gång har jag blött i 12 dagar aldrig haft mens så länge. Någon som har haft så lång mens? Jag har fått en tid till att spola äggstockarna o är jätte orolig. Någon som gjort det?

• mammsen79
    Trullis82 skrev 2018-02-25 10:00:49 följande:

När du använt äl test får du då positivt på dessa? Visar dom alltså att du har äl?

Jag har kört flera månader med äl test långt innan beräknad äl men får ändå inget utslag.

Har pratat med min gyn läkare o han säger att det e dags för medicin för att framhäva en äl.

Så vid mens dag 3 börjar jag med medicin...

Du skrev att du haft blödningar 12 dagar, o det har jag oxå men vanligast är mellan 7-8 dagar.

Hoppas att det går bra för dig. Håller tummarna för det.

Jag kämpar oxå vidare o hoppas på det bästa

Vi här har alla förutsättningar för en liten till. Alla prover som e tagna är på topp men det går ändå inte.

Man har sett med ul att jag har äl men ändå blir det ingen befruktning.

Fortsättning följer

Jag har fått utslag, sent på dag 14,15 o sedan mens dag 25,26. Mina prover är bra och visar att jag har ägglossning och har bra äggreserver. Så därför lägger jag inga pengar på tester mera.
  • mammsen79
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-02-25 11:07:12 följande:

Hej, jag var också jätteorolig inför äggledarspolningen. Jag lät göra den privat väntan på utredningsresultat. Men det var ingen fara alls. Gjorde inte alls ont. Det enda obehagliga var att det rann ut en del och blev lite blött när de spolade. Men det gjorde ju inget. Mina äggledare var helt normala. Inget hinder.

Så skönt att höra då kan jag vara lite lugn då.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.