Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

38+ och försöker bli gravid.

Får jag vara med här fast jag är 37? Började planera att bli gravid förra hösten , blev gravid på första försöket. Fick missfall i vecka 7. Blev gravid igen efter 7 månader. Slutade med ma i vecka 9. Det har gått två veckor sedan, men testar fortfarande positivt tyvärr. Gör ni något särskilt för att öka chansen? Jag tar q10 och b-vitaminer, för övrigt lever jag som vanligt. Funderar dock på att gå ner i vikt och dra in på alkohol?

• Anonym (Jessica)
    Anonym (39) skrev 2016-09-22 18:46:57 följande:

Jag var 37 när jag blev gravid med första barnet. Det tog tid, nästan två år, innan vi fick det plusset. Tyvärr förlorade vi honom i slutet av graviditeten. Barn två använde vi fertilitetsmonitor/ägglossningsapparat för att öka chanserna. Då tog det sju månader att plussa igen, 38 år gammal.

Har ätit folsyra, dragit ned på alkohol och försökt minska stressen. Äter nu bidrottninggelé, som säga vara bra för hormonbalansen...

Just det ja - har du kollat sköldkörtelhormonnivåerna? Är sköldkörteln underfungerande kan det påverka möjligheten att bli gravid.

Beklagar förlusten av er son! Jag har använt både fertilitetsmonitor och ägglossningstest, men just de gångerna jag blev gravid så hade jag inte testat. Folsyra ingår i det b-vitaminkomplex som jag äter. Sköldkörteln kollade jag för två år sedan (av annan anledning) , och allt var normalt.
  • Anonym (Jessica)
    Silvercross skrev 2016-09-22 18:54:07 följande:

Welcome!!!

Hoppas verkligen nästa gång går allt bra!

Själv tar jag vanliga vitaminer (aco kvinna tror de heter), dricker inte alcohol. Vägde 58 när jag blev gravid i 2011 , nu väger jag 78. Orolig att detta kan påverka såklart.

Tack! Jag har läst att q10 och b-vitaminer (särskilt inositol ) ska vara mycket bra för äggkvaliten. Jag väger 90 kg till mina 170 cm, fokus nu blir att gå ner i vikt. Så hoppas jag att det går vägen nästa gång!
  • Anonym (Jessica)

Grattis GrönaDruvan! Själv misstänker jag att ägglossningen är på gång igen efter missfallet. Tänkte testa i morgon

• Anonym (Jessica)
    GrönaDruvan skrev 2016-09-30 17:20:47 följande:

Nu rinner det, så definitivt missfall...igen...

Nej!! Hoppas trots allt att det går bra! Finns ju ett litet hopp i alla fall!
  • Anonym (Jessica)
    GrönaDruvan skrev 2016-09-30 22:20:58 följande:

Tack,men tror tyvärr inte det...

Möjligtvis om det är tvilling graviditet och det är en som försvinner, men så är det nog inte...

Känns väldigt jobbigt nu..det var försök 16 och andra missfallet i år...

Usch, förstår hur du känner! Jag fick mitt första missfall för nästan exakt ett år sedan, tog tid att bli gravid igen, men plussade i augusti. Slutade tyvärr med ma i vecka 9. Hoppas nu på tredje gången gillt!
  • Anonym (Jessica)
    Silvercross skrev 2016-10-04 18:42:40 följande:

Hej alla,

Mitt andra försök nu, har ÄL imon tror jag. Hur är det med er?

Första månaden mådde jättedålig, mensen ( brun och med konstiga klumpar) kom em vecka tidigare.

Hoppas att denna månaden mår jag bättre.

Lycka till alla och hoppas många plussar kommer!

Jag tror jag hade ägglossning i helgen, men har inte fått tillbaka mensen efter missfallet ännu, så svårt att veta säkert.
  • Anonym (Jessica)

Har haft molvärk och hugg sen flera dagar, så något är på gång, förmodligen mens. Känns hela tiden som att mensen kommit, men om jag hade ägglossning förra helgen som jag tror, så borde det vara bim i helgen.

• Anonym (Jessica)

Nu beställde jag ett predictor early, så blir väl att testa på onsdag eller torsdag!

• Anonym (Jessica)
    Solstråle0001 skrev 2016-10-11 20:20:58 följande:

Hej! Är bara 36 men jag skriver ändå! Har två barn 6,9. Har börjat fundera på en tredje men är inte säker ännu...

Kommer ni att göra fostervattenprov eller nupp, kub eller vad det nu heter? Har dålig koll eftersom jag var yngre och mindre i riskzonen med mina andra barn.

Jag tänkte hoppa på fostervattensprov direkt förra gången , men efter att fått missfall, så kommer jag göra kub först nästa gång. Och sen ev fostervattensprov i fall det blir dåliga siffror på kub testet...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.