38+ och försöker bli gravid.
Har precis gjort digitalt graviditetstest ska ha bim Tisdag! Och jag är gravid 1-2 stod det är så lycklig att jag skakkar i hela kroppen.
Har precis gjort digitalt graviditetstest ska ha bim Tisdag! Och jag är gravid 1-2 stod det är så lycklig att jag skakkar i hela kroppen.
Men åh! Grattis!! Hoppas era plus smittar av sig!
Grattis mammsen79 jätte kul med ditt pluss
Grönaduvan det ser ju absolut posetivt ut och som en fin stegring. Nu måste det ju ändå vara din tur. Lycka till och grattis!
Själv testade jag negativt äl + 11 o 12 och bim i dag. Brukar komma någon gång under morgonen.
Blod på pappret...så det blir väl inget denna gången heller...
Jag har ju fortfarande väldigt oregelbunden mens osv. Så jag har egentligen ingen koll alls när ÄL är eller när BIM borde vara.
Men kanske borde BIM vara snart.
Slutade med pillren i mars/april och sedan dess inget regelbundet mönster. Jag börjar ge upp. Kommer mensen den här gången ska jag ringa MVC och se vad de kan göra. Jag vill inte bli äldre om man säger så!
NU vill jag inte vara neggo här, men nidblödning sker när ägget fäster, alltså nån vecka innan man får plus, för först när ägget fäst utsöndras HCG som går att mäta på ett test, och det tar några dagar att komma upp i nivå för att testen ska kunna avläsa det. Så blöder man runt plus eller senare så är det inte nidblödning. Och en nidblödning är väldigt kortvarig, det lilla som sker när ägget implanterar sig och ägget är ju pyttelitet och när det fäst så slutar det. Så kan komma som nån femkrona i storlek och bara under nåt dygn. Fortsätter man blöda så är det nåt annat.
Men kan helt klart vara en ofarlig blödning, ett ödem, en skör slemhinna eller annat så kan vara helt ofarligt och komma och gå. Och vanligast är att man blöder runt v 4, 8 och 12 förklarade en läkare för mig, då man normalt skulle haft sin mens.
Idag såg testet ut såhär...stämmer bra med tiden...
Varenda toabesök är ångest framkallande, tror hela tiden det ska komma blod.
Tänk om jag har sådan tur att denna ärta väljer att stanna... Vad lycklig jag skulle bli!
Jag är i vecka 4+1 idag...men åh vad jag önskar det kunde vara 12+1
Är orolig o lite ledsen. fick min mens igår men hade positivt graviditetstest för snart 1vecka sedan. Kan man ha mens i samband med graviditet? Eller är det missfall? Inga klumpar är det utan bara riklig mens ????Ska göra om testet när blödningen avtagit. Suck
Jag hade mens de tre första månaderna med min flicka som i dag är snart 5 år. Trodde varje gång att det var MF och åkte in för kontroll men det var bara menstruationer, lite mindre blödde jag än normal mens men ändå så det kom ordentligt. Efter 3 månader avtog det. Håller tummarna för dig .....